Software Technologieproject 3 Joanna Daudt Jan Heijnsdijk Koen Langendoen Hanneke Siegers Sebastiaan de Vlaam.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode
Module 1.1: Inleiding technische informatica
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Paulus' eerste brief aan Korinthe (20) 23 januari 2013 Bodegraven.

Geslaagde portfolio’s ? Onze oplossing voor monitoring
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
> Volgende week krijgen jullie het eindcijfer > Beoordeling uitsluitend door opdrachtgever > Voor begin pitch: lever in pitchdocument en reflectie (met.
23 JANUARI 2007 MBO CENTRAALMBO CENTRAAL Ageeth Jorna (lekker-werken.nl)
Projectonderwijs in het HBO
Ontwerpprojecten In de praktijk
Aanleren van ICT vaardigheden bij de kinderen tijdens de taallessen. Door: Lisette Jursche Opleiding i-coach 19 Juni 2012.
Overzicht eerste kwartaal (herzien)
Sociale Studies Workshop alumnidag
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
Tevredenheids- enquête 2012 P. Grouwels Inleiding Mogelijke antwoorden: Zeer goed: 4 sterren ****: volledig tevreden; Goed: 3 sterren ***:
Wat is OGO? Ontwerp gericht onderwijs Technologische kennis
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
1 Introductie eerste jaarsstudenten 2007
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen. OGO – ontwerpgericht onderwijs Hoe leer je ontwerpen? doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: modelleren: probleem.
De onderwerpen 1Rombouts, Jaldert Olaf Verhoef, Tessa Zwinderman, Matthijs Jan Schilderkunstclassificatie 2Does, Kim Holtkamp, Michiel Jeroen Kemna, Stephanie.
PROJECT IDEE EERSTEJAARS INDIVIDUEEL ONTWERPPROJECT.
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Didactiek & Leiderschap in Balans 2011
Welkom op het evaluatiemoment TECH Projecten
ALLE VAKKEN OP HET PLEIN
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode
Lessons learned uit Bouwen aan Kennis Steven Nijhuis, projectleider HU Onderwijsdagen 2008.
Wat heb ik geleerd?  HTML/CSS/PHP Wat heb ik geleerd?  HTML/CSS/PHP  Tekenen.
2IO20: OGO 1.2 Van Model tot Systeem Ed OGO Hoe leer je ontwerpen? –doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: –modelleren: probleem terugbrengen.
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen Ed OGO Hoe leer je ontwerpen? –doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: –modelleren: probleem terugbrengen.
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen. OGO – ontwerpgericht onderwijs Hoe leer je ontwerpen? doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: modelleren: probleem.
1 Peer Assesment Studenten beoordelen elkaar. 2 Doel  Er wordt je een spiegel voorgehouden  Het ‘beter’ functioneren in een groep waardoor de groep.
ribwis1 Toegepaste wiskunde – Differentieren Lesweek 7
Week 43 – 47.  5 weken: ◦ Maandag 24 oktKeuze en start project ◦ Dinsdag 25 oktRapport Definitiestudie ◦ > ◦ Dinsdag 1 novFunctioneel Ontwerp ◦ Maandag.
Onderwerp: Flight-kit met 68k Datum: Groepsleden:H. Karreman A. Serier K. Tulek OPDRACHT
Kaartje Gelderse Vallei invoegen. * Start gesprekken eind 2008 door welzijnsinstellingen en scholen * Redenen: * verandering in de maatschappij * onaantrekkelijkheid.
Titelmodel Kijk onder beeld->model titel model om deze te wijzigen Het natuurlijk leren Een nieuw perspectief.
ICTO-contactpersonen 7 juni 2007 Vrije Universiteit Universiteit Utrecht Technische Universiteit Delft.
Arboteam 13 oktober 2009 Karen de Groot Agis en stressmanagement.
Taalportfolio Les 5, jaar 1, Zomer 2008 Afronding: beoordeling en publiceren tekst.
Samen-bouwen … over paneelbouw en de rest!
Ict in het voortgezet onderwijs Didactiek in Balans 2011 Onderzoeksuitkomsten 6 april 2011.
Beoordelen leermiddelen
Keuzevak in de Tweede Fase HAVO en VWO
Informatie avond leerjaar 4
Team #1 presents: Move-It. Ons team bestaat uit: Dean Schoemaker Pieter Sneep Tim Poot Justin Dijkshoorn Erik Smulders.
Ict in het basisonderwijs Didactiek in Balans 2011 Onderzoeksuitkomsten 6 april 2011.
Kennismakingsspel, pagina12
Presentatie Fontys Pabo Limburg 30 november jaar 4C-ID model
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
Pemprl.
Communica tie 3 Docent: Hafida El-Gharbaoui H. Kwartaal: 3 Les: 2 Kamer: L
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
Embedded systemen Programmeren op de Arduino Les 5 analoge input en motoren.
Embedded systemen Programmeren op de Arduino Les 7 kleuren festijn.
Vakdidactiek Bijeenkomst 2 periode 2 16 november 2015.
SLC Assessment RUBEN SOL. Inhoud  Wie ik ben  Leerdoelen  Afsluiting.
Samenwerken en communicatie Hoofdstuk 4 21e-eeuwse vaardigheden.
Terugkoppeling herijkingswensen
LOB Presenteer je stagebedrijf
VAD bijeenkomst 1.7 Welkom, mededelingen
Display en temperatuur
Training Vergaderen Een project van: In opdracht van:
Samenwerken en communicatie
Embedded systemen Programmeren op de Arduino Les 1
Informatica Keuzevak in de 2e fase.
Samenwerken en communicatie
Transcript van de presentatie:

Software Technologieproject 3 Joanna Daudt Jan Heijnsdijk Koen Langendoen Hanneke Siegers Sebastiaan de Vlaam

Doelen leren ontwerpen en programmeren van software voor embedded systems toepassen van kennis uit het 1e jaar OO programmeren OS concepten aanleren groepsvaardigheden plannen vergaderen

Stappen Teller Opdracht: ontwikkel programmatuur om afgelegde afstand te meten Gegeven: LART systeem bestaande uit: embedded processor versnellingsmeter beeldscherm

Werkwijze groepen van 6 studenten 1 tutor per groep overleg/training: 1 x per week roulerende rollen (voorzitter, notulist) programmeren: 2 x per week inhoudelijke assistentie (Sebastiaan of Koen)

Fasering weekfasewoensdagdonderdagvrijdag 45analysekick-offspecificatie 46 ontwerp OS-intro 47ontwerp 48 imple- mentatie feedback 49 50programmatuur 51afrondingwedstrijdeindverslag

Beoordeling peerreview tutor 2 cijfer = procescijfer + productcijfer individueelgroep specif+ontwerp code present+verslag [25%] [50%] [25%]

6 groepen 5 werkende(?) producten C-code: 303 – 768 regels slechte kwaliteit weinig/geen signaalverw. cijfers: 6 – 7,0 – 8 Resultaten 36 studenten 2 meelifters 1x gestopt 1x onvoldoende cijfers: 4 – 7,0 – 9 eindcijfers (28x): 6 – 6,9 – 8

Ervaringen Studenten (enquetes) + leuk, “veel geleerd!”, feedback docent – vage opdracht, te weining LARTs Docenten, tutoren + groepsvaardigheden flink verbeterd – weinig eigen initiatief (aanreiken ipv opzoeken) – aansluiting 1 e jaar – programmeervaardigheden in C – taakvedeling  studenten leren andere dingen

Aanbevelingen formule handhaven groepsvergaderingen (tutor) plenaire feedback (docent) vak-inhoudelijk beter aansturen meer/concretere tussenresultaten? individuele beoordeling (tentamen)? anders?

Mijn mening projectonderwijs is leuk, maar niet efficient