PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Over honden en over mensen….
Advertisements

Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Op zoek naar de ware Over de zoektocht naar een christelijke partner
Leerlingbemiddeling / mediation
Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Marketing voor ZZP-ers
“Hoe kom ik aan klanten?”
Visie, missie en kernwaarden
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Men vraagt zich af waarom …??
Dokter Klik BV Algemene presentatie Dokter Klik We kunnen u heel goed vertellen wie we zijn en wat we u kunnen bieden. Maar liever nog presenteren.
Hoe word je een ster? *.
Listige minnaars in de liefde
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Het leven.
Men vraagt zich soms af : waarom...
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 februari 2009.
Hoe kan het jou veranderen?
Presentation Of Learning
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
Media en creativiteit module 2 Identiteit
Een bericht speciaal voor jouw m’n
Social Media.
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
Service Apotheek Farmaceutische zorg
Social media Gemaakt door: Hassie en Sanne. 1.De rol van social media in marketing & internetstrategie De rol van social media in marketing & internetstrategie.
KCC4ALL.
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
OFC28 mediawijsheid les 3.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Made by: BadBoysBroekhin
Door: Andrea Piombo 2 CMD-I VIRALE MARKETING. VIRALE MARKETING ? VIRALE MARKETING WAT IS HET ? Lijkt op mond-tot-mondreclame verstrekt door het internet.
Major DesignThis! Daniel Eusebio Roque CMD 4A Internal Branding.
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
OMAR EZZAT SHALAAN & SALAHEddine aithakki
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Theresialyceum. OriëntatieTheorievormingOntwerpplanExperimentVerwerkingRapportagePresentatie Onderzoekscyclus Theorievorming.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
In opdracht van Overlast in Amsterdam West ‘Het Columbusplein’ Project Ondernemen De Haagse Hogeschool Jeoffrey van Zijp.
Men vraagt zich af waarom …
Inleiding in de (ped)agogiek werkcollege 3 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
De Toekomst van adviesraden Bert Holman Voorzitter Koepel Wmo-raden Heereveen 29 oktober 2015.
Marketing Coen van Wetering
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017.
Verkoopt en handelt verkoop af
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
5 valkuilen & Tips.
Levensbeschouwing Ideale school Kwartiel Bijeenkomst 1.
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Transcript van de presentatie:

PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?

Introductie “Probeer anders naar de wereld te kijken, probeer anders te denken”.

Inhoud van de presentatie Inleiding presentatie Belangrijkste lessen van Google  Je slechtste klant is je beste vriend  Sluit je aan bij een netwerk  Denk gedecentraliseerd  Je klanten zijn je reclamebureau  De massamarkt is dood – lang leve de niches Wat zou Google doen?  Media  Reclame  Detailhandel  Industrie  Dienstverlening Afronding presentatie

Vraagstukken WZGD? Het boek is vooral internet gerelateerd. Grote ontwikkelingen hierdoor verdwijnen branches maar ontstaan er nieuwe. Film: Social Media RevolutionSocial Media Revolution

Je slechtste klant is je beste vriend Wie bent u? Wat bent u? Wat denkt de consument?

Je slechtste klant is je beste vriend “Luister naar je slechtste klant en maak gebruik van de inzet van deze betrokken burger om de samenleving te verbeteren”.

Sluit je aan bij een netwerk Detailhandel : winkel, catalogus en kassa Marketeers : presenteren van merk Politici : campagneboodschappen en fondsenwerving Bedrijfswaarden: - Bedrijven bezitten klanten - Beheren distributie - Maken exclusieve deals - Houden concurrenten buitengesloten - Hebben bedrijfsgeheimen Internet lage drempels : Bedrijfswaarden hoge drempels

Sluit je aan bij een netwerk “Hoe meer contacten hoe groter de waarde”. Film: The Google Network The Google Network

Denk gedecentraliseerd Marketingacties verkeerde manier van klantenwinning. Ga naar de klant toe! “Als je niet op te zoeken bent, word je ook niet gevonden. Verspreid jezelf zo breed mogelijk, zoek de consumenten op”.

Klanten zijn je reclamebureau Stop met adverteren. Één positieve opmerking. De relatie met de klant is het belangrijkste wat er is. “De klant is de beste manier van marketing”.

De massamarkt is dood – lang leve de niches De massa bestaat niet, er bestaan alleen manieren om mensen als massa te beschouwen. De nieuwe economie vraagt om openheid, decentralisatie en de verbondenheid door niches. “De consument verteld je wat hij of zij wil”.

Als Google het voor het zeggen had  Media  Reclame  Detailhandel  Industrie  Dienstverlening

Einde Bedankt voor uw aandacht, heeft u nog vragen?