Hoofdstuk 9 Handelspromotie. Leerdoelen Herkennen welke belangrijke relatie er bestaat tussen handelspromotieprogramma’s en de andere delen van de promotiemix.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Onderdeel van HOW-fase
Advertisements

Met TWEE handen !!!.
dat er als volgt uit kan zien:
Effectief werken en organiseren
Didactiek procesgerichte aanpak
Quiz Gelijkvormigheid
Hoofdstuk 14 Effectieve teams samenstellen
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE.
Hoofdstuk 12 Public relations, sponsoring en regelgeving.
Hoofdstuk 2 Imago en merkenbeleid.
Reclameontwerp: boodschapstrategieën en creatieve uitwerking
Geïntegreerde marketingcommunicatie
OHT 12.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Verkooppromotie In dit hoofdstuk zul je het.
Tabel 3.1 Indeling van de bevolking
JWO eerste ronde 2003 –probleem 13
WETENSCHAP VAN DE AARDE Hoofdstuk 1 Portret van een planeet Manuel Sintubin Departement Aard- & Omgevingswetenschappen, Katholieke Universiteit Leuven,
Samenvatting: hoofdstuk 1
© Pearson Education Benelux, 2003
Conflicten en onderhandelingen
Hoofdstuk 9 Het aansturen van teams
Peter Streefkerk & Walter Ploos van Amstel
Marketing vandaag en morgen
Hoofdstuk 3 (deel 2). Informatiemanagement 2 e editie Rolf Bruins & Bert Pinkster Figuur 3.7Ephorus, een voorbeeld van software om plagiaat in werkstukken.
HOOFDSTUK 6 DE OUTPUTBESLISSING VAN DE ONDERNEMING
detaillistenpromotie
- Als je klikt verschijnt er telkens een vraagteken links boven - Bedenk dan of het om jagers, boeren of geen van beiden gaat - Leg uit waarom - Als je.
Kernprocessen van de Act methodiek
Extra van democratie.
Hoogbegaafdheid van leerlingen in het primair onderwijs Ontwikkelingen en samenhangen met kenmerken van thuis, de groep en de school     Uitgegeven.
Promotie- en doelgroepanalyse
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
The sole responsibility for the content of this presentation lies with the Clean Fleets project. It does not necessarily reflect the opinion of the European.
Hoofdstuk 8 Mediakeuze. Leerdoelen Beheersen van het proces om een mediastrategie te formuleren. Begrijpen welke rol mediaplanners en media-inkopers spelen.
Relatie geschenk.
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Tekstverklaring Hoe doe je dat?.
Sinterklaas Raamfiguren.
Stromingen in de psychologie Hoorcollege 1
Leraareffectiviteit – wat weten we (niet)? Daniel Muijs, University of Southampton.
Hoofdstuk 13 Internetmarketing. Leerdoelen Begrijpen op welke manier het internet kan worden gebruikt. Aanpassen van alle marketingcommunicatiefuncties.
Periode 2 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Kerntaak: Verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties.
Thema 2 Periode 1 KOP
Periode 1 KOP Thema 2, week 1.3 Directe instructiemodel- lesformulier- beginsituatie 15 september 2014.
Hoofdstuk 6 Prijs- en inkomsten- management. 1Wat zijn de belangrijkste methoden voor prijszetting? 2Waarom is het vaststellen van de kostprijs zo moeilijk.
De politieke en economische omgeving Hoofdstuk 5.
Hoofdstuk 21 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk Februari 2016.
De rol van patiënt factoren bij zelfmanagement ondersteuning in de huisartspraktijk Irene Bos-Touwen.
Willem Evert Vliegenthart 29 december 1904 Zaandam Nederland.
Woordenschat Letterlijk en figuurlijk taalgebruik.
Hoofdstuk 4 Elektriciteit. Weerstand van een draad weerstand in een draad.
Interim Communicatie Opdrachten. Meesters in Management helpt klanten om Interim communicatie opdrachten te vinden. We hebben regelmatig interim opdrachten.
Bandenbewustzijn Nederlandse Automobilist 2013 – 2016 Adriaan Heino
3.1 Kiesrecht 3.2 Soorten partijen
Bijeenkomst 1.2 Ellen van den Boomen
Aktief Luisteren: Eerst proberen om te begrijpen, dan pas om begrepen te willen worden* LSD Gebruik LSD voor effectieve communicatie, om de ruis tussen.
Simulatiespel ‘USprez’
Wat is het grootste getal
Paragraaf 4 – Krachten in werktuigen
Leraareffectiviteit – wat weten we (niet)?
Groepsdynamica Forming
OPENINGSCASE: Fast fashion, ‘hot systems’
Breuken optellen en aftrekken
Ordening Hoofdstuk 4.
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Ordening Hoofdstuk 4.
3 vmbo-KGT Samenvatting Hoofdstuk 7
3.1 Kiesrecht 3.2 Soorten partijen
Hoe leer je geschiedenis?
Inzicht in postoperatieve wondinfecties
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 9 Handelspromotie

Leerdoelen Herkennen welke belangrijke relatie er bestaat tussen handelspromotieprogramma’s en de andere delen van de promotiemix. Begrijpen wat het verschil is tussen handelspromotie en consumentenpromotie. Gebruikmaken van handelspromotiemiddelen om sterke banden te ontwikkelen met leden in het marketingkanaal. Weten wanneer en hoe elk handelspromotiemiddel is te gebruiken. Overwinnen van de barrières voor effectief gebruik van handelspromotie.

Figuur 9.2 Verdeling van marketinguitgaven

Figuur 9.3 Handelspromotie

Figuur 9.4 Handelskorting

Figuur 9.5 Handelsincentives

Figuur 9.6 Vijf categorieën inkopers die naar vakbeurzen gaan

Figuur 9.7 Belangrijkste categorieën relatiegeschenken

Figuur 9.8 Grootste tekortkomingen van POP-displays van fabrikanten

Figuur 9.9 Effectieve POP- displays

Figuur 9.10 Doelen van handelspromotie