Herpositionering Renault

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Energie uit het heelal”
Advertisements

Informatie over voeding zoeken en bespreken
Mannus Menting 11 november 2009 Project Week 1 Foto’s van reclame onderweg.
Pieters Marketing Advies 1 Brand Positioning Statement Pieters Marketing Advies Henk Pieters Amersfoort, september 2009.
A perfect match? Hoe consumentenpsychologie en internet kunnen worden ingezet om goede doelen aan goede ambassadeurs te helpen Ivar Vermeulen Communicatiewetenschap,
Geld verdienen met trends
Marco Oving Projectleider
Welkom 1.
 EMEG-lijst: Weet Ik Veel? Door Karlijn Dado. Breng de reclames rondom in kaart en kijk naar de koppeling daartussen. Welke conclusie kun je trekken?
RESULTATEN ENQUETE FANDAG ENQUETE 2007 WELK BEELD HEEFT DE SUPPORTER OVER KV MECHELEN? WELK BEELD HEEFT DE SUPPORTER OVER KV MECHELEN? HOE WORDT.
BEZOEK EEN TV-OPNAME Marc Haver & Oliver Lobhard.
Storecheck en consumentenonderzoek
1 1 Diagnoseadvies van de sociale partners over O&O en innovatie ‘Naar een meer innovatieve economie’ 18 september 2006.
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | februari 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het.
MCM WEEK 7 oktober 2013 HFTST 7 & 8 e.v..
D4A en Toegankelijkheid
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
Product, merk en assortiment
MARKETING COMMUNICATIE Strategie
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Cross Media.
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Corporate Communication & Design
MCM LES 9 HFTST 8,10, 13, 14, 23.
MCM WEEK 7 oktober 2013 HFTST 7 & 8 e.v..
Presentatie Marktverkenning & Behoefteonderzoek Groep 2 Klas 2F.
Basisboek marketingcommunicatie
Ronde 3. Hint Halve Finale A - Ronde 3 Vraag 1 Sportieve Broers.
Uitdagingen voor Boskoop
Mijn spreekbeurt gaat over ……
Let’s get started Marketing? Marketing!
KCC4ALL.
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Media en de massa.
Wat komt er aan bod? Merk Positionering Gat in de markt Design.
[Productnaam] Marketingplan
Merkenbeleid HBO5.
PRAKTIJK ONDERDEEL TOEGEPASTE KUNST.
Presentatie Bijeenkomst 1
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
oefening Planning bespreken
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
Natural mineral water.
'Créateur D'automobiles' 1 Herpositionering Renault.
TESLA MOTORS Paspoort.
Sport in de samenleving!
Oriëntatiefase  De longlist: aantal en vaststelling  Buying center: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Marketingplan [Productnaam]
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
Become aware (Verzamel slide voor de presentatie)
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
HOE WORDT HET MEEST INNOVATIEVE ONDERWIJSPLATFORM VOOR DE CREATIEF ZAKELIJKE INDUSTRIE?
[Productnaam] Marketingplan
Communicatie Christel
Internetmarketing en oefentoets
H1 Media en communicatie
Marktsegmentatie en positionering
Vestigingsklimaat en wonen Food Valley
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Economie en ondernemen
Je weet welke soorten gedrukte media er zijn
Traject De Beleverij WELKOM!.
Marketingcommunicatie
Transcript van de presentatie:

Herpositionering Renault 'Créateur D'automobiles'

Wouter Huigen Denise Dupiré Welkom Wouter Huigen Denise Dupiré 'Créateur D'automobiles'

Structuur Onderzoek naar consument en product Marketingcommunicatiedoelgroep Marketingcommunicatiedoelstelling Marketingcommunicatiestrategie Marketingcommunicatiemix 'Créateur D'automobiles'

Consument en product Consument: -Kwaliteit -Comfort -Veilig -Design Speciality goods  Hoge betrokkenheid 'Créateur D'automobiles'

Marketingcommunicatiedoelgroep Sportief ingestelde jonge mannen en vrouwen (sportieve segment) Gezinnen (Scenic, stations met veel ruimte in verschillende modellen en prijsklassen) Alleenstaande of stellen zonder kinderen (Clio en Megan, beperkte ruimte) 'Créateur D'automobiles'

Marketingcommunicatiedoelstellingen Eind 2006 15% van de totale doelgroep overhalen om een testrit te maken Eind 2006 associeert 50 % van de totale doelgroep Renault met innovatief) Eind 2006 associeert 60 % van het segment ‘sportiviteit’ Renault met sportieve wagens. 'Créateur D'automobiles'

Marketingcommunicatiestrategie Informationele positionering Imago- of levensstijlpositionering Transformationele positionering Tweezijdige positionering 'Créateur D'automobiles'

Marketingcommunicatiestrategie Vergelijkende reclame. De (betere) prestaties ten opzichte van andere merken moeten worden benadrukt. Bijvoorbeeld door het openbaar maken van de crashtest gegevens, er moet alleen wel bedacht worden dat de zwakke punten eventueel door de concurrent in vergelijkende reclames worden benadrukt. 'Créateur D'automobiles'

Marketingcommunicatiestrategie Aandacht vestigen op productverbetering. Denk hierbij aan rijeigenschappen, design etc. Verbeteren psychologische betekenis. De consument moet uiteindelijk Renault niet meer zien als ‘doorsnee’. Dit wordt bereikt door de transformationele positionering. 'Créateur D'automobiles'

Marketingcommunicatiemix Sportieve segment: Reclame op TV en billboards  Testrits Voetbal Insite Eredivisiewedstrijden Autozine 'Créateur D'automobiles'

Marketingcommunicatiemix Gezinnen: Reclame op TV  Ruimte en veiligheid Journaal, GTST etc. Kranten 'Créateur D'automobiles'

Marketingcommunicatiemix Alleenstaande of stellen zonder kinderen: Internet; website innovatie (bv creditcard-key in Laguna ) Speciality goods  goed vergelijken Reclame op TV:  testrits Nieuws Sport Shows 'Créateur D'automobiles'

Vragen 'Créateur D'automobiles'