Maak het verschil met hulp van de diseasedriehoek 5 oktober 2010, Beleidsavond Verpleeghuizen, Zwolle Rudi Steenbruggen Isala Klinieken, RVE-voorzitter.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Advertisements

Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Uitvoeringsvormen medezeggenschap Resultaten van de inventarisatie van uitvoeringsvormen medezeggenschap bij universiteiten.
Helmie Mulder Amersfoort maart 2010
Marketingmix & Concept
4 P´s en 3 R-en MK01.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Waarde-volle zorg LPZ, 11 oktober Opbouw Voorstellen Ontwikkelingen Ander perspectief In gesprek 2.
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
Business Marketing Sabine Vermuyten
Inleiding in de Marketing
03. Van hand veranderen met partner ruil van hand veranderen, openen en doorlaten nu op de linkerhand. van hand veranderen met partner-ruil bij X, we blijven.
Marketing H.2 Marketingbeleid.
QUIZ Katern Politiek.
Marketing Werkgroep 6.
Samenwerken en netwerkvorming Brede School 16 mei 2008 Rita L’Enfant
Ondernemer worden? Hans van den Vlekkert
Marketing presentatie
Kennismaking NCOI Wie ben je, wat doe je, wat wil je leren?
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
Het Europass Certificaatsupplement in Nederland
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Beleidsvoering naar groei
Imagebuilding Helaas, geen kant-en-klaar recept, want geen koor is gelijk. Performen met power | Petra Andriessen.
Politiek jargon Bingo.
Ken je Bedrijf?! Quiz Instructie voor de quizmaster en zijn/haar assistent: Neem vooraf de vragen door, plus de antwoorden die je onder iedere sheet in.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
3. Koopgedrag van particulieren en bedrijven
Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = saai! 1. Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = overal! 2.
Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?
Letterrekenen K. van Dorssen.
1 BUE: de eerste cijfers Gijs Martens HRM Netwerk 22/02/02.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Hoofdstuk 1 Waar blijft je geld?
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
Financiering en inkoop H5 Exploitatiebegroting Certificeerbare Eenheid Ondernemerschap.
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Recht H3 Kopen en verkopen Filiaalmanager.
Rabobank …… en AOC-plaatsnaam
Detailhandelsmarketing
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
Marketing College 3 Het marketingnetwerk.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
1 Presentatie CV204A Trends in de media 22 juni, 2010 Nieuwsconsumptie.
Accountmanagement H4 Kengetallen Junior accountmanager.
Promotie maken Project H&A leerjaar 3 Mevrouw Timmermans ®
Het begrip marketing, goederen en diensten, dienstenmarketing
Rabobank ….. en AOC-plaatsnaam
Marketing 5 havo.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Dienstenmarketing Week 4.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Marktanalyse.
Presentatie bedrijfsplan
Dit is onze bedrijfsnaam
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Verkoopt en handelt verkoop af
Je maakt kennis met grote getallen.
Transcript van de presentatie:

Maak het verschil met hulp van de diseasedriehoek 5 oktober 2010, Beleidsavond Verpleeghuizen, Zwolle Rudi Steenbruggen Isala Klinieken, RVE-voorzitter MOS Therapiegroep KNGF, commissielid MOB

Maak het verschil 5 oktober 2010 Maak het verschil 2

Anders denken, maar hoe dan? 5 oktober 2010 Maak het verschil 3

Wil je betaald worden, moet je je verkopen 5 oktober 2010 Maak het verschil 4

Verkopen we ons wel goed? 5 oktober 2010 Maak het verschil 5

Wat verkopen we eigenlijk? 5 oktober 2010 Maak het verschil 6

Je verkoopt een product Hoe beschrijf je je product? 4P-mix (productmarketing): product, prijs, plaats, promotie 6P-mix (dienstenmarketing): plus proces en personeel 3R-mix (reputatiemarketing): reputatie, relatie,ruil 2P3R-mix (non-profit): product, plaats, reputatie, relatie, ruil 5 oktober 2010 Maak het verschil 7

Het product volgens de 2P3R-mix 5 oktober 2010 Maak het verschil 8

Voorbeeld stakeholderonderzoek Isala met behulp van 2P3R-marketingmix 5 oktober 2010 Maak het verschil 9

Voorbeeld stakeholderonderzoek Isala met behulp van 2P3R-marketingmix 5 oktober 2010 Maak het verschil 10

Maar waar zet je je product af? Ken je markt! Potentiële betreders Potentiële kopieën Macht van toeleverancier Macht van de (in)koper 5 oktober 2010 Maak het verschil 11

Marktordening m.b.v. diseasedriehoek Bedien je de fysiotherapeut of de fysiotherapie? Klantperspectief Perspectief financier Waar zit jouw belang? Als je vanuit ketenzorg via een sterke fysiotherapie de fysiotherapeut bedient dan gelden twee belangrijke regels: 5 oktober 2010 Maak het verschil 12

Gelijk(w)aardige samenwerking is de motor 5 oktober 2010 Maak het verschil 13

Spreek dezelfde (te objectiveren) taal 5 oktober 2010 Maak het verschil 14

En wellicht bereik je dan dit niveau (Characteristics of great marketing) 5 oktober 2010 Maak het verschil 15

Maar bedenk vooral: 5 oktober 2010 Maak het verschil 16