Personal Branding ‘laat zien wie je bent’ Minor Active Ageing Avans Hogeschool Niels de Beer Breda, 29-01-2014
‘Personal branding’ Personal branding is het jezelf als merk presenteren aan anderen, waarbij je positieve beelden en associaties oproept. Je gebruikt je persoonlijkheid, kennis en ervaring om je te onderscheiden van anderen. Je laat je werkgever en je klanten zien wie je bent en waar je voor staat.
‘Personal branding’ Wie ben jij, wat maakt jou uniek? Wat is jouw droom? Wat is je passie? Wat vind je belangrijk? Hoe zien anderen dat? Wat straal je uit?
Het persoonlijke/merk ‘template’
Nike Motto: excelling to win Fu: high quality sports Emo: agressive, provacative Expr: selfconscious & cool Sym: Roger Federer
Apple Motto: think different Fu: gebruiksvriendelijk, innovatief Emo: speels, fun, onderscheidend Expr: eigenzinning & creatief Sym: naam en logo, Ipod, vormgeving, kleur van PC’s
Johan Cruijff Motto: autoriteit Fu: top voetballer, top trainer Emo: eigenzinnig, betrokken Expr: Cruijffiaans Sym: voetbal analist, sportmerk, Cruijff foundation
Madonna Motto: trendsettend Fu: zangeres, actrice Emo: grenzenloos, sexy Expr: provocatief Sym: kleding, films, boek
Je eigen merk-template Essentie: je essentie, de kern, je motto Functioneel: je kennis, opleiding en ervaring Emotioneel: je drijfveren, talenten, passies en persoonlijkheid Expressie: je uitstraling en stijl Symbolen: je prestaties en gedrag
Opdracht Maak je eigen template Presenteren aan anderen; studenten, opdrachtgever, docenten, vrienden, ..... Verwerken in portfolio | weblog
Afsluiting Vragen, opmerkingen? Succes!