Themadag No Fake! Studenten Uitburo Brussel, 18 oktober 2004 Irma van Lierop Hoofd Publieksontwikkeling Rotterdam Festivals.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
EYV 2011 in Vlaanderen voorbereiding. Stand van zaken •Europese Commissie –Voorbereiding •Eigen voorbereiding •Uitbesteding –Alliantie EYV2011 •Vlaanderen.
Advertisements

Communicatie Actieplan Jeugd Werkgelegenheid
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
Case Corner Last Minute Ticket Shop 3 e dag van de cultuurcommunicatie 13 december 2005 door Roeland Dekkers en Menno Tummers Sponsors: Stichting Doen,
15 – 9 – 2006 Technocentrum Twente FIRST LEGO® League 2006 Martijn Roelofs.
HoekscheWaardDuurzaam
Broodje Brussel Dag van de Cultuurcommunicatie 13 december 2005 Frank Ilsbroux.
Handicap + studie nieuwe stijl Congres OCW Studeren met een functiebeperking Utrecht, 24 november 2011.
De beleidsronde: een verkenningsronde van kabinet vs. lokale erfgoedactoren Erfgoedcel TERF.
Communicatie in de Aanval op Schooluitval
DARE Wetenschappelijke communicatie in beweging Werkgemeenschap Informatiewetenschappen, 27 februari 2004 Lilian van der Vaart.
CE Ondernemerschap in beweging
Taal en rekenen MBO flitsbijeenkomst 18 juni 2009 Marjo Jansen Beleidsdirectie BVE.
Meerjarenbeleidsplan Kunst en Cultuur Culturalis.
(Kwaliteit op bedrijventerreinen) 3 Een 3 sporenaanpak van revitalisering, beheer en collectieve services Presentatie tijdens Raadscommissie Parkstad Limburg.
Lokaal beleid kinderopvang Stuurgroep Brede School 11 februari 2008 Sylvia Walravens Stafmedewerker lokaal beleid kinderopvang.
Lien Verwaeren Kabinet Vlaams minister van Leefmilieu, Natuur en Cultuur Vlaamse Regering Naar een nieuw decreet Lokaal Cultuurbeleid.
Studiedag VVSG i.s.m. CRKC
Een kansenpas voor het onderwijs 1.De kansenpas 2.OK-pas (Oudenaardse Kansenpas) 3.Schoolkosten, cultuurparticipatie & kansenpas 4.De OK-pas in het onderwijs.
Beheer Aangenaam, NGI Beheer Daniel van Burk 8 september 2004.
Collectieve Cultuur Marketing
PCS in beeld Diverse activiteiten; R’Uitmarkt ¼ aandeelhouder van R’Uitmagazine (tezamen met Rotterdam Marketing & Sport en Recreatie) CAR.
NEDERLANDS Uitburo  Waarom ? Waarom ? Waarom ?  Wat ? Hoe? En vooral: met wie?  Drempels maar ook oplossingen NEDERLANDS Uitburo Koudwatervrees voor.
© IVA Landelijk Onderzoek Actieplan Cultuurbereik Erik Hitters - Erasmus Universiteit Rotterdam Teunis IJdens - IVA Beleidsonderzoek en Advies.
Het Nederlands Uitburo
Maatschappelijke Stages
Cultuurbeleidsplan stad Ronse Decreet houdende het stimuleren van een kwalitatief en integraal lokaal cultuurbeleid (13 juli 2001) Waarom ?
Maatschappelijke stage Studiedag VECON 3/4/2008 Jump Koch Chris Zwart CPS Onderwijsontwikkeling en advies Amersfoort.
Wat vooraf ging… Regionale stimuleringsregeling Samenwerking met milieu educatie centra Communicatiemiddelen –NME-krant –Persberichten.
Opbouw presentatie Kenmerken Ad
Lokale acties en campagnes alcohol en drugs Werkgroep lokale acties en campagnes.
Job Event 5 oktober 2007 HBO-i Job Event 10 oktober 2008 World Trade Center Rotterdam.
Inhoud presentatie  Ontstaan TOPGGz  Missie, focus en positionering  Infrastructuur stichting  Planning  Lidmaatschap.
Wie is waar goed in? Ellen Mogendorff 1.
SAMEN LEVEN Team projecten en evenementen. VERLOOP INFO SESSIE  1. De dienst “Samen leven”  2. Projectwerking Antwerpen Noord (team projecten en evenementen)
Docent Ontwikkelteam Nederlands
Bijeenkomst colleges 15 februari 2011
Profiel Hogeschool Rotterdam Rotterdams als HO-omgeving Diversiteitsbeleid Hogeschool Rotterdam.
Theaterdance regiotheater ○ regiodance théâtres sans frontières ○ theaters zonder grens ○ theaters ohne grenzen.
Het KB e-Depot Waarom, wat en voor wie
Communitybijeenkomst 21 april 2009 Kies Kleur in Groen.
Maatschappelijke Ontwikkeling Gezinnen met een nierziek kind 12 oktober 2006 Door: Harry Weezeman Nierpatiënten Vereniging Nederland.
Evenementencommissie RCU Zwolle
Informatieavond groep 1-2 schooljaar Voorstellen Groep 1-2: Maandag: Natascha en Anouk Dinsdag: Annelies en Anouk Woensdag: Annelies en Anouk.
Ouderenraden en Actief ouder worden Colloquium GroenPlus
Uit in Brabant Doel: stimulering cultuurparticipatie Initiatief van: Brabants Bureau voor Toerisme Provinciale Bibliotheekcentrale Omroep Brabant Provincie.
Webquest, een kwestie van gebruiken?
Voorgeschiedenis Initiatief provincie Projectgroep met 12/13 deelnemers Stichting DCF (i.o.)
PCS in beeld Diverse activiteiten; R’Uitmarkt ¼ aandeelhouder van R’Uitmagazine (tezamen met Rotterdam Marketing & Sport en Recreatie) CAR.
Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.
Sensoa Positief Patrick Reyntiens. Sensoa “Het Grote Sensoa” Korte geschiedenis.
Kennisdelen over klanten, voor schouwburgen én gezelschappen
Faculteit Economie en Management. FEM Smart Business Center Van lerende organisaties naar lerende combinaties April 2015.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Noord-Zuidsamenwerking Deinze De GROS vandaag en morgen Oost-Vlaanderen, een solidaire provincie We maken er samen werk van ! Februari 2014.
Subsidiebeleidskader begeleiden van ex-gedetineerden voor wonen en werken 2015 Jennifer Day Hoofdkantoor DJI Project Re-integratie en Nazorg (ex-)gedetineerden.
Wetsvoorstel Versterking Bestuurskracht. Wetsvoorstel Onderdelen relevant voor medezeggenschap in het HO: Benoemingsprocedure Opleidingscommissies Facilitering.
Stand van zaken praktijkleren Werkveldbijeenkomst 19 januari 2012 Dirkje Oldenhuis.
Wegwijs in meerjarenplanning Werking gemeente Steenokkerzeel.
Campagne taalvaardigheid
Vereniging Kleine Kernen Limburg Kristel Ashra, projectadviseur
WAT IS HET MAATSCHAPPELIJK MIDDENVELD 1
‘Goede start in het hbo: het LOB-cv’
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Communicatie CAR Tonté Chow – Dienst Communicatie Voorstelling:
Docentendag Woensdag 7 maart 2018 Wellantcollege Houten.
Naar een nieuw decreet Lokaal Cultuurbeleid
MovingFuture Femke Schot, Thomas van Breemen-Schneider, Sanne Wolters, Sam Gilling & Eva Verduin.
Samenvattende presentatie - 3 mei 2019
Vzw Mechelen MeeMaken.
Transcript van de presentatie:

Themadag No Fake! Studenten Uitburo Brussel, 18 oktober 2004 Irma van Lierop Hoofd Publieksontwikkeling Rotterdam Festivals

Coördineert in opdracht van de gemeente Rotterdam het evenementenbeleid in de stad en faciliteert en organiseert een aantal activiteiten op het gebied van publieksverbreding in de culturele sector.

Kernactiviteiten Evenementen De Rotterdamse Zomerfestivals September in Rotterdam Koepelcampagnes

Publieksontwikkeling Jongeren (Studenten Uitburo, DIMI blad en website, jongerendatabase) Light users ( Uitmail, R’Uit magazine)

Services collectieve marketing Opera Rotterdam, Musea Rotterdam, ondersteuning campagnes Culturele Affichering Rotterdam (1400 goedkope plakplaatsen) Data-analyse, publieksdatabase, database-marketing

Studenten Uitburo Aanleiding: Het ontbreken van een structureel communicatiekanaal van de culturele sector naar studenten en hogescholen. (Praktische) drempels bij studenten, voor cultuurparticipatie, gebaseerd op resultaten van diverse onderzoeken.

Studenten Uitburo Op initiatief van de culturele sector, om de studentenmarkt van ruim HBO studenten te ontsluiten. Ondergebracht bij Rotterdam Festivals. Opgestart met financiering vanuit het Actieplan Cultuurbereik. Operationeel vanaf september 2004.

Doelstellingen: Studenten op een toegankelijke en aansprekende wijze informeren over het culturele aanbod in Rotterdam. De cultuurparticipatie onder studenten stimuleren. Een bruisend cultureel klimaat scheppen op de Rotterdamse hogescholen. De wisselwerking stimuleren tussen culturele instellingen en de hogescholen.

Organisatie-opzet: Samenwerking met hogescholen op organisatorisch, operationeel en financieel gebied. Adviesraad Raad van Toezicht Panel van HBO studenten

Doelgroep: alle studenten van de Hogeschool Rotterdam en de Hogeschool INHOLLAND. Doelgroepbenadering: 1.Op individueel niveau via brochure en website gericht op zelfstandige cultuurparticipatie van studenten. 2. Op groepsniveau via het curriculum culturele activiteiten aanbieden.

Marketing: Er worden diverse kanalen ingezet; Vestiging Studenten Uitburo met op beide hogescholen een coördinator. Informatie en kaartverkoop. Brochure op jongeren toegespitste selectie van het Rotterdamse culturele aanbod. Website brochure-aanbod, actuele acties en aanbiedingen, nieuwsbrief, stages, forum. Overige communicatiemiddelen.

Resultaten: Ism culturele instellingen en hogescholen is het Studenten Uitburo gestart in september 2004, start van nieuw collegejaar. De eerste resultaten zijn: kaartverkoop database/nieuwsbrief website samenwerking culturele instellingen samenwerking hogescholen

Toekomst: Onderzoek Financiële samenwerking hogescholen en culturele instellingen Beslissing voortgang in voorjaar 2005