Woensdag 6 februari 2008 presentatie 'Effecten businessmodellen Educatieve Contentketen' 1 Presentatie onderzoek TNO en CLU ‘Effecten van businessmodellen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is een correlatie? Samenhang tussen twee reeksen metingen
Advertisements

Digitale leermiddelen
Op een nieuwe manier bestellen, betalen en leveren van leermateriaal
Onderzoek naar de effecten van het Thuisadministratie programma
PRESENTATIE AFSTUDEERONDERZOEK Robin van Leeuwen 2010.
Digitale leermaterialen op internet leermiddelendatabase, open methodes en wikiwijs Darco Jansen Programmamanager.
Kennisnet en de Kennisnet Federatie
Lean Construction Hogeschool Utrecht
1 Project BOL*ster; Businessmodel Bram Loog, AOC Raad 19 juni 2007.
Risico’s en gevaren van techniek
13 december 2007POVO project Noord Limburg POVO dieptestrategie technische talentontwikkeling College Den Hulster.
6/5, Alden Biesen – 28/5, Brugge P 1 6 mei 2009, Alden Biesen 28 mei 2009, Brugge Comenius “monitoring dagen” focus: verslaggeving.
Stand van zaken van het Regiocontract in Regio Rivierenland Commissie Algemeen Bestuur en Zorg Maasdriel, 9 november 2010 Stan Herms, Programmamanager.
Digitale leermiddelen in het mbo
Zeven mythen rond open leermiddelen Mythen of werkelijkheid? Robert Schuwer en Darco Jansen.
Innovatie en Educatie in agrarische productie Het IAP N. V
Implementatie ECK: Distributie en Toegang VO ECK Klantdag, 14 mei 2013 Willem-Jan van Elk, Tony Heemskerk.
(Interactieve) voormeldingen
Kwaliteitszorg SPO Utrecht
Stuurgroep BOL*ster 1 september Strategie: (Middel)lange termijn visie Wat is de (middel)lange termijn visie voor een gezamenlijk businessmodel?
Digitalenklas in breder verband Verkenning samenwerkingsmogelijkheden Sake Jager / Alessandra Corda 28 november 2002.
Digitalenklasconsortium Informatiebijeenkomst voor Hoger Onderwijsinstellingen Sake Jager (RUG), Alessandra Corda (ULeiden) 11 september 2003.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Wikiwijs- voor individuen of een community? Darco Jansen Manager Strategie&Beleid RdMC Projectleider Wikiwijs - Professionaliseren.
Leermiddelen: digitaal – open - … Gedachten, aandachtspunten en expertise RdMC / OUNL Jos Kusters Darco Jansen Hans Hensen.
Productgerichte planning Wijzigingsbeheer
Promo site ICT haagsehoge school Opleidingen: Informatica Technische informatica Communication & multimedia design Informatiedienstverlening en –management.
Theo Bachet HEAO BI MIT 1997 BPMIT 2008.
De Digitale Universiteit Innovatie en Transformatie van onderwijs met ICT via samenwerking van hoger onderwijs instellingen Wil Verreck programmamanager.
© IVA Evaluatie Actieplan Verbonden met ICT. © IVA Evaluatie actieplan verbonden met ICT 13 verschillende projecten (po, vo, mbo) Survey onder docenten.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Kennis van Waarde Maken met Vier in Balans Alfons ten Brummelhuis Hoofd onderzoek Kennisnet 6 februari.
ECK 2 Mixen en matchen van leermateriaal
Kennisobjecten kennisobjecten samen bouwen aan kennis.
Titel auteur oktober /10 Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Ontwerpgerichte kennisontwikkeling, praktijkgericht onderzoek door studenten en docenten.
Betrokken van buiten - wordt gevolgd Presentatie raadsinformatieavond 4 december 2008.
Portaal Taal en Rekenen & Wikiwijs Ontwikkelen, bewaren en delen met je collega’s John Hanswijk en William Buys.
SLOC-dag 28 juni 2002 Gebruik van DLO’s voor taalvaardigheid en fonetiek Alessandra Corda ICT&O coördinator Faculteit der Letteren Universiteit Leiden.
Maurits Huigsloot (PO-Raad) Hans Plomp (DUO)
Videobewerking met AVID woensdag 28 februari 2012.
Fijnhoutbewerken in beeld Landelijke dag Platform vmbo bouwtechniek 6 juni 2007 Hans van Berkel Ejanne Lijftogt.
LUNCHSEMINAR Grassroots bij de TU Delft Sofia Dopper Projectleider Grassrootsproject TU Delft 10 mei 2007.
Highlights evaluaties Presentatie De Groene Parade II 10 juni 2009.
Leeractiviteitenbank voor het basisonderwijs Flexibele onderwijsaanpak voor de zaakvakken.
Mr P.C. Slangen Projectleider Schakelzone Recht
Gezondheid! Hoe dan? Hans Krosse, sept 2008
Buurlandenproject techniek. Welkom op onze startdag.
Landelijk Ontwikkelpunt NLT Docent Greijdanus Zwolle (bi, anw)
ICTO-contactpersonen 7 juni 2007 Vrije Universiteit Universiteit Utrecht Technische Universiteit Delft.
Duurzaamheid van projectresultaten Michiel van Geloven, januari 2008.
Knooppunt e-boekplatform / tabletoplossing status 28/08/2012 Expertgroep e-publishing.
E-Xperimenteren Plus Project van de Digitale Universiteit Leendert van Gastel, UvA Jan Mulder, VU , LabVIEW in Education.
Kennismanagement & Sociale media
Van leeftijdsbewust naar duurzaam personeelsbeleid casus Kind en Gezin 12 december 2007.
Begincolloqium Bart Brink Bedrijfsprocessimulatie van inrichtings- en organisatie-concepten voor kantoren 7 April 2004 ID
Werken met Blogs 1. Waarom bloggen? 2. Werken met blogs op de MLI.
De educatieve uitgever anno 2012 Harold Rimmelzwaan 10 november 2011.
Oriëntatie op het beroep Kwartaal 2 Marie-Joze van Raak
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Doelstellingen van Technisch Ontwerpen en hoe deze te beoordelen
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
GREXEN presentatie gemeenteraad 4 juni 2014 Harry van Dongen, hoofd vastgoed Jiri van den Berg, planeconoom.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
Gebruikers- ondersteuning Require- ments man. Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie Operationeel support Tactisch support Strategisch.
KNVI Congres Introductie BI.
Informatiebijeenkomst GOL
Het Vlaams Bijenteeltprogramma
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Digitaal lesmateriaal zoeken, maken en delen met
SURF-Tender 2010 : Toetsing en toetsgestuurd leren
Transcript van de presentatie:

woensdag 6 februari 2008 presentatie 'Effecten businessmodellen Educatieve Contentketen' 1 Presentatie onderzoek TNO en CLU ‘Effecten van businessmodellen op de ontwikkeling van de educatieve contentketen’

2woensdag 6 februari 2008 presentatie 'Effecten businessmodellen Educatieve Contentketen' Onderzoeksvraag Bestaat er een positieve correlatie tussen gebruikte businessmodel (BM)  kwaliteit ontwikkelde digitale leermiddelen gebruikte businessmodel (BM)  kwaliteit ontwikkelde digitale leermiddelen kwaliteit ontwikkelde digitale leermiddelen  gebruik door docenten Looptijd: juni 2007 – december 2008 TNO – CLU, Universiteit Utrecht

3woensdag 6 februari 2008 presentatie 'Effecten businessmodellen Educatieve Contentketen' Opzet onderzoek Variabele 1: welke business modellen zijn opgeleverd? Variabele 2: ontwikkel- en exploitatieprocessen van digitaal leermateriaal Variabele 3: Kwaliteit ontwikkeld digitaal leermateriaal Variabele 4: Gebruik van ontwikkeld digitaal leermateriaal

4woensdag 6 februari 2008 presentatie 'Effecten businessmodellen Educatieve Contentketen' 28 projecten

5woensdag 6 februari 2008 presentatie 'Effecten businessmodellen Educatieve Contentketen' basis businessmodel PRODUCT/ MARKT ONTWERP FINANCIËLE ONTWERP TECHNISCH ONTWERP ORGANISATIE ONTWERP

6woensdag 6 februari 2008 presentatie 'Effecten businessmodellen Educatieve Contentketen' voorbeeld analysegrit PRODUCT/ MARKT ORGANISATIE TECHNIEK FINANCIËLE ASPECTEN

7woensdag 6 februari 2008 presentatie 'Effecten businessmodellen Educatieve Contentketen' Procesgericht (O + T) 10 9 Q 8 LRM 7 HGCN 6 O, PB, J 5 F, IA 4 K 3 D, E PRODUCTGERICHT (P + F)

8woensdag 6 februari 2008 presentatie 'Effecten businessmodellen Educatieve Contentketen' enkele conclusies veel aandacht voor product/markt relatief minder aandacht voor technische en financiële aspecten geen BM met gelijke aandacht product/markt  financieel en technisch

9woensdag 6 februari 2008 presentatie 'Effecten businessmodellen Educatieve Contentketen' vervolg onderzoek 1.gerealiseerd BM  ontworpen BM algemeen breedtespoor: 2.Inventarisatie gerealiseerde digitale leermaterialen dieptespoor: 3.Aanpassingen in het businessmodel 4.Kwaliteit van gerealiseerde digitale leermaterialen 5.Het gebruik door de docenten