Hoofdstuk 9 Handelspromotie
Leerdoelen Herkennen welke belangrijke relatie er bestaat tussen handelspromotieprogramma’s en de andere delen van de promotiemix. Begrijpen wat het verschil is tussen handelspromotie en consumentenpromotie. Gebruikmaken van handelspromotiemiddelen om sterke banden te ontwikkelen met leden in het marketingkanaal. Weten wanneer en hoe elk handelspromotiemiddel is te gebruiken. Overwinnen van de barrières voor effectief gebruik van handelspromotie.
Figuur 9.2 Verdeling van marketinguitgaven
Figuur 9.3 Handelspromotie
Figuur 9.4 Handelskorting
Figuur 9.5 Handelsincentives
Figuur 9.6 Vijf categorieën inkopers die naar vakbeurzen gaan
Figuur 9.7 Belangrijkste categorieën relatiegeschenken
Figuur 9.8 Grootste tekortkomingen van POP-displays van fabrikanten
Figuur 9.9 Effectieve POP- displays
Figuur 9.10 Doelen van handelspromotie