H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
Business mapping Business model canvas.
Daan den Ouden, (ex) CEO AVR
Businesstoepassingen
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
Wat is interactieve marketing?
Welkom. Verwachtingen Hoe groeien WELKOM ! VANDAAG >De beste distributeurs uit 50 landen zijn samen om een nieuw hoofdstuk in de Welding Industrial Distribution.
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
H15 – Waarde leveren door ketenmanagement
H11 – De prijs van het product bepalen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN
4 P´s en 3 R-en MK01.
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken
De nieuwe studiewebsites van Pearson Benelux Vergroot je kennis met behulp van gevarieerd studie- en oefenmateriaal Wat is Pearson.
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE.
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H7 – Het beeld nog scherper stellen DOELMARKTSTRATEGIEËN EN KLANTRELATIEBEHEER Competentiedoelen.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
Management van gedrag Hoofdstuk 8 Leiderschap 1.
© Pearson Education Benelux, 2003
Hoofdstuk 1 De de vakbekwame manager
Een dialoog met klanten opbouwen
Marketing vandaag en morgen
1 Selfservice binnen een grote organisatie Leerpunten / terugblik Harold van der Hoeven Projectleider TPG Post
detaillistenpromotie
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
11. Verkoopfunctie beoordelen
4. Verantwoordelijkheden en voorbereiding Verantwoordelijkheden van de verkoper  = verkopen = vaststellen behoefte, presenteren, demonstreren,
Business Marketing Management
Business Marketing Management
Congres Appreciative Inquiry
Communicatieplan.
Business Marketing Management
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
College 5 Video Kotler (10 min) Bespreken video (10 min)
Workshop ‘visieversneller’
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Projectwijzer 1 H2. Acquisitie en Verkoop Middenkader Engineering.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Succesvolle regie: meer dan een mooi contract Mark van der Velden 14 april 2008.
Prestatiebeoordeling en beloningssysteem
Houd uw winkel in de hand met. Strategie Wat heeft u in de hand? Uw inkopen (u koopt alleen in wat nodig is) Uw verkopen (u rekent snel en efficiënt.
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
Van eenmalige bezoeker naar structurele donateur Hans Broodman en Balt Leenman Congres Podiumkunsten, Dordrecht dinsdag 19 mei 2015.
De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Dienstenmarketing Week 4.
H7 – Het beeld nog scherper stellen
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Inbound marketing en bloggen
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Opbrengst Themadiner 6 oktober 2016
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Marktsegmentatie en positionering
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Gepresenteerd door [Naam]
Direct marketing.
Transcript van de presentatie:

H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN Competentiedoelen begrijpen hoe belangrijk persoonlijke verkoop is binnen de context van de promotiemix alle stappen van de persoonlijke verkoop opnoemen uitleggen wat de rol van de verkoopmanager is begrijpen wat direct marketing inhoudt Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN Het draait niet alleen om reclame maken Persoonlijke verkoop De rol van persoonlijke verkoop Technologie en persoonlijke verkoop Soorten verkoopfuncties Persoonlijke verkoop: benaderingswijzen transactionele verkoop: de harde verkoopmethode relationele verkoop: langdurige relatie met de klant opbouwen Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN Het creatieve verkoopproces stap 1: potentiële klanten zoeken en kwalificeren stap 2: voorbereidingen treffen stap 3: klanten benaderen stap 4: een verkooppresentatie houden stap 5: met bezwaren omgaan stap 6: de koop sluiten Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN Verkoopmanagement Doelstellingen voor het verkooppersoneel bepalen Een strategie voor het verkooppersoneel ontwikkelen Verkooppersoneel werven, trainen en belonen Verkooppersoneel beoordelen Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN Direct marketing Per post verkopen catalogus direct mail telemarketing Direct-responsereclame M-commerce Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux