Willem Fenengastraat BL Amsterdam the Netherlands Student: Brenda de Groot (JC3A2) Stagebegeleider: Manouk van Oordt Doop Creative Marketing Concepts
Organisatiestructuur Stagiaire Brenda de Groot wordt begeleid door Manouk van Oordt Manouk werkt op gelijkwaardige basis samen met zijn compagnon Mark Beuving Doop Creative Marketing Concepts Manouk van Oordt Eigenaar Mark Beuving Eigenaar Brenda de Groot Stagiaire
Doop Creative Marketing Concepts Missie: Doop is a young club of creative marketers, specialized in making brands tangible by conceptual solutions Vertalen van de strategie naar een concept De strategie tastbaar maken Vermarketen van het merk; “aan de man brengen” Jaaromzet: euro Doop work selection:
Doelgroep Alle instellingen en commerciële organisaties die een marketingprobleem hebben op product- of merkniveau
Their own Brand Experience
Actuele issues in de branche Verplaatsing van advertising-contact naar brand- contact, bijvoorbeeld door middel van evenementen Consument wordt kritischer en minder grijpbaar Rechtstreekse benadering consument; toename 1 op 1 contact Individualisering van de maatschappij Voor merken wordt het steeds moeilijker om zich te onderscheiden Toename concurrentie bijvoorbeeld door medium als Internet (denk aan reisbranche waar steeds vaker reizen online worden aangeboden)
Actuele issues in de organisatie De issues die spelen binnen de branche werken door in de organisatie (van macro naar micro) Bij instellingen en commerciële organisaties doen zich de volgende problemen voor; Omzet- Naamsbekendheid- Loyalty- Imagoprobleem
Aanleiding opdracht Voormalig (jaarlijks) evenement “Stadhuis op stelten” is afgelopen jaar door Doop in nieuw jasje gestoken “Stad op z’n kop” 2005 Thema: Dieren Continuering voor 2006 Op basis van evaluaties 2005 Nieuwe themamogelijkheden; Stay F!t Waterworld
Omschrijving opdracht “Het initiëren, definiëren en opstellen van een retentieplan voor het project “Stad op z’n kop” gebaseerd op de evaluatie van “Stad op z’n kop 2005” vóór januari 2006.”
Subonderdelen Concept bedenken en sponsorlijst opstellen voor Fun Footballl Schools, voetbaldagen voor kinderen van 6-13 jaar Research doen voor het project Fun Football Schools; concurrentieanalyse, grote Nederlandse jeugdvoetbalclubs in kaart brengen Concept bedenken voor het Amsterdam Beach Soccer Tournament op Strand West in 2006 Sponsorlijst opstellen voor ABS Tournament
Relatie kerncompetenties ↔ opdracht Vakkundigheid: Essentie halen uit cijfermatige gegevens → Verhouding percentage 4-12 jarigen tot gehele bevolking in potentiële gemeenten Samenwerken: Open staan voor suggesties en kritiek van anderen → Nieuwe ideeën voor activiteiten overwegen en open staan voor feedback op eigen inbreng Communiceren: Mondelinge communicatie → Vlot spreken en verstaanbaar zijn tijdens presentaties, actief luisteren; doorvragen en samenvatten
Relatie kerncompetenties ↔ opdracht Ontwikkelingsgericht vermogen: Inzicht hebben in wijze waarop ik leer en wat nodig is voor de eigen ontwikkeling → Werken aan creatieve bijdrage Resultaatgerichtheid: Planmatig werken; afspraken maken over resultaten, werkwijze, deadlines → Goede samenwerking met Local World (Marketing en Communicatiebureau); duidelijke planning en verdeling van taken Innovatief vermogen: Aanpak, oplossingen en adviezen relateren aan trends, recente ontwikkelingen en toekomstige ontwikkelingen → Bij bepalen thema rekening houden met ontwikkeling binnen doelgroep (Steeds meer kinderen met overgewicht: “Stay F!t”)
Te behalen resultaten Progressie boeken op gebied van de kerncompetenties vakkundigheid, samenwerken, communiceren, ontwikkelingsgericht vermogen, resultaatgerichtheid, innovatief vermogen Een retentieplan voor het evenement “Stad op z’n kop” 2006 en uitwerking Concept Fun Football Schools en eventuele uitwerking Concept ASB Tournament en eventuele uitwerking