Ignace Martens – Competentiegebaseerde evaluatie van de masterproef 1 Competentiegebaseerde evaluatie van de masterproef Ir. Ignace Martens KaHo Sint-Lieven.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe beleef je toetsen? HANovatie Themadag 6 november 2009 Saskia Weijzen.
Advertisements

Doel van de miniconferentie: Weten waar je op je opleiding over in gesprek kunt gaan mbt het toetsen van taal in totaal. Voettekst.
Google, vriend of vijand?
Evaluatie van MS Exchange 2000 en opzetten van een server voor wereldwijde uitwisseling van projectinformatie Bertels David 3ICT1 Stageplaats: Acros Organics.
Flexibele EmissieBeheersing Test monitoringssysteem •Eenvoudig analytisch model DG>Plume •Parameters kunnen variëren •DG>Plume bepaalt, door veel berekeningen,
Voorstelling Bednet. Bednet : 5 jaar Bednet  Door de ziekte of het ongeval zelf  Lichamelijke of psychische problemen  Vaak zware.
 2011  Ze werd mishandelt door haar man.  Peter Van De Poel  beeld-de-world-press-photo-winnaars/
22 april 2009 Cijferboeken Cultuur, Jeugd en Sport Opmaak cijferboeken en website.
Presentatie 19e monitor , ir. Hans Broeken Ontwikkelingen op de woningmarkt bezien vanuit het gezichtspunt van de overheden en marktpartijen.
ADOBE PRESENTER Willem vanden Berg Dienst Onderwijsondersteuning en –ontwikkeling KaHo Sint-Lieven 1.
TETRA valorisatieproject IWT Realisatie van een raamwerk voor automatische personeelsplanning Tweede gebruikerscommissie
Fasen van onderzoek Onderzoeksplan bureauwerk Dataverzameling
Spelleiders: Vul namen in Datum: X XX 2009, uur Game Professioneel Opdrachtgever- en Opdrachtnemerschap.
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
Vakwedstrijden en onderwijs VECON Businessschool.
Het opzetten van een kwaliteitssysteem
Eerste ervaringsuitwisseling ‘COMPETENT van kop tot teen!’ VIVO vzw Brussel Maandag 18 januari 2010 Nancy Cantens.
Een niveau hoger? Presentatie 11/03/ Overgangsselecties Historiek: tot einde jaren ‘90 Voor de hogere niveaus vooral kennisgerichte proeven, met.
VOORBEELD Waarderingsrapport Doe-het-zelf Merken Voorjaar 2009
Gemeentelijk gezondheidsbeleid met effect
Verandering & Weerstand
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
E-Semble bv © 2003 Virtual Reality als examenmiddel bij competentiegericht toetsen…?
Welkom bij de presentatie van het
1 Inleiding tot de besturingssystemen Prof. K. De Bosschere Vakgroep ELIS Universiteit Gent.
Convenant ontwikkelingssamenwerking Stad Roeselare.
Flankerend onderwijsbeleid. Waarom? Vlaams lokaal onderwijsbeleid heeft lokale hefbomen nodig vb inzake kleuterparticipatie, spijbelen,… + lokale besturen.
TUDelft Knowledge Based Systems Group Zuidplantsoen BZ Delft, The Netherlands Caspar Treijtel Multi-agent Stratego.
TO-oproep en projectfiche  Agendapunten  Oproep  Aanvraagformulier Concept/uitgangspunten Concrete punten vh formulier  Beoordeling  Vragen.
Presentatie Flexcollege Experimenteren met flexibiliseren
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Dieptepilot voor de academische basisschool De eerste ontwikkelingen.
Ervaringen en ontwikkelingen Utrecht 15 februari 2011.
Ontwerpprojecten Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis Deze presentatie staat op: (onderdeel kennisbank)
1 Kwaliteitscultuur Bolognaseminarie Vlaamse Bologna-expertenteam 13 en 19 maart 2009.
INTERVISIE Zuid-Holland
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Selectie van honours studenten binnen Saxion Hogescholen
Denk aan de sociale competentie
Social Medicine CQ-index: betrouwbaarheid en validiteit voor allochtone bevolkingsgroepen Karien Stronks afd. Sociale Geneeskunde AMC/UvA Onderzoekersforum.
Validiteit, betrouwbaarheid en casemixcorrectie
Introductie ESIS B 8 oktober 2012 | teambijeenkomst 1.
Comet Competence Measurement Tool
Al doende leren training docenten
LeerWinst indicator van prestatieverbeteringen. LeerWinst-methode ontwikkeld door De Loos Monitoring uw toegevoegde waarde op basis van historisch toetsresultaten.
Ken je Talent Jeugdige vrijwilligers in de sportvereniging Kees Zwemer Bas Oomen
Welke doelstellingen bij een BO? Pagina Welke soorten doelstellingen bij de opmaak van een beheersovereenkomst ? Directiecomité FOD WASO 28.
Competentiegericht werken in een tewerkstellingsperspectief
Collegeweek 3 Observeren
Master in de bedrijfscommunicatie
Opzet Pop toetst flexibel en competent  Onderwijsconcept Academie voor Popcultuur  Flexibel onderwijsprogramma  Competentiegericht beoordelen Hanzehogeschool.
Psychologische Test.
Informatievaardigheden. Niveau 3. Verder Gevorderd.
1 BUE: de eerste cijfers Gijs Martens HRM Netwerk 22/02/02.
Toetsrap Beleid en praktijk.
GMR vergadering 19 juli Overzicht indicatoren schooljaar Totaaloverzicht en conclusies 2.Evaluatie van de indicatoren 3.Evaluatie.
Workshop digitaal testen een waardig alternatief voor pen en papier.
1 BUE Middenkader 2004 Een eerste verkenning van de resultaten.
1 BUE Middenkader 2003 Een eerste verkenning van de resultaten.
Werkveldconferentie 13 november 2014
Accountmanagement H5 Wet- en regelgeving Junior accountmanager.
Begin- situatie Werk- vormen Leer- processen Leer- middelen Leerstof Evaluatie Leerdoelen.
Probleemstelling Praktijkonderzoek Testaankoop & Telefacts.
Analyse jaarverslagen RvC
Het voorspellen van agressie tijdens de behandeling van forensisch psychiatrische patiënten a.d.h.v. DE hcr-20.
Beste RvC jaarverslag.
Forum ROMAnum Evaluatie
Onderzoekend leren Wat gebeurt er in een onderzoekend-leren-klas?
Open Universiteit Nederland
Evaluatie armoedebeleid Amsterdam
Transcript van de presentatie:

Ignace Martens – Competentiegebaseerde evaluatie van de masterproef 1 Competentiegebaseerde evaluatie van de masterproef Ir. Ignace Martens KaHo Sint-Lieven – 19/11/2009

Ignace Martens – Competentiegebaseerde evaluatie van de masterproef 2 Overzicht 1.Aanleiding voor de competentiegerichte evaluatie van de masterproef 2.Huidige evaluatie van de masterproef 3.Eisen waaraan de nieuwe evaluatie moest voldoen 4.De nieuwe evaluatietool 5.Gebruik van de tool 6.Doorstaat de tool de kenmerken van een goede evaluatie? 7.Slotbemerkingen 8.Vragen?

Ignace Martens – Competentiegebaseerde evaluatie van de masterproef 3 1.Aanleiding voor de competentiegerichte evaluatie van de masterproef Visie op competentieontwikkeling Structuurdecreet art.58 Het Leonardo da Vinciproject ‘Final Project’

Ignace Martens – Competentiegebaseerde evaluatie van de masterproef 4 Op basis van criteria In eer en geweten 1.Huidige evaluatie van de masterproef

Ignace Martens – Competentiegebaseerde evaluatie van de masterproef 5 3. Eisen waaraan de nieuwe evaluatie moest voldoen Quotering per competentie Quotering per soort output jaarwerktekstpresentatievragen Gebruiksvriendelijk Feedbackmogelijkheid

Ignace Martens – Competentiegebaseerde evaluatie van de masterproef 6 4. De nieuwe evaluatietool Weerhouden mastercompetenties Subcompetenties Indicatoren Evaluatie van de verschillende soorten output Scores

Ignace Martens – Competentiegebaseerde evaluatie van de masterproef 7 5. Gebruik van de tool 2. meest passende beschrijving aanvinken 1. waargenomen gedrag noteren 3. overeenkomstige score aflezen

Ignace Martens – Competentiegebaseerde evaluatie van de masterproef 8 6. Doorstaat deze tool de kenmerken van een goede evaluatie Validiteit Betrouwbaarheid Efficiëntie Objectiviteit Doorzichtigheid Normering Doelmatigheid Billijkheid Bron: Peter Van Petegem en Jan Vanhoof, “Een alternatieve kijk op evaluatie”

Ignace Martens – Competentiegebaseerde evaluatie van de masterproef 9 7. Slotbemerkingen Testperiode Kalibreren Aanpasbaar voor andere vormen van projectwerk Deze tool is gratis te bekomen op eenvoudig verzoek:

Ignace Martens – Competentiegebaseerde evaluatie van de masterproef Vragen?