Hoofdstuk 2 Imago en merkenbeleid.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Advertisements

Hoofdstuk 1: Wanneer is een onderneming succesvol?
CREATIVE MARKETING Kickoff, jaar 1, Winter november 2009
Onderdeel van HOW-fase
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
waarom dit boek? Afsluiting 10 jaar Randstad Award Groeiend belang van employer branding Stand van zaken Tijd om thema te verdiepen De echte arbeidsmarkt.
Chocoladekruidnoten Sanne Weerstra Productdossier.
Projectgroep: CM³-K (groep 14)
Quiz Gelijkvormigheid
14-1 Copyright © 2005 Prentice-Hall Hoofdstuk 15 Een machtsbasis creëren Managementvaardigheden, 2/e editie door Phillip L. Hunsaker Copyright © 2005 Prentice-Hall.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
Hoofdstuk 12 Public relations, sponsoring en regelgeving.
Hoofdstuk 9 Het afstemmen van vraag en aanbod
Reclameontwerp: boodschapstrategieën en creatieve uitwerking
Hoofdstuk 9 Handelspromotie. Leerdoelen Herkennen welke belangrijke relatie er bestaat tussen handelspromotieprogramma’s en de andere delen van de promotiemix.
Geïntegreerde marketingcommunicatie
De aard en effectiviteit van management
Figuur 8.2 Stappen in het ontwikkelen van een simulatiemodel
PRINCIPES VAN BEDRIJFSECONOMIE HOOFDSTUK 4
© Pearson Education Benelux, 2003
Hoofdstuk 1 De de vakbekwame manager
Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle
Een dialoog met klanten opbouwen
ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX
Peter Streefkerk & Walter Ploos van Amstel
Brand Design Inhoud. Brand Design Inhoud Identiteit - imago.
Marketing vandaag en morgen
HOOFDSTUK 6 DE OUTPUTBESLISSING VAN DE ONDERNEMING
HOOFDSTUK 13 ONGELIJKHEID, ARMOEDE EN HERVERDELING
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Product Product = goed of dienst Kernproduct = oplossing
Breechpocket- productdossier Laura Danneels. Inhoudstafel  Voorstelling product  Segmentatie  Positionering  POD-POP  4 P’s  Conclusie.
Merkenbeleid HBO5.
Promotie- en doelgroepanalyse
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
Productbeleid.
Hoofdstuk 8 Mediakeuze. Leerdoelen Beheersen van het proces om een mediastrategie te formuleren. Begrijpen welke rol mediaplanners en media-inkopers spelen.
Marketing 5 havo.
Hoofdstuk 14 Evaluatie van een geïntegreerd marketingcommunicatieprogramma.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Les: Ondernemings plan 2. LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Hoofdstuk 13 Internetmarketing. Leerdoelen Begrijpen op welke manier het internet kan worden gebruikt. Aanpassen van alle marketingcommunicatiefuncties.
Hoofdstuk 6 Prijs- en inkomsten- management. 1Wat zijn de belangrijkste methoden voor prijszetting? 2Waarom is het vaststellen van de kostprijs zo moeilijk.
SAMENWERKING HAASNOOT & POLARIS Een sterke partner voor de vishandel.
Hoofdstuk 7 Productbeleid 7.1 Kwaliteit, garantie en service 7.2 Merkenbeleid 7.3 Vormgeving en verpakking 7.4 Assortimentsbeleid.
Hoofdstuk 7 Productbeleid 7.1 Kwaliteit, garantie en service 7.2 Merkenbeleid 7.3 Vormgeving en verpakking 7.4 Assortimentsbeleid.
Hoofdstuk 10 product en prijsbeleid. Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux Lagen van een product.
Distributie- kengetallen: Informatie voor ‘n fabrikant omtrent product en verkooppunten; 1)Numerieke distributie ND 2)Gewogen distributie GD 3)Selectie-indicator.
Hoofdstuk 7 Productbeleid 7.1 Kwaliteit, garantie en service 7.2 Merkenbeleid 7.3 Vormgeving en verpakking 7.4 Assortimentsbeleid.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Financiering Hoofdstuk 3 Verschillenanalyse. Inhoud 1 Het resultaat van een onderneming berekenen 2 Begrotingen en budgetten 3 Verschillenanalyse 4 Financiële.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Financiën en inkoop Hoofdstuk 4 De balans. Inhoud 1 De financiële administratie 2 Investeringsbegroting 3 Financieringsplan 4 De balans 5 Exploitatiebegroting.
Marketingstrategie.
Lancering van Marklinq Dr. Karel Jan Alsem 10 september 2013
Hoofdstuk 11 (12) Distributiebeleid
De brutowinstmethode  .
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 7: Vlakke figuren
Hoofdstuk Omzet, kosten, winst
Financieel 2.
Verkoopcijfers Hoofdstuk 1 Handel.
Hoofdstuk 3 Indeling van het magazijn
Hoofdstuk 3 Indeling van het magazijn
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Hoofdstuk 3 Inkoopwaarde van de omzet
Hoofdstuk 7 Verkoopprognose
Hoofdstuk 2 Indeling van het magazijn
HOOFDSTUK 5 DE ONDERNEMING – BEDRIJFSECONOMISCHE ASPECTEN
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 2 Imago en merkenbeleid

Leerdoelen Begrip van het imago van een onderneming en weten waarom het belangrijk is Ontwikkelen van tactieken en plannen om een effectief imago te creëren. Ontwikkelen van effectieve merknamen, familiemerken, merkextensies, flankeermerken, cobranding, huismerken, merkwaarde en merkherkenning. Ontdekken van de voordelen van logo’s, verpakkingen en labels. Onderkennen van het belang van effectieve merk- en productpositionering en gebruik van strategieën om een goede positie te realiseren.

Figuur 2.1 Onderdelen van een imago

Tabel 2.1 Merken toptien

Figuur 2.2 Hoe ontstonden deze logo’s?

Figuur 2.3 Voordelen van merkwaarde

Figuur 2.4 Soorten merken

Tabel 2.2 Merken van Proctor & Gamble

Figuur 2.5 Veranderingen in huismerken

Figuur 2.6 Omzet van huismerken als percentage van de totale verkopen

Figuur 2.7 Traditionele eigenschappen van verpakkingen

Figuur 2.8 Nieuwe trends in verpakkingen

Figuur 2.9 Strategieën voor productpositionering