CIJFERS EN MEER… Wat leren we uit onderzoek en hoe vertalen we dit naar onze eigen communicatie en publiekswerking ? Hoever moet je hierin gaan ? HOKJESDENKEN…

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
©tv. Cultureel Jongeren Paspoort Cultureel Jongeren Paspoort
Advertisements

De communicatie na de brand bij Chemie-Pack Wouter Jong Nederlands Genootschap van Burgemeesters.
‘Ga jij over de rooie’? GGD Hollands Noorden
De Horstgemeenschap Van passanten tot participanten.
Alcohol 16- geen goed begin
“Hoe kom ik aan klanten?”
14 april 2008Symposium reisagenten You gotta move!
Gedachtewisseling Interne staatshervorming 18 mei 2010.
Ouderenweekcampagne Actief ouder worden, een leven lang • Ouderenweek 2012: november • Europees Jaar 2012 ‘Actief ouder worden en solidariteit tussen.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
ROEIDAG 2012 Sponsoring uit eigen identiteit 1.
Ronde tafel 19 januari Missie o2 consult Missie »Onze missie bestaat erin om bij de planning en de uitvoering van projecten »die verband houden.
Minderhedenforum Weet wat je SAMEN wil. Inleiding 1.Het allochtoon middenveld 2.De ‘federaties’ 3.Het Minderhedenforum 4.Interculturele Rol?
Jeugd Rode Kruis.
Diversiteit en personeelsbeleid bij Scouts en Gidsen Vlaanderen
Geef gas in de ZONE 30!!. Geef gas in de ZONE 30!!
Workshop 1: Diversiteit in de oudercommissies van de kinderopvang
Triple P Divers Ervaringen met een opvoedprogramma in
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Marketing Werkgroep 6.
BBC – LDC.
Van cultuurweb.be naar een UiTnetwerk Strategische marketing in de praktijk 5de Dag van de Cultuurcommunicatie 19/11/2007.
Collectieve Cultuur Marketing
OP WEG NAAR EEN COLLECTIEVE COMMUNICATIESTRATEGIE VAN DE ERFGOEDSECTOR Een onvoltooid verhaal Jan Cools.
Dag van de CultuurCommunicatie De marketingaanpak van het In Flanders Fields Museum in Ieper.
Ketnet.
NEDERLANDS Uitburo  Waarom ? Waarom ? Waarom ?  Wat ? Hoe? En vooral: met wie?  Drempels maar ook oplossingen NEDERLANDS Uitburo Koudwatervrees voor.
Visienota professionalisering Toeristisch Onthaal Waar staan we & waar gaan we naartoe? Koen Craenen, projectcoördinator toeristisch onthaal.
In&Uit Leuven naar een nieuw toeristisch-cultureel onthaal Annemie Vandermotte Themadag Vrijetijdsonthaal – 26 september 2005.
Prospekta Collectieve kunstmarketing sinds 8 jaar.
Het UiTnetwerk en de regionale media UiTnetwerkdag 1 februari 2008.
Seminarie V-ICT-OR 15/02/07 De CultuurDatabank: een schets van verleden, heden en toekomst? Hans Nissens.
[passende afbeelding]
Landelijke Monitor VVE 2011 LEA-conferentie Sabine Peterink Sardes.
Communicatie BBL-draagvlakdag 5 oktober Wat is communicatie?
Publiek werkt bij NTGent
Jeugdopbouwwerk 2.0 Een schets van de ontwikkelde praktijk
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
plaats datum naam trainer
Crossmediale Communicatie
Citymarketing Hilversum 2006
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
Steunpunt Re-Creatief Vlaanderen Korte Meer 3 Beelden van publiek. Over publieksonderzoek in culturele instellingen Henk Roose.
Bovenkamer on tour Presentatie BOJOG september 2014.
Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.
Workshop regionale cultuurcommunicatie Kortrijk - 08/06/2006.
Interculturele communicatie
Hot or Not Lissie Scholtes. Playstation Move Playstation Move komt uit in de herfst 2010 Door middel van 2 controllers met een lichtballetje er aan kan.
LOP SECUNDAIR 7/6/ Betrokken ouder, tevreden ouder.
Naar het voortgezet onderwijs
PESTEN JULIANASCHOOL.
Het Land van de Ouderbelangen en het Inclusieve Onderwijs Peter Hulsen, Landelijke Ouderraad Jeroen Veltheer, stichting Volgbaar Onderwijs (voorheen ouderplatform.
Succesvol zonder integratie Jolanda Rikers 1.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Het project S-TV Een initiatief van Omroep Gelderland.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Marketing Noorderzon Performing Arts Festival Groningen Mark Hospers Presentatie 25 maart Assen.
28 maart 2012 Innovatie voor een gezonde levensstijl Activity & Food for Regional Economies Supporting Health.
Datum (facultatief). 12 aanbevelingen/stellingen vanuit de workshops Inspiratie voor het debat.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
GGZ RIBW. GGZ Psy-Portaal Psy-Portaal is gespecialiseerd in de diagnostiek en behandeling van psychische en psychiatrische klachten voor cliënten vanaf.
Aan de slag… passend lezen in de bibliotheek
Noord-Brabant, klimaatbestendig en waterrobuust
Doelen behalen met activiteiten
Doelen behalen met activiteiten
Houtem Jaarmarkt & de Vlaamse Ardennen
De kracht van de Fietsersbond
Sportplatform De ontwikkeling van HARDERWIJK ACTIEF
Onderscheid maken tussen typen films
Tel mee met Taal: Meer samenwerken voor minder laaggeletterdheid
Transcript van de presentatie:

CIJFERS EN MEER… Wat leren we uit onderzoek en hoe vertalen we dit naar onze eigen communicatie en publiekswerking ? Hoever moet je hierin gaan ? HOKJESDENKEN… Hét publiek bestaat niet. Je kan het eindeloos opdelen in verschillende doelgroepen/segmenten. Hoe ga je daarmee om? DE ULTIEME CULTUURBELEVING… Uiteraard is er in eerste instantie ‘het aanbod’ zelf. Toch betekent cultuurparticipatie voor veel mensen méér dan dat… PROEVEN VAN CULTUUR… Vooral ‘nieuw’ en ‘ander’ publiek bereiken vergt een aangepaste benadering. Op het vlak van marketing en communicatie, maar niet alleen…

ProductPubliek PUBLIEKSWERKING PUBLIEKSBEMIDDELING COMMUNICATIE - MARKETING. denken in product/publiek-combinaties. ken je zelf ! waar sta je voor ? wat wil je bereiken ?. ken je publiek ! wie bereik je ? wie wil je bereiken ?. eerder productgericht of eerder publieksgericht ?

ProductPubliek PUBLIEKSWERKING PUBLIEKSBEMIDDELING COMMUNICATIE - MARKETING. maximalisatie van potentieel publieksbereik -> toeleiding naar het bestaande aanbod. (on)mogelijkheden van marketing en communicatie. belang van cultuurmarketing in een steeds drukker bezette én verzadigde vrijetijdsmarkt

ProductPubliek PUBLIEKSWERKING PUBLIEKSBEMIDDELING COMMUNICATIE - MARKETING Het bereiken van écht nieuw en ander publiek veronderstelt vaak ook andere benaderingen : qua methodiek, qua positionering, qua aanbod

Onderzoek Re-Creatief Vlaanderen : ook mijlpaal voor CultuurNet Vlaanderen… 1.Groot aantal incidentele participanten en prospecten: kennismaking > doorstroming > binding 2.Cruciaal belang van cultuurstimulansen aan kinderen, zowel in het ouderlijk milieu als in het onderwijs 3.Belang van het vrijetijdsnetwerk van mensen en de kracht van interpersoonlijke communicatie

4. Het belang van cultuurbeleving in de eigen regio: cultuur heeft zijn eigen ‘Zone 30’ 5. Het belang van de media : landelijke en regionale media, cultureel driesporenbeleid VRT, digitale media,…  Combinatie van cultuurprikkels en cultuurservices  Partnerships op diverse vlakken