EMERGO Efficiënte Methodiek voor ERvarings Gericht Onderwijs Innovatium 27 maart 2007.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digital Playground Programma workshop 4 april
Advertisements

DAG VAN DE VAKDIDACTIEK Ijveren voor nijverheid!
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Optimalisatie van de stapgrootte in de Systematische Probleem Aanpak (SPA) in Competentie-gebaseerde Multimediale Practica (CMP’s) Rob Nadolski, Paul Kirschner,
De innovatie-matrix De veranderende rol van docenten
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Digital Natives vereisen een herontwerp van het onderwijs
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
BattleBots The school battle.
ITCOLE: samenwerkend leren binnen een ELO Wilfred Rubens.
`Onderwijsinnovatie die werkt …`
Het nieuwe leren en social software
KENMERKEN VAN EEN STERK ICT-BELEID Jan Saveyn 5 maart 2007.
Stichting RechtenOnline
Stichting RechtenOnline ICT in het juridisch onderwijs.
Health literacy =wicked problem Wat is een wicked problem? Een probleem met economische, sociaal maatschappelijke, juridische en technologische aspecten.
Leermiddelen: digitaal – open - … Gedachten, aandachtspunten en expertise RdMC / OUNL Jos Kusters Darco Jansen Hans Hensen.
De Digitale Universiteit Innovatie en Transformatie van onderwijs met ICT via samenwerking van hoger onderwijs instellingen Wil Verreck programmamanager.
Hans Hummel Actief Leren / 28 mei 2010 Virtuele praktijkconfrontaties voor werkplekleren Hans Hummel.
© IVA Evaluatie Actieplan Verbonden met ICT. © IVA Evaluatie actieplan verbonden met ICT 13 verschillende projecten (po, vo, mbo) Survey onder docenten.
Casusbank Didiclass Reflectie binnen het voortgezet onderwijs
De virtuele leergemeenschap: een realiteit ! ? Ankie van den Broek en Léon Souren VELON 12 maart 2007.
DU project Ontwerpgericht Onderzoek Subtitels: Verbinden van Onderwijs en Onderzoek; Praktijkgericht Ontwerponderzoek Review 23 oktober 2006 Review 23.
Hogeschool van Arnhem en Nijmegen Pabo Netwerkbijeenkomst 9 juni 2006 De pedagogische opdracht van de pabo Betekenisvolle en zinvolle kennis van de pedagogiek.
Discussie (on)mogelijkheden samenwerking WO en HBO 1 Intensieve samenwerking HBO en WO creëert nieuwe studiepaden ● Meer studenten komen tot hun recht.
TISO NIOC 18 april 2007 Jacob Brunekreef (HvA), Arie Dekker (HR), Frans Mofers & Anda Counotte (OUNL) 1 TISO Onderwijs en onderzoek met authentieke dossiers.
Voortgangsrapportage Utrechtse Onderwijs Agenda. Utrechtse Onderwijs Agenda is de invulling van de Lokale Educatieve Agenda In 2006 een gezamenlijk ambitiedocument.
Ellips en het Digitalenklasconsortium Alessandra Corda (Universiteit Leiden) 2 december 2003.
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
1 Informatica Erik Poll Digital Security groep Radboud Universiteit Nijmegen.
ICT-competentieprofiel lerarenopleiders
Mr P.C. Slangen Projectleider Schakelzone Recht
Nijmegen, 11 oktober 2007 Podcasting in het onderwijs Symposium Nijmegen 11 oktober 2007.
Kritisch bekijken van software Niet het vele is goed…
EVC bij de buren – 27 november 2007 – Karine Janssens – Universiteit Gent EVC bij de buren EVC bij de buren in Vlaanderen Karine Janssens EVC-coördinator.
Welkom.
Ondernemen(d) in het onderwijs
Sociale MediaSociale Media: de “killer application” voor ICT Het huwelijk van Sociaal en Digitaal.
ICTO-contactpersonen 7 juni 2007 Vrije Universiteit Universiteit Utrecht Technische Universiteit Delft.
“Passend onderwijs op maat”
moderniseren van het curriculum.
Jaap van Lakerveld Directeur
Duurzaam beoordelen betrokken bij beoordelen. Referaat i. h. k. v
Ontwerp van constructivistische leeromgevingen met ICT
Door Anthony Goethals.  Opleidingsboek opvoeding  Opvoeders & ouders  Nederland  Samenlevingsverbanden onderzoeken.
Experimenteren op Afstand SURF/DU dag – 7 oktober 2004 Gaming, Simulaties, Cases: Authentic Learning Leendert van Gastel Universiteit van Amsterdam.
“het ritme van het bedrijf” Uitgangpunt van regionalisering 29 maart 2007 Pauline van der Laan.
Computers in scheikunde onderwijs Nataša Brouwer en Wolter Kaper AMSTEL Instituut NVON Congres 2002.
Games en Burgerschap Joyce Neys, MSc Erasmus Universiteit Rotterdam
sociaal pedagogisch hulpverlenen
Van, voor én door het onderwijs.
Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Computerondersteund.
Hoe beheer je efficiënt computers op school? Linux Terminal Server Project (LTSP)in de praktijk Rob Burggraaf Bovenschoolse ICT coördinator VPCO.
NOT 2011 Ineke Verheul Serious games of serious gaming?
Tafel 4: AFRONDING FASE 1. Agenda – Verslag – Toelichting tarieven Open eindjes uitgelicht – Doorlopen.
Recht op effectieve behandeling Prof.dr. Bram Orobio de Castro Ontwikkelingspsychologie, Universiteit Utrecht.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Samenwerken en communicatie Hoofdstuk 4 21e-eeuwse vaardigheden.
Jaap van Lakerveld Directeur
Rekenen en ICT Basisonderwijs
Van startbekwaam naar …..
Interview met Dr. Chris Paffen
Internationalisering en ICT Mogelijkheden en (nieuwe) initiatieven op de EUR Karen Jager.
B&O Producten Voor efficiënt bouwen in prefab hebben
Samenwerken en communicatie
De toekomst van schools onderwijs vanuit pedagogisch perspectief
VERHOGEN STUDIESUCCES door Learning Analytics
Transcript van de presentatie:

EMERGO Efficiënte Methodiek voor ERvarings Gericht Onderwijs Innovatium 27 maart 2007

EMERGO in een notendop Methodiek en toolkit voor casuïstiek Uitlevering via het internet Samen op afstand Actief verwerven van complexe vaardigheden In multimediaal vormgegeven realistische praktijkconfrontaties Via gaming-elementen, simulatie-elementen, en pedagogische elementen Met een mix van ingebouwde begeleiding en reële begeleiding waaronder peerbegeleiding Innovatium 27 maart 2007

EMERGO-producten Methodische aanpak: casusidee  casusevaluatie Software toolkit voor ontwikkeling en uitlevering casus Complete voorbeelden - beleidswetenschappelijk onderzoek - psychodiagnostiek - lerarenopleiding Innovatium 27 maart 2007

EMERGO-producten Methodische aanpak: casusidee  casusevaluatie Innovatium 27 maart 2007

EMERGO-producten Software toolkit voor ontwikkeling en uitlevering casus Innovatium 27 maart 2007

Deel Software toolkit voor casusontwikkeling: gepland

Deel Software toolkit voor casusontwikkeling: gereed

EMERGO-producten Deel Software toolkit voor casusuitlevering: gepland Innovatium 27 maart 2007

EMERGO-producten Innovatium 27 maart 2007 Deel Software toolkit voor casusuitlevering: gereed

EMERGO: waarom? Efficiënte ontwikkeling van nieuwe vormen van onderwijs Aansluitend bij educatieve potentie breedband, computer games, en embedded intelligentie Recht doend aan multimodale en multimediale realiteit waarin een nieuwe generatie lerenden opgroeit Met voor de lerende: - Onderdompeling in rijke en intrigerende leeromgeving - Indringend en effectief opdoen van leerervaringen tijdens het verwerven van complexe vaardigheden in authentieke multimediale casuïstiek - Confrontatie met de gevolgen van diens handelen Innovatium 27 maart 2007

Voordelen EMERGO Minder begeleidingsdruk bij docenten Actievere lerenden en meer studievrijheid Lagere kosten (efficiëntere productie & distributie, minder complexiteit) Meer rendement door voorkomen van terugkerende of verloren investeringen Innovatium 27 maart 2007

EMERGO-demo Innovatium 27 maart 2007

EMERGO-Roadmap Januari 2006 – Eind 2007 (SURF matchfunding) Juni 2007: versie 1 Laatste kwartaal 2007: opschaling en uitbreiding Ná 2007: - uitbreiding casuïstiek - uitbreiding Toolkit?: meer on-line gaming Projectpartners: - Open Universiteit Nederland (penvoerder) - Universiteit Maastricht - Radboud Universiteit - Universiteit Utrecht Meer INFO en geïnteresseerd in samenwerking? Zie Innovatium 27 maart 2007Rob Nadolski