Mediatango 2005 Redactietafel RADIO 2. Cultuur ? breed begrip alles wat des mensen is op radio : een gevarieerde aanpak aangepaste stijl aan profiel zender.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Advertisements

D66 Regionale Campagne Gemeenteraads verkiezingen Korte terugblik 2eK verkiezingen Strategie en uitvoering - Wat willen we bereiken ? - De.
20 jaar Open Monumentendagen 2008 RESULTATEN VAN PUBLIEKE OPINIEPEILING Nobody’s Unpredictable Oktober 2008 IPSOS BELGIUM Waterloo Office Park Drève Richelle,
Welzijnsoverleg Regio Gent Martelaarslaan 204 B, 9000 Gent tel. 09/ BETREKKEN VAN DE DERDE PARTNER Een praktijkbeeld uit.
Broodje Brussel Dag van de Cultuurcommunicatie 13 december 2005 Frank Ilsbroux.
Werkwinkel Persaandacht gevraagd! Haal meer uit je persrelaties Roel Daenen.
A RMOEDE BESTRIJDEN MET PLATTELANDSPROJECTEN ? Eva Roeykens Plattelandscoördinator Vlaams-Brabant 11/03/2014.
De Digitale Week 2013 Infomomenten De Digitale Week is een initiatief van LINC vzw.
Concept Opdrachtgever: Agentschap Ondernemen (AO). In het kader van ondernemingsplanwedstrijd (OPW) Vlaanderen, dé officiële ondernemingsplanwedstrijd.
Hoe kan het jou veranderen?
CLARIN: een introductie Ineke Schuurman Coördinator CLARIN-Vlaanderen.
Duurzame samenwerking voor verse groenten verhoogt kwaliteit voedselhulp in West-Vlaanderen Het Welzijnsconsortium is een samenwerkingsinitiatief tussen.
Welkom!.
en wordt mede mogelijk gemaakt door:
Jan
Wat is UNIZO?  UNIZO = Unie van Zelfstandige Ondernemers  Doelstelling: meer kansen voor ondernemers creëren, in het belang van de hele.
Welkom in (het) Het online én offline forum voor aanstaande, borstvoedende en ervaringsdeskundige ouders en kinderen.
Lokaal Overleg Opvoedingsondersteunig Gent. Decreet van 13/07/07 houdende de organisatie van opvoedingsondersteuning Raamdecreet – schept een structuur.
Dienst Ondersteuningsplan Oost-Vlaanderen VOORSTELLING VAN DE WERKING.
Het Cultuurcentrum Kortrijk Een huisstijl voor een huis met vele kamers.
Ketnet.
CIJFERS EN MEER… Wat leren we uit onderzoek en hoe vertalen we dit naar onze eigen communicatie en publiekswerking ? Hoever moet je hierin gaan ? HOKJESDENKEN…
Hoe onderhoud ik de dialoog met mijn partners?. Samen werken voor meer publiek Tot UitinBrabant.nl, Uitmarketingburo, Brabants Bureau voor Toerisme.
Het UiTlabel een herkenbare verbinding tussen de UiTpartners UiTnetwerkdag 1 februari 2008.
Het UiTnetwerk en de regionale media UiTnetwerkdag 1 februari 2008.
Zelfstudiemateriaal Nederlands op maat. Kadering Huis van het Nederlands: Huis van het Nederlands: helpt meerderjarige anderstaligen die Nederlandse willen.
SAMEN LEVEN Team projecten en evenementen. VERLOOP INFO SESSIE  1. De dienst “Samen leven”  2. Projectwerking Antwerpen Noord (team projecten en evenementen)
‘De palmboom’ buurtgericht kinderdagverblijf
Social media.
Crossmediale Communicatie
Welzijnsoverleg Regio Gent Martelaarslaan 204 B, 9000 Gent tel. 09/ Koen Berwouts – Coördinator Welzijnsoverleg Regio Gent.
Welzijnsoverleg Regio Gent Martelaarslaan 204 B, 9000 Gent tel. 09/ WELZIJN WELZIJNSBEHOEFTEN WELZIJNSINFRASTRUCTUUR WELZIJNSBELEID.
INFOSESSIE CLUBBEGELEIDING Gent 2 december Inleiding door dhr Philippe Mees, voorzitter VLG vzw -Verwelkoming -Uitgangspunt: -Tevredenheidsenquête.
Bemiddelen voor landbouwbedrijven overname en samenwerken
Muziek: op zoek naar emotie
HET SCHRIJVEN VAN EEN PERSBERICHT PROGRAMMA 09.30uOntvangst & voorstelronde 09.45uToelichting op de training 09.50uDe theorie 10.15uIndividuele opdracht.
Globplex Regio Vlaanderen Campagnes Societale Transitie Societale Proactievering Senioren Alle info, dossier en werkmateriaal op:
‘netwerken zonder grenzen’ Sociaal Netwerken in Regio 0318.
Workshop regionale cultuurcommunicatie Kortrijk - 08/06/2006.
Tom Driessen, Tristan Melissen, Shauni Mulder, Joy Verstegen, Lisette Wiegers,
Vormingplus regio Antwerpen Klokstraat 12, 2600 Berchem tel
Duid de provincie aan op de kaart van België
Beleidsnotitie De VR heeft op voordracht van de afdeling Twente een voorstel aangenomen tot het schrijven van een beleidsnotitie. In samenwerking met de.
FONDSENWERVING EN FINANCIERING ALTIJD GELD VOOR EEN GOED IDEE! Marianne Muller, 20 oktober.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
The Future of Carsharing Welkom Filip Watteeuw Schepen van mobiliteit Gent.
Van de radio “van mijn ouders” naar “mijn” radio 11/02/2009 – Jan Knudde – ROOS dagen.
Tijs van Ruiten, directeur. Nationaal Onderwijsmuseum. Grootste collectie ter wereld; bezoekers in museum; bezoekers buiten museum;. Sterk.
Het project S-TV Een initiatief van Omroep Gelderland.
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Mogelijkheden vullen elkaar aan …
Maak indruk op social media
Mobiliteit: een studie van SD Worx
Europa Mijn thuis.
DE 10 PROVINCIES VAN BELGIE
Marketingplan.
Projectvoorstelling ….
H2 Soorten media.
De Limburgse medewerker
Waarom wordt uw gemeente ook leeftijdsvriendelijk?
Multiple sclerose en toch niet alleen!!!
DE 10 PROVINCIES VAN BELGIE
Mogelijkheden vullen elkaar aan …
DE 10 PROVINCIES VAN BELGIE
Ouderenbeleidsparticipatie Bovenlokale structuren
DE 10 PROVINCIES VAN BELGIE
Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’
Transcript van de presentatie:

Mediatango 2005 Redactietafel RADIO 2

Cultuur ? breed begrip alles wat des mensen is op radio : een gevarieerde aanpak aangepaste stijl aan profiel zender en ook aan doelgroep afhankelijk doelgroep oordelen hoe groot interesse én welke aandacht

Radio 2, Altijd dicht bij jou Warm, gezellig, vriendelijk, herkenbaar en eigentijds. Radio 2 is altijd dicht bij het leven van zijn luisteraars in Antwerpen, Vlaams- Brabant, Limburg, Oost-Vlaanderen en West- Vlaanderen.

Radio 2, Altijd dicht bij jou Radio 2 mikt op het grote publiek met amusement, gepresenteerd op een speelse, vlotte en hartelijke manier. En met melodieuze, populaire muziek die iedereen goed in de oren klinkt.

Radio 2, Altijd dicht bij jou Met z'n regionale programma's belicht Radio 2 de actualiteit in de onmiddellijke omgeving van de luisteraars. Daarbij komen alle mogelijke onderwerpen aan bod: lokale politiek, culturele evenementen, economische informatie, enz... Radio 2 is bestemd voor heel Vlaanderen en de programma's sluiten harmonieus op elkaar aan.

Radio 2, Altijd dicht bij jou Voor de luisteraars versterkt luisteren naar Radio 2 het groepsgevoel. Ze luisteren thuis en onderweg in de auto, willen in hun vrije tijd zowel thuis als buiten actief zijn, en zijn gevoelig voor profijt en winst.

Luisteraars Radio 2

De aanpak : wie ? info via persdossier, persbericht en/of persoonlijke contacten aanspreken binnen het medium : specialist, redacteur, verantwoordelijke item meteen zoeken naar de producer van het programma

De aanpak : hoe ? persdossier, persbericht afstemmen op het programma en het net alleen het belangrijkste; geen superdossiers bezorgen rekening houden met de aanpak van het programma en het net creatief denken met een bochtje wervend, verrassend, uitnodigend,...

De aanpak : hoe ? Radio 2 : de menselijke kant van de zaak; het verhaal; de sociale cohesie; de link naar de regio; herkenbaarheid;... belangrijk : de beleveniswaarde van een event, de belevenis bij de informatie,…

De aanpak : hoe ? Redactioneel of mediaruil of combinatie met actie? Redactioneel : nieuwswaarde, relevantie binnen de regio, programmaconcept,... Mediaruil : relevantie naar de doelgroep, origineel idee, beleveniswaarde, exclusiviteit, concept actie,…

Organisatie Radio 2 Nethoofd : Jan Knudde – 02/ Marketing radio (grote dossiers mediaruil) Paul Driesen – Piet Callens – 02/

Organisatie Radio 2 Redactie Nationaal en Regionaal Redactie Nationaal : Jeroen Van Haele, producer (02/ ) Mediasponsoring, events, acties : Rino Ver Eecke, producer–coördinator (02/ ) Radio Brussel

Organisatie Radio 2 Radio 2 West-Vlaanderen Kristien Beuselinck, manager Hans Gyselen, redactie-coördinator Radio 2 WEST-VLAANDEREN Doorniksesteenweg 214 B 8500 Kortrijk tel

Organisatie Radio 2 Radio 2 Antwerpen Dirk Somers, manager Els Broekmans, redacteur Radio 2 ANTWERPEN Jan Van Rijswijcklaan Antwerpen tel

Organisatie Radio 2 Radio 2 Vlaams-Brabant Annemie Van Winckel, manager Els Vande Sijpe, redactiecoördinator Radio 2 VLAAMS-BRABANT Dikke Lindelaan Brussel tel

Organisatie Radio 2 Radio 2 Limburg Marc Vandermaesen, manager Rob Renckens, redactie-coördinator Radio 2 LIMBURG Via Media Hasselt tel

Organisatie Radio 2 Radio 2 Oost-Vlaanderen Hendrik Coleman, manager Ruth Roets, redactie-coördinator Radio 2 OOST-VLAANDEREN Martelaarslaan Gent tel

Links en contacten info radio persdienst : Paul De Meulder, 02/