Project Vrijwilligerswerk

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Welkom!   Volleybal Brabant.
Advertisements

Risicomanagement met de internet-werkomgeving van Helder & De Witte
Congres “Passen en Meten” Samenwerkingsverband Over-Betuwe
POP Workshop voor leidinggevenden Mobiliteitsfonds HBO

Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
Onderzoek Een onderzoekslijn in de opleiding. Structuur van de opleiding P-faseK1-faseK2-faseK3-fase P1 P2 Eerste faseTweede fase.
Portfolio’s in het onderwijs
Waarnemen Realiseren Begrijpen Plannen leerlingen docenten ouders
Het stellen van kwaliteitseisen aan mentoringprojecten.
Technisch Ontwerp.
Het nieuwe leerplan voor de tweede graad
Groepsplan in ESIS 7 november | studiedag - introductie.
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
1 Stappenplan Organisatorische Integratie Handleiding en checklist bij het ontwikkelen van een sportaanbod voor mensen met een beperking binnen de sportvereniging.
Zapstad 10..: een ontdekking van een buurt – Spelenderwijs kijken naar ruimte en ruimtegebruik. Informatie geven en krijgen: – Hoe ervaren en zien jongeren.
Vuurtoren 45+ Koning Boudewijnstichting 29 mei 2007.
Project: Vrijwilligerswerk onder studenten Honoursprogramma Hogeschool Leiden
Structurele projectwerking in de Wingerd
EOS LT: TRANSEP-DGO 17 maart Agenda Eindplaatje 2012 Waar staan we nu. Wat moet er nog gebeuren Wie doet wat Werkafspraken voor de komende periode.
2 de en 3 de graad.  De leerlingen kunnen op het einde van de 2 de graad  Doelgericht informatie opzoeken over het verleden en het heden op basis.
Stagecoördinatie op De Rank
EVALUEREN OM TE LEREN Netwerkvergadering DPB - HW 29/04.
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Projectmatige aanpak volgens een concentrisch vormingsconcept
Niet differentiëren maar socialiseren
Evaluatie Leerlijnen.
De DATATEAM® methode data als inzet voor het werken aan onderwijs, kwaliteit en professionalisering Klaas Pit 16 april 2015.
Parallelsessie 1.3 Ervaringen met diverse technieken voor studietijd en studeerbaarheid V an aanvraag tot verwerking Michel Maricau KHBO.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Maatwerk op alle niveaus Platform VVVO 17 september 2015 Opbrengstgericht maatwerk Vakspecifiek verrijken.
Bron: APS. (z.j.) Activiteitenwaaier een onderzoekende leraar. 1.
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
Het betrekken van studenten bij de toetscyclus
Hogeschool Rotterdam, Opleiding Vastgoed & Makelaardij drs. ing. M.M.A. Scheepers Collegejaar college.
praktijk project ouderbetrokkenheid
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 11 Hafida El-gharbaoui Med.hr.nl/gharh
Pascal van Schajik.  2s&feature=related 2s&feature=related.
Les 6  vragen naar aanleiding van de vorige les  van diagnose naar doelen en een plan  werken aan eindopdracht.
Plannen, uitvoeren en evalueren
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
Pilot Cursus Vakverbreding Toetsing 2008 Les 1 A.Materialen: A.Materialen: Reader is te vinden op Reader is te vinden op
Raad voor Cultuur Mediawijsheid- de ontwikkeling van nieuw burgerschap Project Media- Educatie Zeeland
1 van 16 Hoofdstuk 3 Mondelinge taalvaardigheid. 2 van 16 Mondelinge taalvaardigheid Deelvaardigheden: o Luistervaardigheid o Spreekvaardigheid o Gespreksvaardigheid.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
De zorg op onze school Presentatie over de zorg met als uitgangspunt de 1-zorgroute. Petra Vinkestijn IB-er Burg. Westerbeek van Eertenschool Varik.
24 oktober 2011 De groei van de CIO Seminar V&J DI&I Erald Kulk.
EEN PROJECT PLANNEN, VERKOPEN EN UITVOEREN Commissie voor vrijwilligerswerk.
Commissie voor vrijwilligerswerk.  Kennismaken met het concept van vrijwilligerswerk  Vrijwilligerswerk inpassen in uw dagelijks leven  Betrokkenheid.
Psychomotorische taxonomie
Cursus vrijwilligers werven
Onderzoekscompetenties Vatbaar of glibberig?
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
What is the meaning of? Student centered learning
Afspraken inzet leden Kenniskring VOR bij RWS
Commissie voor vrijwilligerswerk
Sieberdam/ROCS & KODOS
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Commissie voor vrijwilligerswerk
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Oc ritscompetenties Oc 19 januari ml.
Methodiek en Begeleiden Didactiek aan de basis
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Transcript van de presentatie:

Project Vrijwilligerswerk Ruben Delafontaine

Leerplandoelstellingen O13(3) Aan de hand van diverse zoeksystemen, zowel traditionele als geautomatiseerde, gericht bronnenmateriaal verzamelen, analyseren, selecteren en ordenen. O14 Onderzoeksresultaten formuleren en erover rapporteren. O15 Op basis van onderzoeksresultaten aanbevelingen formuleren. O16 Omtrent onderzoeksresultaten een groepsdiscussie kunnen voeren. O17 Een eigen mening over een probleem kritisch kunnen toetsen aan onderzoeksresultaten. O18 Een werkstuk plannen, uitvoeren en evalueren betreffende een gedrags- of cultuurwetenschappelijk vraagstuk.

Probleem? Wat is vrijwilligerswerk? Hoe ervaren jongeren het? Positieve en negatieve ervaringen vanuit Roemenie en vrijwilligerswerk in Waregem.

Probleemstelling Hoe kan een vrijwilligersorganisatie jongeren aantrekken en binnenhouden en de motivatie van de jongeren vasthouden, ook op lange termijn Welke moet de wervingsboodschap zijn

Probleemgestuurd onderwijs: Kleine groepen Coach Procesgericht Tussentijdse evaluatie Intrinsieke motivatie