1 Case 2 Tennisclub Opslag serveert een krachtige sponsoringovereenkomst.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Advertisements

6 Informatie bijeenkomst over de oprichting van LECO De Lokale Energie Coöperatie In de regio Opsterland.
Vecht & Dans - Kort op de Bal
Strategisch Actieplan Werkgelegenheid Eeklo. I. Waarom het Strategisch Actieplan Werkgelegenheid Eeklo ?
De Meridiaan naar de toekomst. Welkom 1. De organisatie 2. Gelijke tijden 3. Continurooster.
1 Club & cultuur Hockey •Sportiviteit voor prestatie, proces voor resultaat, plezier en prestatie gaan hand in hand •Elk lid kans op maximale ontwikkeling,
Collegagroep sponsoring 4 oktober 2011 Sarah Vandenbroucke.
ROEIDAG 2012 Sponsoring uit eigen identiteit 1.
Sponsorwerving – Welkom!.
Conditietest als basis voor samenwerking. De conditietest is een hulpmiddel voor vrijwilligersgroepen om: de huidige kwaliteit van de groep te meten en.
Werkgroep De Redakse een samenwerkingsverband tussen Leerpunt Meetjesland en Wijkcentrum De Kring Hoe drempels en knelpunten overbrugd worden…
Ledenvergadering 23 september Agenda Wat is Rhode? Ontwikkelingen Doel/Missie werkgroep Te ontwikkelen beleid Huidige status.
Hoofdsponsor Werven en behouden Zaterdag 21 januari 2012.
Workshop. Weet je het nog? Gemotiveerd? Geïnformeerd? Geïnspireerd? ACTIE!
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Maatschappelijk Aanbesteden
Logical Framework Approach
Leven Lang Leren en EVC mr drs J.C.N. van Kessel 10 oktober 2008.
Informatiebijeenkomst fusie Pegasus & VoCASA 21 en 22 mei 2012.
Actief Burgerschap. Problematiek Armoede Eenzaamheid Criminaliteit 79 nationaliteiten.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Stimuleringsprogramma Welzijn Nieuwe Stijl Dinsdag 11 mei 2010.
Hoofdstuk 18 Veranderingen in organisaties tot stand brengen
Hoofdstuk 2 Sport- sponsoring
Sponsorwerving en –benadering door Tennisclub Opslag.
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
Kwaliteitszorg in het (v)so 13,14,19,20 april 2010 Cor Hoffmans
workshop Veranderen: een noodzaak!? Verandering en vernieuwing leveren winst op.
Divers personeel Een aangepaste klantenservice voor een divers doelpubliek Opbouwen van een sterk imago. Verborgen talenten, creativiteit en flexibiliteit.
plaats datum naam trainer
Faillissementspreventie Oproep Wat? De oproep geeft via een wedstrijdprocedure steun aan projecten van werkgeversorganisaties, beroepsfederaties.
Presenteren.
KPA - Wilde Ganzendag Vergroot je succes, evalueer je project Den Haag 1 november 2008 Context, international cooperation Utrecht.
EOS LT: TRANSEP-DGO 17 maart Agenda Eindplaatje 2012 Waar staan we nu. Wat moet er nog gebeuren Wie doet wat Werkafspraken voor de komende periode.
Workshop Fondsen werven
CanDo Coaching.
Evenementencommissie RCU Zwolle
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
VEERKRACHT VERTROUWEN VERANTWOORDELIJKHEID DEREGULERING EEN DRIE STAPPEN INITIATIEF AVDZ RUTGER JAN VAN DER GAAG NVAG
Methode Strategisch personeelsmanagement
HR netwerk 30 januari Programma ‘PLOEG proeftuinen’ Bestemd voor elke entiteit die werk wil maken van PLOEG op maat.
VVJ VISIE KERN VVJ VISIE inhoud Voor achteraf op de JD…
Kanjers Onderlinge competitie. Voorstellen Wat is een kanjer? Opzet trainingen Planning Communicatie Teams Vragen Agenda.
MTB ver. Havelte eo Doelstellingen MTB ver. Havelte eo. Hoofddoelstelling: Het mountainbiken voor iedereen in Zuidwest Drenthe aantrekkelijk.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Welkom. Welkom Voorburgse Rugby - Club We staan! Nu gaan we leren lopen, samen met jullie! Organisatie: Bestuur: Bart, Kour, Maurits TC: Fer en Kour.
Volle OR en hoge verkiezingsopkomst: Utopie of goed realiseerbaar?’
Najaar 2012 Hockey: het is ‘net’werken Strategie KNHB 2020.
Raad voor Cultuur Mediawijsheid- de ontwikkeling van nieuw burgerschap Project Media- Educatie Zeeland
Scouting in beeld bij je gemeente. 2 Scouts in beeld bij je gemeente Gemeenteraadsverkiezingen Aandacht vragen voor de wensen en uitdagingen op lokaal.
Company LOGO Leerlingvolgsysteem StudieLogboek Presentator Harry A. Hoeve.
Berkelland in cijfers Wat betekent dit?. Taken procesbegeleider: Partijen bij elkaar brengen Introduceren van nieuwe instrumenten voor gemeenten en onderwijs.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
Plaatsbepaling in de gemeenschap
Cursus vrijwilligers werven
Een vergadering organiseren
Vergadering Personeelsdienst
Verkoopt en handelt verkoop af
ELKE STAP TELT Van 1 december 2008 tot 31 december 2010
LOB in het mbo Onderzoek naar het bevorderen van
Lokale samenspel rond mantelzorg
Menselijke Maat Begrijpelijke Taal
Inleiders: Bart Muller Paul Eijgendaal
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Gepresenteerd door [Naam]
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Retail Hoeksche Waard Communicatie.
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

1 Case 2 Tennisclub Opslag serveert een krachtige sponsoringovereenkomst

2 7 stappen: 1.Ga uit van de missie 2.Informeer de leden 3.Ga uit van een Unique Selling Proposition 4.Bepaal sponsoringopportuniteiten 5.Selecteer welbepaalde kandidaat-sponsors 6.Benader potentiële sponsors via maatwerk en inlevingsvermogen 7.Koester de sponsors

3 1.Ga uit van de missie - toonaangevend en vernieuwend - recreatief en competitief - tennisprogramma’s op maat - begeleiding, training, ontspanning - jeugdwerking en doorstroming

4 1.Ga uit van de missie

5 2.Informeer de leden - om weerstand te voorkomen - valorisatie door betrokkenheid van leden en bestuur - concreet via infoavond, oprichting sponsorcel, ideeënbus

6 3.Ga uit van een Unique Selling Proposition - voortreffelijke managementkwaliteiten - tevredenheid van de leden (via # punten) - bestaande sponsors worden op hun wenken bediend  “Van nieuwe contacten tot nieuwe contracten !”

7 4.Bepaal sponsoring- opportuniteiten Op zoek naar structurele sponsoring: ‘nieuwe partners’ sponsors communicatievoordelen geven  1° doel, via media en lokale instellingen hiërarchie der sponsors naamgeving op basis van inbreng

8 4.Bepaal sponsoring- opportuniteiten verschillende sponsoringtypes ook evenementen of stages sponsoren dan opstellen communicatiedragers - boarding op de velden en display’s of sponsorborden - aankondigingaffiches - lidkaarten, briefpapier, … - sporttassen van de leden - polo’s en trainingspakken - advertenties in lokale media klassieke return  verrassende return

9 5.Selecteer welbepaalde kandidaat-sponsors Doorlichting huidige sponsorbestand Doorlichting van het kennissennetwerk Doorlichting van het concurrentieveld in lokale omgeving

10 6. Benaderen potentiële sponsors via maatwerk en inlevingsvermogen hoe de geselecteerde sponsors benaderen?  goed en doordacht sponsoringvoorstel!!! sponsoringvoorstel via # stappen Inventariseren Verzamelen Noteren Schrijven Bellen Presenteren Sturen

11 6.Benader potentiële sponsors via maatwerk en inlevingsvermogen A. De brief: wat moet erin staan? B. Het sponsoringvoorstel: wat moet erin staan? C. Het mondelinge verkoopgesprek: anticipeer en ontmijn mogelijke bezwaren D. Het contract

12 7.Koester de sponsors sponsoring is arbeidsintensief en dynamisch proces > behalen van rendement probeer (meer) te doen wat (dan) je beloofde resultaten meten en vastleggen, zichtbaarheid bijhouden en aandacht van media stimuleren werk maken van partnership na tekenen van contracten: huidige sponsors koesteren ! opstellen actieplan

13 Vragen ter discussie 1.Doet het bestuur van TCO er goed aan om voor sponsorwerving te kiezen of moet het andere paden bewandelen? 2. Welke troeven van TCO zou je meer of anders uitspelen in de communicatie? 3. Via welke instrumenten zou je de match-, set- en gamesponsor van TCO koesteren?