Professionalisering LOB Marinka Kuijpers & Frans Meijers Woerden 16 februari 2011
Loopbaanleeromgeving Praktijkgestuurde leeromgeving Loopbaangerichte dialoog 3. Keuzemogelijkheden
Dialoog ontbreekt in vmbo en mbo 65% tegen 21 % over 9% met
Waarom is dialoog zo moeilijk voor docenten? Geen ervaring (leren = ik zal je leren) dus ontbrekende vaardigheden 2. Cultuur van onderwijs: een eeuw monoloog 3. Persoonlijkheidstype docent: minder open
Externe centrale training MA T E R I A L NONTWI KKEL ING Centrale training s.coaches door landelijke experts 2 dagen training loopbaanreflectiegesprek + opdrachten in de praktijk Centrale training VMBO-docenten door landelijke experts 1 dagvideo interactietraining 1 dag train-de-trainer Zn: 1 dag basisgesprekstechnieken Onderzoek: Fimpjes & vragenlijsten 2 dagen loopbaanreflectiegesprekken + opdrachten in de praktijk, waarvan: ½ dag oefenen met school-coach ½ dag oefenen met school-coach ½ dag oefenen met school-coach ½ dag oefenen o.b.v. school-coach Landelijke experts Interne decentrale coaching per team op school I N T ER VEN E- OZ 2 x VIB 2 x VIB 2 x VIB 2 x VIB 2x IC 2x IC 2x IC 2x IC 2x IC 2x IC 2x IC 2x IC 2x IC 2x IC 2x IC 2x IC 2x IC 2x IC 2x IC 2x IC Onderzoek: Fimpjes en vragenlijsten Centrale training schoolcoaces over resultaten, borging en verspreiding door landelijke experts
Voor nadere informatie fmeijers@worldonline Voor nadere informatie fmeijers@worldonline.nl en/of info@carpe-carriereperspectief.nl