Mediatango 2005 Redactietafel RADIO 2
Cultuur ? breed begrip alles wat des mensen is op radio : een gevarieerde aanpak aangepaste stijl aan profiel zender en ook aan doelgroep afhankelijk doelgroep oordelen hoe groot interesse én welke aandacht
Radio 2, Altijd dicht bij jou Warm, gezellig, vriendelijk, herkenbaar en eigentijds. Radio 2 is altijd dicht bij het leven van zijn luisteraars in Antwerpen, Vlaams- Brabant, Limburg, Oost-Vlaanderen en West- Vlaanderen.
Radio 2, Altijd dicht bij jou Radio 2 mikt op het grote publiek met amusement, gepresenteerd op een speelse, vlotte en hartelijke manier. En met melodieuze, populaire muziek die iedereen goed in de oren klinkt.
Radio 2, Altijd dicht bij jou Met z'n regionale programma's belicht Radio 2 de actualiteit in de onmiddellijke omgeving van de luisteraars. Daarbij komen alle mogelijke onderwerpen aan bod: lokale politiek, culturele evenementen, economische informatie, enz... Radio 2 is bestemd voor heel Vlaanderen en de programma's sluiten harmonieus op elkaar aan.
Radio 2, Altijd dicht bij jou Voor de luisteraars versterkt luisteren naar Radio 2 het groepsgevoel. Ze luisteren thuis en onderweg in de auto, willen in hun vrije tijd zowel thuis als buiten actief zijn, en zijn gevoelig voor profijt en winst.
Luisteraars Radio 2
De aanpak : wie ? info via persdossier, persbericht en/of persoonlijke contacten aanspreken binnen het medium : specialist, redacteur, verantwoordelijke item meteen zoeken naar de producer van het programma
De aanpak : hoe ? persdossier, persbericht afstemmen op het programma en het net alleen het belangrijkste; geen superdossiers bezorgen rekening houden met de aanpak van het programma en het net creatief denken met een bochtje wervend, verrassend, uitnodigend,...
De aanpak : hoe ? Radio 2 : de menselijke kant van de zaak; het verhaal; de sociale cohesie; de link naar de regio; herkenbaarheid;... belangrijk : de beleveniswaarde van een event, de belevenis bij de informatie,…
De aanpak : hoe ? Redactioneel of mediaruil of combinatie met actie? Redactioneel : nieuwswaarde, relevantie binnen de regio, programmaconcept,... Mediaruil : relevantie naar de doelgroep, origineel idee, beleveniswaarde, exclusiviteit, concept actie,…
Organisatie Radio 2 Nethoofd : Jan Knudde – 02/ Marketing radio (grote dossiers mediaruil) Paul Driesen – Piet Callens – 02/
Organisatie Radio 2 Redactie Nationaal en Regionaal Redactie Nationaal : Jeroen Van Haele, producer (02/ ) Mediasponsoring, events, acties : Rino Ver Eecke, producer–coördinator (02/ ) Radio Brussel
Organisatie Radio 2 Radio 2 West-Vlaanderen Kristien Beuselinck, manager Hans Gyselen, redactie-coördinator Radio 2 WEST-VLAANDEREN Doorniksesteenweg 214 B 8500 Kortrijk tel
Organisatie Radio 2 Radio 2 Antwerpen Dirk Somers, manager Els Broekmans, redacteur Radio 2 ANTWERPEN Jan Van Rijswijcklaan Antwerpen tel
Organisatie Radio 2 Radio 2 Vlaams-Brabant Annemie Van Winckel, manager Els Vande Sijpe, redactiecoördinator Radio 2 VLAAMS-BRABANT Dikke Lindelaan Brussel tel
Organisatie Radio 2 Radio 2 Limburg Marc Vandermaesen, manager Rob Renckens, redactie-coördinator Radio 2 LIMBURG Via Media Hasselt tel
Organisatie Radio 2 Radio 2 Oost-Vlaanderen Hendrik Coleman, manager Ruth Roets, redactie-coördinator Radio 2 OOST-VLAANDEREN Martelaarslaan Gent tel
Links en contacten info radio persdienst : Paul De Meulder, 02/