Tussenopdracht ADP.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De werkplaatsassistent
Advertisements

Cursus 1 het verhaal: “De nieuwe rok” “Sem en Igor in de speeltuin”
Minecraft.
Van uitleggen leer je het meest
•Start op 3 september a.s. •Je kiest een activiteit voor 4 weken •Je kunt uit verschillende activiteiten kiezen. Je moet er in ieder geval 4 doen. •Op.
Naam: Rick Jacobs Datum: Module: Design & Research 2 Onderdeel: Action Design Principles Opdracht: Tussenopdracht Docent: Karel Millenaar Tussenopdracht.
Sensorische Informatie Verwerking
Lopen. de benen de fiets de kar de bel/ bellen/tring.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Beer is jarig!!! Hieperdepiep Hoera ! Marga van Bommel.
die niet om jou zou huilen.
Crosslab Sensory Shopping
Riske Pasman Lifestyle&Design 3DD De vijf zintuigen. Crosslab.
Ik voel me zo alleen !.
Medisch Pedagogisch Centrum Terbank Heverlee
Lawines.
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
ADP tussenopdracht Naam: Pieter Hoekstra Klas: GDD1A Datum: 20 maart, 2010 Module: D&R, Action Design Principles Docent: Karel Millenaar Planet game.
Idee Generatie Wit Papier, Warcraft 3, Thrall, Hoofdpijn, denken, rare les, Karel aan het ijsberen, Schrijven, Opdracht, Schaken, Stappen, Oplichten, Vooruit.
Joris van Leeuwen GDD-B USAT1 ADP – Karel Millenaar
ADP Tussenopdracht: Horseman Student: Kaj Metz Richting: GAR Module: Design & Research Vak: Action Design Principles Docent: Karel Millenaar Datum:
Tussenopdracht Medical Kevin van Nes – Game Design & Development 1-B
ADP Tussenopdracht van Guido boogaard. Resultaten en ideeën van de snelle idee generatie sessie Sessie 1: Ideeën + Gekozen idee Sessie 2: Ideeën + Gekozen.
DE IJSBEER.
Huil niet om iemand, die niet om jou zou huilen.
Niveau 5 Pinguïns Angelo Schooljaar
Lees aandachtig deze boodschap, heel belangrijk !
Een leuke kerstkaart….
Voltooid deelwoord.
Onder, boven, voor en achter
Muziek van: Ramses Shaffy & Liesbeth List
wijze weetjes rustig in je eigen tempo klikken pps:
Welkom! Wij zijn Jan Kooijman en René van Kooten.
‘Darfur is dying’‘Darfur is dying’ Serious game. Wat is een serious game?Wat is een serious game?  Niet alleen voor vermaak  Vaak communiceren en onderwijzen.
Powerful people (Machtige mensen)
CanDo Coaching.
Lesmateriaal van: Kind en Hond Lesmateriaal van: © Tinley 2013.
Onderzoeksplan Jelle van Doorne IPD4. Wie ben ik?  Jelle van Doorne  Interactive Performance Design  Game designer  Kunstzinnige games, diepere lagen.
Dit doen we in groep 1/2 B.
Mondeling Nederlands nieuw het verhaal
De appel valt niet ver van de boom.
Als de haan niet kraait voor het avondrood dan gaat het regenen of de haan is dood ZAND EN STEEN.
Onderwerp: Zaal intro C B A symbolen Training van de week. Training 2
De poolkappen Hoofdstuk 1: ijsbergen Hoofdstuk 2:wat zijn poolkappen?
Wat gebeurt er allemaal in de herfst?
Woordenschat groep 5, thema 8, les 2
Hallo. Ik ben Raai de Kraai!. Hallo. Ik ben Raai de Kraai!
Op straat Powerpoint: Willy.
De stilte is een prachtige taal die weinig mensen kennen.
Griezelparty. Er waren eens vier monsters, Lotte, Lois, Bart en Wouter. Ze gaven een leuk griezelfeest. Er was bloed als drinken en hersens als eten.
Hij,ze,hem,haar,zijn,deze,dit,die,dat
Een echte „rocker“ is 10 jaar geleden op een verlaten eiland gestrand.
Het kost niets om dit te lezen.... het kost niets om te proberen !!! Te kijken maar doorlezen tot het einde het kost niets om te proberen !!! Te kijken.
De zeehond Door Melissa en Lise.
Bewijs verzamelen. Wat gaan we doen vandaag? Voorbeeldverhaal Afloop van het verhaal Uitleg over bewijs verzamelen.
6 DE WINTERIn de winter is het heel koud, en kan het soms ook sneeuwen. Dieren in de winter Verhaal.
Oscar Schuurman Geert Beuneker Tim Janssen Piotr Tekien Usability/Playability Jaar 2.
Hoi allemaal, ik zit achter de computer. Opa is jarig en ik wil hem feliciteren. Ik ga hem bellen via Skype.
QUIZ: HOE KOM IK DE WINTER DOOR????. 1.Ze zitten diep onder de grond, waar het niet vriest. 2.Ze bevatten veel vet. 3.Ze bevriezen wel, maar daar kunnen.
De Pinguïn. Pinguïns komen uit een ei Vrouwtjes pinguïns leggen 1 of twee eieren in een nest. Het mannetje broedt het ei ook uit, samen met het vrouwtje.
Kinderen kunnen veilig leren en spelen in de kindercentra in vluchtelingenkampen.
Gevorderde programmeer Les
De aanhoudende droogte zorgt voor grote voedseltekorten in Noord-Ghana
Les 1: Bewegen en inspanning
Geef licht aan kinderen in gewelddadige wijken in Zuid-Afrika
Hoofdstuk 10 Handig rekenen 2. Hoofdstuk 10 Handig rekenen 2.
Oorcheck op het mbo 1 Over gehoor en gehoorschade
Hier is een stad gebouwd
Semantisatieverhaal: Het is nu maart, en na maart komt april hè
Blijf niet zitten in je luie stoel, blijf niet slenteren zonder doel,
Transcript van de presentatie:

Tussenopdracht ADP

Week 1: Brainstorm Hoed, koffie, lachen, rabbit, 3 minuten, haren, schetsboek, eng mannetje, kreeft, licht, eten, trein, horloge, heen en weer lopen, ijsberen, noord/zuidpool, sneeuw, ijs, springen Rabbit -> Hoed -> Koffie Kreeft/IJsbeer -> Eng mannetje Locatie -> Noordpool -> Sneeuw en IJs Tijdsdruk -> Licht weg Actie -> Heen en weer lopen/springen

Week 1: Concept Wat moet de speler bereiken? Eindpunt halen binnen de tijd Wat doet de speler? Lopen, springen, slaan, glijden Wat is er nodig? Ondergrond, platformen, eindpunt, beginpunt, vijanden, ijs, timer

Week 2: Brainstorm Slagroom, muziek, stad, trein, trap, carnavallers, roze, niveau New Kids, vakantie, souvenir, ijsselmeer, gracht, huizen, kaassouflé, koekjes, bonomel, ziekmaken, brug, autosleutel, laatkomer, tas, pen, gitaar, begravenis, liefde, bloed, vliegen

Week 2: Concept Gestrand op eiland in een stad Trein gemist, enige manier om er vandaan te komen Overleven tussen de roze carnavallers van het niveau ‘New Kids’ Bewapend met pen, tas en gitaar Souvenirs verzamelen voor bonuspunten Kaassouffé’s, koekjes en Bonomel krijg je health van

Design Proposition 1. Boodschap: Overleven tussen carnavallers 2. Speler: Jongeren 3. Ervaring: Geluksgevoel, overleving 4. Acties: Rennen, prikken, rocken, eten, verzamelen, vluchten, bekeren 5. Mechanics: Verzamelobjecten, vijanden, wapens, voedsel

Prototype Je begint in een straat als in het zwart geklede rocker. Omringt door roze carnavallers, komen op je af Word je geraakt, word je roze, ben je af Gitaaraanval om vijanden te doden, stukje gitaarsolo te horen

Playtests Kijken wat leuker is, vijanden doden met gitaar of bekeren, zodat ze bij je gaan horen Kijken of bereik gitaar zichtbaar moet zijn In 1x dood of leven?

Playtest Resultaat Geef speler de keuze om vijanden te doden met snoeiharde metal of te bekeren met iets minder heftige rock Bereik gitaar zichtbaar is handig, geluid is vereiste Niet te snel achter elkaar gitaar kunnen gebruiken, haalt spanning uit spel In 1x dood te lastig

Aanpassingen Je kunt kiezen om vijanden te doden of te bekeren, maar je kunt er niet teveel bekeren. Bereik aangeven met geluidscirkel Timer op gitaargebruik Levensbalk

Huidige staat concept 1. Boodschap: Overleven tussen carnavallers 2. Speler: Jongeren 3. Ervaring: Geluksgevoel, overleving, bekering 4. Rennen, rocken, eten, verzamelen, bekeren 5. Verzamelobjecten, vijanden, gitaar, voedsel, leven