Willem Fenengastraat 23 1096 BL Amsterdam the Netherlands Student: Brenda de Groot (JC3A2) Stagebegeleider: Manouk van Oordt.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Mobile Apps Hartelijk welkom en dank voor de uitnodiging om te komen vertellen over sociale media en digitale/mobiele media.
Advertisements

Wet meldcode van kracht!
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
25 maart 2010 Van Harte Welkom. Welkom
Business mapping Business model canvas.
College wk 2 ‘onderzoek’ V1 Kernproject. 1.Belang van onderzoek 2.Onderzoeksmethoden 3.Aanpak & output 4.Over de Debriefing Vandaag:
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
PO1: Persoonlijke ontwikkeling
“The Heineken way of life”
Methodisch begeleiden
Workshop creatief brainstormen
Vereniging van de Toekomst America 24 september 2007.
het succes van een organisatie het welbevinden en succes
Glow Eindhoven.
Afsluiting stage semester 1 doop Marketing & Event Concepts
4 P´s en 3 R-en MK01.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Visie, Missie, Speerpunten en Strategische doelstellingen
Logical Framework Approach
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Medmec04 – Engagement Les 5
Wiki: Medmec04 les 4(week 6)Engagement The game called life
Medmec04 Engagement Les 3.
Wiki: Medmec04 les 5 Engagement The game called life
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
Portfoliopresentatie Brenda de Groot
Product/marktmatrix Producten en markten waarop we actief zijn
Persconferentie.
SAMEN LEVEN Team projecten en evenementen. VERLOOP INFO SESSIE  1. De dienst “Samen leven”  2. Projectwerking Antwerpen Noord (team projecten en evenementen)
Innovatie-gunstig Johnson & Johnson
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Competentiegericht leren vmbo
Ledenenquête 2013 Uitkomsten. Statistieken 23 vragen 91 leden begonnen 50 volledig ingevuld.
Moet ‘t misschien anders..?. Wat vraagt deze tijd van een school?
Het scholenprogramma Jump-In Inspiratieworkshop ABC onderwijsadviseurs 8 september 2014.
Doop Marketing & Event Concepts
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Major/Minor Marketing 18 maart Thema’s Plannen en strategieën uitwerken om markten te selecteren Producten en diensten: - ontwikkelen - prijs bepalen.
7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Het coachende functioneringsgesprek
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
Social work Week 2.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Mark Manders. Oriënteren & Categoriseren Consensus Verdelen begrippen Werkgroepen maken Uitleg opdracht Vandaag.
Greenfee4you Een innovatief klant relatie programma voor “ Uw Organisatie “
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Bibliotheek op school in de praktijk Inspiratiedag 5 mei 2015.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
Regionale raadsbijeenkomst
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Doelen behalen met activiteiten
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Doelen behalen met activiteiten
De kracht van de Fietsersbond
Internationale handel
Prioriteiten stellen.
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
Transcript van de presentatie:

Willem Fenengastraat BL Amsterdam the Netherlands Student: Brenda de Groot (JC3A2) Stagebegeleider: Manouk van Oordt Doop Creative Marketing Concepts

Organisatiestructuur Stagiaire Brenda de Groot wordt begeleid door Manouk van Oordt Manouk werkt op gelijkwaardige basis samen met zijn compagnon Mark Beuving Doop Creative Marketing Concepts Manouk van Oordt Eigenaar Mark Beuving Eigenaar Brenda de Groot Stagiaire

Doop Creative Marketing Concepts Missie: Doop is a young club of creative marketers, specialized in making brands tangible by conceptual solutions  Vertalen van de strategie naar een concept  De strategie tastbaar maken  Vermarketen van het merk; “aan de man brengen” Jaaromzet: euro Doop work selection:

Doelgroep Alle instellingen en commerciële organisaties die een marketingprobleem hebben op product- of merkniveau

Their own Brand Experience

Actuele issues in de branche Verplaatsing van advertising-contact naar brand- contact, bijvoorbeeld door middel van evenementen Consument wordt kritischer en minder grijpbaar Rechtstreekse benadering consument; toename 1 op 1 contact Individualisering van de maatschappij Voor merken wordt het steeds moeilijker om zich te onderscheiden Toename concurrentie bijvoorbeeld door medium als Internet (denk aan reisbranche waar steeds vaker reizen online worden aangeboden)

Actuele issues in de organisatie De issues die spelen binnen de branche werken door in de organisatie (van macro naar micro) Bij instellingen en commerciële organisaties doen zich de volgende problemen voor;  Omzet-  Naamsbekendheid-  Loyalty-  Imagoprobleem

Aanleiding opdracht Voormalig (jaarlijks) evenement “Stadhuis op stelten” is afgelopen jaar door Doop in nieuw jasje gestoken “Stad op z’n kop” 2005 Thema: Dieren Continuering voor 2006 Op basis van evaluaties 2005 Nieuwe themamogelijkheden;  Stay F!t  Waterworld

Omschrijving opdracht “Het initiëren, definiëren en opstellen van een retentieplan voor het project “Stad op z’n kop” gebaseerd op de evaluatie van “Stad op z’n kop 2005” vóór januari 2006.”

Subonderdelen Concept bedenken en sponsorlijst opstellen voor Fun Footballl Schools, voetbaldagen voor kinderen van 6-13 jaar Research doen voor het project Fun Football Schools; concurrentieanalyse, grote Nederlandse jeugdvoetbalclubs in kaart brengen Concept bedenken voor het Amsterdam Beach Soccer Tournament op Strand West in 2006 Sponsorlijst opstellen voor ABS Tournament

Relatie kerncompetenties ↔ opdracht Vakkundigheid: Essentie halen uit cijfermatige gegevens → Verhouding percentage 4-12 jarigen tot gehele bevolking in potentiële gemeenten Samenwerken: Open staan voor suggesties en kritiek van anderen → Nieuwe ideeën voor activiteiten overwegen en open staan voor feedback op eigen inbreng Communiceren: Mondelinge communicatie → Vlot spreken en verstaanbaar zijn tijdens presentaties, actief luisteren; doorvragen en samenvatten

Relatie kerncompetenties ↔ opdracht Ontwikkelingsgericht vermogen: Inzicht hebben in wijze waarop ik leer en wat nodig is voor de eigen ontwikkeling → Werken aan creatieve bijdrage Resultaatgerichtheid: Planmatig werken; afspraken maken over resultaten, werkwijze, deadlines → Goede samenwerking met Local World (Marketing en Communicatiebureau); duidelijke planning en verdeling van taken Innovatief vermogen: Aanpak, oplossingen en adviezen relateren aan trends, recente ontwikkelingen en toekomstige ontwikkelingen → Bij bepalen thema rekening houden met ontwikkeling binnen doelgroep (Steeds meer kinderen met overgewicht: “Stay F!t”)

Te behalen resultaten Progressie boeken op gebied van de kerncompetenties vakkundigheid, samenwerken, communiceren, ontwikkelingsgericht vermogen, resultaatgerichtheid, innovatief vermogen Een retentieplan voor het evenement “Stad op z’n kop” 2006 en uitwerking Concept Fun Football Schools en eventuele uitwerking Concept ASB Tournament en eventuele uitwerking