Hoofdstuk 14 Kwaliteit en productiviteit. 1Wat bedoelen we in de context van dienstverlening met productiviteit en kwaliteit en waarom moeten deze in.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Advertisements

NEGEN PRESTATIEVELDEN BEPALEN DE PERFORMANCE VAN UW ORGANISATIE
Menno Karres Lead Auditor
DE VICE-EERSTE MINISTER, MINISTER VAN BINNENLANDSE ZAKEN EN GELIJKHEID VAN KANSEN Persconferentie en officiële eindvoorstelling van de volledige hervorming.
Hoofdstuk 19 Operations management en value chain
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Projectmanagement Hoofdstuk 5 Maken van een Plan van aanpak Roel Grit.
KWALITEITSZORG IN INTERNATEN 1 september A.KWALITEIT Wat is kwaliteit in internaten ? Internaten moeten zelf instaan voor de vormgeving van een.
Kwaliteitshandboek CLB Genk-Maasland.
Gebruik van deze Werf& template In deze template powerpoint presentatie van Werf& krijg je een serie slides aangereikt die je kunt gebruiken bij het verkrijgen.
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Kwaliteit volgens Sportfondsen! Optimale Waarde ® Voor alle belanghebbenden Constante verbetering.
1 KWALITEIT EN CAPACITEIT DE PLANNING EN DE UITVOERING.
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken
Kwaliteitszorg in de dienstverlening
Welkom bij de presentatie van het
Methoden voor het meten van klantentevredenheid
Het einde is in zicht. De Criteria Nulmeting - Linkaudit.
Integrale kwaliteitszorg (IKZ) van de informatievoorziening
1.3 Kwaliteitsborging.
De kwaliteit van de informatievoorziening
Operations management en value chain management
Hoofdstuk 9 Het afstemmen van vraag en aanbod
Tabel 3.1 Indeling van de bevolking
Figuur 2.1 Prijselasticiteit uitgebeeld
Hoofdstuk 8 Dienstprocessen ontwerpen en managen.
Studie werklastmeting Werkgroep activering 18/04/2013.
Leren van lerarenopleiders
Netwerk Kwaliteit in de Vlaamse Overheid. Beleidsinitiatieven Nota Vlaamse Regering van 1 juli Integriteitsbeleid.
Introductie tot Organisatie Gedrag
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Opleiden van medewerkers
Valkuilen bij snelle groei van de organisatie
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
Kwaliteit begint vanaf de bodem
© de vries business consultancy, 2008
Kwaliteitscode EVC EVC in het MBO ~ CompetentCity Erik Kaemingk & Cissy Johann.
Figuur 5.1 Capgemini promoot haar kwaliteiten om strategie om te zetten in duurzame resultaten
VISITATIERAPPORT WOONGOED ZEEUWS-VLAANDEREN. WAAROM VISITATIE? VISITATIE IS EEN VERANTWOORDINGSINSTRUMENT OVER DE PRESTATIES VAN WONINGCORPORATIES. EEN.
KWALITEIT IN DE ZORG BENT U GEREED VOOR ISOHEALTHCARE?
Hoofdstuk 5 Management- accountinginformatie voor besluiten over activiteiten en processen.
VVSG Opleidingstraject “Organisatiebeheersing en interne controle
BETERE DIENSTVERLENING BETERE DIENSTVERLENING Door gestructureerde samenwerking tussen LIJN & STAF kwaliteit verbeteren Peter Hammecher.
INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Kwaliteit en beleid Kwaliteit (eigenschap) De meest neutrale definitie van kwaliteit is: het geheel van eigenschappen van een object, waarbij een object.
Drs. S. van der Geest1 Bedrijfskunde 2 V+MBDK30R1 College 7.
Drs. S. van der Geest1 Bedrijfskunde 2 V+MBDK30R1 College 6.
Ruimte voor begeleide onderwijstijd (bot) is beperkt. Te weinig keuzedelen die herkenbaar en uitvoerbaar zijn in de praktijk. Lage bereidheid van bedrijven.
Hoofdstuk 6 Prijs- en inkomsten- management. 1Wat zijn de belangrijkste methoden voor prijszetting? 2Waarom is het vaststellen van de kostprijs zo moeilijk.
Storyboard Lean Six Sigma 1 Projectcharter Define 0. Projectdefinitie Proces, product of dienstVerwachte besparing/ verbetering Black Belt of Green BeltAfdeling,
Aanbesteding jeugdteams
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Beoordelen kwaliteit röntgenfoto
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Klantgerichte publieke dienstverlening in Nederland
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Sellogram J. Kamphuis AOC Oost 2018
Kwaliteitsmanagementsysteem: een lust of een last?
Wij willen als gemeente/organisatie X onze klanten centraal stellen
Rapportage van voortgang of status
Veilig werken in de logistiek (KAM)
Hoofdstuk 2 Dienstverlening en klantgedrag
Het logistieke proces A - Kwaliteitsprocedures
Logistieke kwaliteitsprocessen
Chantal Roest, sr. WGA-specialist 18 maart 2019
Klachtenbehandeling.
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 14 Kwaliteit en productiviteit

1Wat bedoelen we in de context van dienstverlening met productiviteit en kwaliteit en waarom moeten deze in de marketingstrategie aan elkaar worden gekoppeld? 2Hoe kunnen we problemen met de dienstverleningskwaliteit vaststellen en verhelpen? 3Wat zijn de belangrijkste middelen voor het verbeteren van de productiviteit? 4 Wat hebben concepten zoals TQM, ISO 9000, het Malcolm-Baldridge-model en Six Sigma te maken met het beheren en verbeteren van productiviteit en kwaliteit?

Vervolg Tabel 14.1 Algemene criteria die klanten gebruiken om de kwaliteit van dienstverlening te beoordelen

Vervolg Tabel 14.2 Het SERVQUAL-model

Tabel 14.3 Maatregelen om de gaten in het dienstverleningsproces te dichten Gat 1Maatregel: leer de verwachtingen van de klant kennen Gat 2Maatregel: zorg voor de juiste kwaliteitsstandaards Gat 3Maatregel: zorg ervoor dat de dienst- verlening aan deze standaards voldoet Gat 4Maatregel: zorg ervoor dat de gemaakte belofte realistisch is