SYMPOSIUM 4C-ID Open Universiteit 12 april 2013 xxxxxxxxxxxxxxx 4/4/2017 SYMPOSIUM 4C-ID Open Universiteit 12 april 2013 Bron: RRBouwrapport 144 – Aan de slag met BIM, Ter Steege Bouw xxxxxxxxxxxxx 1
xxxxxxxxxxxxxxx 4/4/2017 4C-ID bij bouwkunde xxxxxxxxxxxxx
4C-ID bij bouwkunde CONTEXT xxxxxxxxxxxxxxx 4/4/2017 4C-ID bij bouwkunde CONTEXT Hogeschoolkaders (cursussen 5 EC, blokindeling) Voorontwerp bindend Stuurgroep IGO – curriculumcommissie – - ontwerpteam - ontwikkelteam xxxxxxxxxxxxx
Curriculumontwerp hoofdlijn xxxxxxxxxxxxxxx 4/4/2017 Curriculumontwerp hoofdlijn Bouwtechniek Architectuur Bouwconstructies Bouwfysica Bouwmanagement xxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxx 4/4/2017 xxxxxxxxxxxxx Bron: RRBouwrapport 144 – Aan de slag met BIM, Waal Bouw xxxxxxxxxxxxx
Beginnend beroepsbeoefenaar bron:http://www.stedebouwarchitectuur.nl/thema-s/projecten-almere/de-citadel.86913.lynkx Multifunctioneel gebouw Technisch beheersen Bouwtechniek Architectuur Bouwconstructies Bouwfysica Bouwmanagement
LEERTAKEN EN TAAKKLASSEN portiersloge verenigingsgebouw woonhuis school na-oorlogse woningbouw multifunctioneel gebouw
LEERTAKEN EN TAAKKLASSEN Gebouw: van makkelijk naar moeilijk Context: idem Per blok moeilijker gebouwtype en lastiger context
xxxxxxxxxxxxxxx 4/4/2017 BOUWPROCES bouwproces van definitief ontwerp naar uitvoeringsgereed ontwerp en realisatie vergunning 7. gebruik, beheer prijs, contract 6. uitvoering 5. Voorbereiding U.O. 4. Specificatie T.O. (Bron: schageninfra.nl) 3. Ontwerp V.O./D.O. 2. definitie 1. initiatief PvE (Bron: janvanwiggen.nl) xxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxx 4/4/2017 VAARDIGHEDENANALYSE 1 xxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxx 4/4/2017 VAARDIGHEDENANALYSE 2 xxxxxxxxxxxxx
curriculum Bouwfysica Bouwtechniek Bouwconstructies Architectuur xxxxxxxxxxxxxxx 4/4/2017 curriculum Bouwfysica Bouwtechniek Bouwconstructies Architectuur xxxxxxxxxxxxx
CURRICULUM BOUWKUNDE en 4C-ID xxxxxxxxxxxxxxx 4/4/2017 CURRICULUM BOUWKUNDE en 4C-ID xxxxxxxxxxxxx
CURRICULUM BOUWKUNDE en 4C-ID xxxxxxxxxxxxxxx 4/4/2017 CURRICULUM BOUWKUNDE en 4C-ID xxxxxxxxxxxxx
CURRICULUM BOUWKUNDE en 4C-ID xxxxxxxxxxxxxxx 4/4/2017 CURRICULUM BOUWKUNDE en 4C-ID Leertaken gedeeltelijk gedefinieerd Vaardighedenanalyse idem “Hele taken” Gebaseerd op de praktijk Integrale cursussen door koppeling aan praktijkvoorbeelden Inbreng vanuit bedrijfsleven xxxxxxxxxxxxx
CURRICULUM BOUWKUNDE en 4C-ID Frictie tussen kaders en model xxxxxxxxxxxxxxx 4/4/2017 CURRICULUM BOUWKUNDE en 4C-ID Frictie tussen kaders en model Analyse heuristische en algoritmische kennis xxxxxxxxxxxxx