Taak 4b: doelstellingen inrichten in MS Dynamics CRM Tina Tavernier 3 OFM (AL)
Samenvatting Youtube-filmpje Dit filmpje gaat over hoe je heel eenvoudig door gebruik te maken van MS Dynamics CRM doelstellingen kunt aanmaken, opvolgen en meten. Door gebruik te maken van MS Dynamics kan je te allen tijde geactualiseerde informatie, in dit geval zijn dit de verkoopcijfers gelinkt aan een salespersoon. Hier worden de omzetcijfers die afgehandeld en degene die nog openstaan overlopen. Je kan de gegevens raadplegen per kwartaal naar keuze van een gekozen fiscaal jaar. Je kunt de gegevens eenvoudig aanpassen, maar ook de berekeningen zien door op ‘Wijzigen’ in het lint.
Doelstellingen beheren
Omzet Overzicht van omzet Effectieve omzet van binnengehaalde verkopen Omzet van verkopen die nog in uitvoering zijn
Verkopen in uitvoering Klik op “Bewerken” en het lint verschijnt bovenaan Klik in het lint op “Wijzigen”
Overzicht van doelen De geschatte omzet van verkopen die in uitvoering zijn.
Overzit effectieve omzet Keer terug naar het overzicht Vink de effectieve opbrengst aan en klik in het lint op “Wijzigen” Overzicht met details verschijnt Het gaat hier om de binnengehaalde verkopen
Gegevens per periode Mogelijkheid om omzet te meten over een bepaalde of fiscale periode. Selecteer het gewenste fiscaal kwartaal of fiscaal jaar
Criteria voor doelstelling Links in de informatiebalk om na te gaan welke berekeningen of query’s er zijn gebruikt
Query: effectieve omzet De query hangt af van 3 parameters: Waarde Gebruiker Status Klik op “Record weergeven” en de gegevens worden ingevuld, het gaat om 1 effectieve verkoop
Query: omzet van lopende verkopen Klik op “records weergeven” Lijst van 14 openstaande verkopen waarbij klantgegevens, de omzet en status te zien zijn
Voorbeeld mijn MS Dynamics CRM-domein