Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H7 – Het beeld nog scherper stellen DOELMARKTSTRATEGIEËN EN KLANTRELATIEBEHEER Competentiedoelen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Wat is strategisch leren?
Marketingstrategie: segmentatie en positionering
Hoe positioneer ik mijn uitgeverij
Hoofdstuk 6 Business-to-businessmarketing.
De marketingmixstrategie
Businesstoepassingen
Wat is interactieve marketing?
Pieters Marketing Advies 1 Brand Positioning Statement Pieters Marketing Advies Henk Pieters Amersfoort, september 2009.
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
SDP-Segmentatiemodel
H15 – Waarde leveren door ketenmanagement
H11 – De prijs van het product bepalen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Marketing .
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE.
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing
Inleiding tot marktonderzoek
Beleidsvoering naar groei
© Pearson Education Benelux, 2003
Een dialoog met klanten opbouwen
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Segmenteren en Positioneren
Marketing vandaag en morgen
ICT & Organisatie 3: Business Applications
Segmentatie & Product Hoofdstuk 7 & 8.
Kevin Andriessens Liesbet Janssens Niels Lion Anna Selivanova.
Let’s get started Marketing? Marketing!
Business Marketing Management
Business Marketing Management
Marketing vandaag en morgen
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
College 3 Video Kotler (15min) Bespreken video (15 min)
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
College 5 Video Kotler (10 min) Bespreken video (10 min)
Gefelicitaart.nl.
Detailhandelsmarketing
WORKSHOP MARKETING VOOR STARTERS. Agenda: 1………………………………………. 2………………………………………. 3………………………………………. 4………………………………………. 1. WIE IS FREEK? 2. DE BASIS VAN JE.
College 3 Consumentengedrag
MARKTSEGMENTATIE EN DOELGROEPKEUZE
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Marketing H4 Strategisch managementplan Commercieel medewerker.
Promotie- en doelgroepanalyse
Commercieel beleid 1 H3 Marktsegmentatie Filiaalmanager.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
Indeling van hoofdstuk 4
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
Hoofdstuk 10 product en prijsbeleid. Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux Lagen van een product.
College 3 Video Kotler (15min) Bespreken video (15 min) Hoeveel merken zijn genoeg (10 min) bespreken WINmodel (20 min) Theorie H 9 Segmenteren tot positioneren.
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
H7 – Het beeld nog scherper stellen
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017.
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Marktsegmentatie en positionering
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Presentatie en marketing
Verkoopt en handelt verkoop af
Transcript van de presentatie:

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H7 – Het beeld nog scherper stellen DOELMARKTSTRATEGIEËN EN KLANTRELATIEBEHEER Competentiedoelen 1.begrijpen dat er in de bedrijfsomgeving van tegenwoordig behoefte is aan marktsegmentatie 2.aangeven welke verschillende dimensies marketeers gebruiken om de consumentenmarkt en de zakelijke markt te segmenteren 3.laten zien hoe marketeers potentiële marktsegmenten evalueren en kiezen 4.uitleggen hoe marketeers een doelmarktstrategie ontwikkelen 5.begrijpen hoe een bedrijf een positioneringsstrategie ontwikkelt en doorvoert 6.uitleggen hoe marketeers meer langetermijnsucces en ‑ winst boeken door aan klantrelatiebeheer te doen

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H7 – Het beeld nog scherper stellen DOELMARKTSTRATEGIEËN EN KLANTRELATIEBEHEER Doelmarktstrategie: markt uitkiezen en betreden Stap 1: segmenteren Consumentenmarkten segmenteren naar demografische kenmerken naar psychografische informatie naar gedrag Business-to-businessmarkten segmenteren

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H7 – Het beeld nog scherper stellen DOELMARKTSTRATEGIEËN EN KLANTRELATIEBEHEER

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H7 – Het beeld nog scherper stellen DOELMARKTSTRATEGIEËN EN KLANTRELATIEBEHEER

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H7 – Het beeld nog scherper stellen DOELMARKTSTRATEGIEËN EN KLANTRELATIEBEHEER Stap 2: doelgroep bepalen Marktsegmenten evalueren Segmentprofielen ontwikkelen Doelmarktstrategie kiezen

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H7 – Het beeld nog scherper stellen DOELMARKTSTRATEGIEËN EN KLANTRELATIEBEHEER

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H7 – Het beeld nog scherper stellen DOELMARKTSTRATEGIEËN EN KLANTRELATIEBEHEER Stap 3: positioneren Positioneringsstrategie ontwikkelen Merkpersoonlijkheid: een product tot leven brengen

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H7 – Het beeld nog scherper stellen DOELMARKTSTRATEGIEËN EN KLANTRELATIEBEHEER

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H7 – Het beeld nog scherper stellen DOELMARKTSTRATEGIEËN EN KLANTRELATIEBEHEER Klantrelatiebeheer: naar een segment van één De vier stappen van een-op-eenbenadering CRM: een nieuwe visie op een oud probleem Kenmerken van klantrelatiebeheer klantaandeel customer lifetime value customer equity nadruk op hoogwaardige klanten

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H7 – Het beeld nog scherper stellen DOELMARKTSTRATEGIEËN EN KLANTRELATIEBEHEER