SYMPOSIUM 4C-ID Open Universiteit 12 april 2013

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Herontwerp PDG-opleiding
Advertisements

BIM vraagt om integraal samenwerken
Fontys Centrum voor Ondernemerschap maart 2013
Ondergronds Bouwen Jan Moens Architect – Expert
VOORSTELLEN voorstellen versteende inzichten start met onderzoek van onderzoek naar uitvoering ‘trias politica’: scheiding der machten duurzaamheid borgen.
Van traditionele projectorganisatie naar waardeontwikkeling
Welkom! Van strategie naar structuur tot succes met BIM
Roundtable 8 Teach as you preach: training in toepassen van het 4C-ID model volgens het model Symposium 4C-ID IV, 14 april 2011, Utrecht Studiecentrum.
Schema beleidsdriehoek ruimte, geld, grond
Rijksgebouwendienst schrijft BIM voor
BouwData PB® werkmethodiek
Praktijk van integraal samenwerken
De propedeuse: meer dan een eerste jaar
Deelnemers werkgroep Gemeenten die de “of” vraag zijn gepasseerd
Succes met BIM in de praktijk
Maaike Vervoort & Ellen van den Berg
Mobiliteits Academie Formule V Htas Project Formule V.
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
<Naam spreker en school/ gemeente
Contractvormen in de bouw Van traditioneel naar innovatief
Functionele leesvaardigheid in de lerarenopleidingen in Nederland
Welkom Informatiemiddag studiekeuzecheck
Orde op (grond) zaken: presentatie van het
Systems Engineering 24 april 2007.
Master Architecture, Building and Planning PAGE 07 mei 2012 Master Architecture, Building and Planning Faculteit Bouwkunde.
Van der Pekbrug Steven Molleman Titel presentatie Gemeente Amsterdam
Architect als inschrijver - ontwerp; - architect; - ontwerpteam; - DBFMO.
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
Workshop Wat is Opleiden in school? Hoe pak je het aan?
Adobe formulieren : stand van zaken.
4C-ID designers balanceren in historisch interieur
De Faculteit Bouwkunde Technische Universiteit Eindhoven
De UU naar Blackboard 9.1 Overgang van
Workshop ‘Competenties’
Visionen für die Betriebliche Weiterbildung page 1.
Welkom bij de presentatie van CodeMunity. Voorstellen Khai Pham Corné Strijkert Sebastiaan Wezenberg.
Amsterdam virtueel Ruimtelijke plannen in 3D als onderdeel van Bouw Informatie Modellering (BIM) IBA / PMB en OGA – OntwikkelingsAlliantie (OA) Bas Vroon.
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
Door M.J.Roos Hogeschool Rotterdam Cluster Ribacs
IT in Architectural Design and Building. IT developments in C(A)AD Collaborative design Building Construction Building Simulation.
Participatie en ontwerp Inspraaktraject Aximax. Oorsprong VGC-eigendom Bouwval Omringd door scholen Nood aan kinderspeelruimte Buurt.
©2011 Fontys PTH/MER Eindhoven Build & Design expertisemodule SEPTOKTNOVDECJANFEBMRTAPRMEIJUNJUL OCHTEND MIDDAG COLLEGE ATELIER INHOUD AANPAK Frank van.
Bron: Insites consulting, april 2002.
Bron: Insites consulting, april 2002.
Beoordelen en kwalificeren in het vmbo
Schoolmodellen LOB Marieke Baijens 29 september 2014.
STABU Bouwbreed bSDD / CB-NL
Technical Inspection Service
CB-NL Launch Event Omdat we informatie op orde willen krijgen!!
Guy Janssens Een van de leukste cursussen die ik bij de Open Universiteit gevolgd heb! Guy Janssens
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
» Als het gaat om octrooien Ontwerp Interne Opleiding Technisch Adviseurs NL Octrooicentrum 4C-ID Symposium 2010 Dr. Rutger Boers Open Universiteit Utrecht,
De puzzel past steeds beter
Presentatie Fontys Pabo Limburg 30 november jaar 4C-ID model
sociaal pedagogisch hulpverlenen
Wetenschapper in de klas Scarabeeklas De Schouw en Zecc Architecten.
BIM Loket een kennismaking 7 april 2016, Jacqueline Meerkerk Presentatie COINS 2.0 Bouwcampus.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
Rapportage Uitvoering Welstandsbeleid in 2012 Voorbereidende Vergadering, 9 april 2013 Dia 1 Functie Welstandstoezicht: Te beoordelen of het uiterlijk.
Uitleg en vertaling naar uitwerking nieuw KD
Samen Slim Bouwen aan de Toekomst
architectuur & stedebouw
Herinrichting voetbalaccommodatie sportpark D’n Heuvel
Michel (A.G.) Mossel Ing. MSc.
20 januari 2010 BOUW INFORMATIE MODEL MEER DAN 3D ONTWERPEN.
Digitale architectuur
Rockwool Duurzame Inzetbaarheid
Academie voor Bouw & Infra
BIM in het MBO Arbeidsmarkt Beroepskwalificatie & borging kwaliteit
Natuurkunde 2.3. Elektriciteit en magnetisme 3.3. Straling
Transcript van de presentatie:

SYMPOSIUM 4C-ID Open Universiteit 12 april 2013 xxxxxxxxxxxxxxx 4/4/2017 SYMPOSIUM 4C-ID Open Universiteit 12 april 2013 Bron: RRBouwrapport 144 – Aan de slag met BIM, Ter Steege Bouw xxxxxxxxxxxxx 1

xxxxxxxxxxxxxxx 4/4/2017 4C-ID bij bouwkunde xxxxxxxxxxxxx

4C-ID bij bouwkunde CONTEXT xxxxxxxxxxxxxxx 4/4/2017 4C-ID bij bouwkunde CONTEXT Hogeschoolkaders (cursussen 5 EC, blokindeling) Voorontwerp bindend Stuurgroep IGO – curriculumcommissie – - ontwerpteam - ontwikkelteam xxxxxxxxxxxxx

Curriculumontwerp hoofdlijn xxxxxxxxxxxxxxx 4/4/2017 Curriculumontwerp hoofdlijn Bouwtechniek Architectuur Bouwconstructies Bouwfysica Bouwmanagement xxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxx 4/4/2017 xxxxxxxxxxxxx Bron: RRBouwrapport 144 – Aan de slag met BIM, Waal Bouw xxxxxxxxxxxxx

Beginnend beroepsbeoefenaar bron:http://www.stedebouwarchitectuur.nl/thema-s/projecten-almere/de-citadel.86913.lynkx Multifunctioneel gebouw Technisch beheersen Bouwtechniek Architectuur Bouwconstructies Bouwfysica Bouwmanagement

LEERTAKEN EN TAAKKLASSEN portiersloge verenigingsgebouw woonhuis school na-oorlogse woningbouw multifunctioneel gebouw

LEERTAKEN EN TAAKKLASSEN Gebouw: van makkelijk naar moeilijk Context: idem Per blok moeilijker gebouwtype en lastiger context

xxxxxxxxxxxxxxx 4/4/2017 BOUWPROCES bouwproces van definitief ontwerp naar uitvoeringsgereed ontwerp en realisatie vergunning 7. gebruik, beheer prijs, contract 6. uitvoering 5. Voorbereiding U.O. 4. Specificatie T.O. (Bron: schageninfra.nl) 3. Ontwerp V.O./D.O. 2. definitie 1. initiatief PvE (Bron: janvanwiggen.nl) xxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxx 4/4/2017 VAARDIGHEDENANALYSE 1 xxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxx 4/4/2017 VAARDIGHEDENANALYSE 2 xxxxxxxxxxxxx

curriculum Bouwfysica Bouwtechniek Bouwconstructies Architectuur xxxxxxxxxxxxxxx 4/4/2017 curriculum Bouwfysica Bouwtechniek Bouwconstructies Architectuur xxxxxxxxxxxxx

CURRICULUM BOUWKUNDE en 4C-ID xxxxxxxxxxxxxxx 4/4/2017 CURRICULUM BOUWKUNDE en 4C-ID xxxxxxxxxxxxx

CURRICULUM BOUWKUNDE en 4C-ID xxxxxxxxxxxxxxx 4/4/2017 CURRICULUM BOUWKUNDE en 4C-ID xxxxxxxxxxxxx

CURRICULUM BOUWKUNDE en 4C-ID xxxxxxxxxxxxxxx 4/4/2017 CURRICULUM BOUWKUNDE en 4C-ID Leertaken gedeeltelijk gedefinieerd Vaardighedenanalyse idem “Hele taken” Gebaseerd op de praktijk Integrale cursussen door koppeling aan praktijkvoorbeelden Inbreng vanuit bedrijfsleven xxxxxxxxxxxxx

CURRICULUM BOUWKUNDE en 4C-ID Frictie tussen kaders en model xxxxxxxxxxxxxxx 4/4/2017 CURRICULUM BOUWKUNDE en 4C-ID Frictie tussen kaders en model Analyse heuristische en algoritmische kennis xxxxxxxxxxxxx