Tussenopdracht ADP
Week 1: Brainstorm Hoed, koffie, lachen, rabbit, 3 minuten, haren, schetsboek, eng mannetje, kreeft, licht, eten, trein, horloge, heen en weer lopen, ijsberen, noord/zuidpool, sneeuw, ijs, springen Rabbit -> Hoed -> Koffie Kreeft/IJsbeer -> Eng mannetje Locatie -> Noordpool -> Sneeuw en IJs Tijdsdruk -> Licht weg Actie -> Heen en weer lopen/springen
Week 1: Concept Wat moet de speler bereiken? Eindpunt halen binnen de tijd Wat doet de speler? Lopen, springen, slaan, glijden Wat is er nodig? Ondergrond, platformen, eindpunt, beginpunt, vijanden, ijs, timer
Week 2: Brainstorm Slagroom, muziek, stad, trein, trap, carnavallers, roze, niveau New Kids, vakantie, souvenir, ijsselmeer, gracht, huizen, kaassouflé, koekjes, bonomel, ziekmaken, brug, autosleutel, laatkomer, tas, pen, gitaar, begravenis, liefde, bloed, vliegen
Week 2: Concept Gestrand op eiland in een stad Trein gemist, enige manier om er vandaan te komen Overleven tussen de roze carnavallers van het niveau ‘New Kids’ Bewapend met pen, tas en gitaar Souvenirs verzamelen voor bonuspunten Kaassouffé’s, koekjes en Bonomel krijg je health van
Design Proposition 1. Boodschap: Overleven tussen carnavallers 2. Speler: Jongeren 3. Ervaring: Geluksgevoel, overleving 4. Acties: Rennen, prikken, rocken, eten, verzamelen, vluchten, bekeren 5. Mechanics: Verzamelobjecten, vijanden, wapens, voedsel
Prototype Je begint in een straat als in het zwart geklede rocker. Omringt door roze carnavallers, komen op je af Word je geraakt, word je roze, ben je af Gitaaraanval om vijanden te doden, stukje gitaarsolo te horen
Playtests Kijken wat leuker is, vijanden doden met gitaar of bekeren, zodat ze bij je gaan horen Kijken of bereik gitaar zichtbaar moet zijn In 1x dood of leven?
Playtest Resultaat Geef speler de keuze om vijanden te doden met snoeiharde metal of te bekeren met iets minder heftige rock Bereik gitaar zichtbaar is handig, geluid is vereiste Niet te snel achter elkaar gitaar kunnen gebruiken, haalt spanning uit spel In 1x dood te lastig
Aanpassingen Je kunt kiezen om vijanden te doden of te bekeren, maar je kunt er niet teveel bekeren. Bereik aangeven met geluidscirkel Timer op gitaargebruik Levensbalk
Huidige staat concept 1. Boodschap: Overleven tussen carnavallers 2. Speler: Jongeren 3. Ervaring: Geluksgevoel, overleving, bekering 4. Rennen, rocken, eten, verzamelen, bekeren 5. Verzamelobjecten, vijanden, gitaar, voedsel, leven