Software Technologieproject 3 Joanna Daudt Jan Heijnsdijk Koen Langendoen Hanneke Siegers Sebastiaan de Vlaam
Doelen leren ontwerpen en programmeren van software voor embedded systems toepassen van kennis uit het 1e jaar OO programmeren OS concepten aanleren groepsvaardigheden plannen vergaderen
Stappen Teller Opdracht: ontwikkel programmatuur om afgelegde afstand te meten Gegeven: LART systeem bestaande uit: embedded processor versnellingsmeter beeldscherm
Werkwijze groepen van 6 studenten 1 tutor per groep overleg/training: 1 x per week roulerende rollen (voorzitter, notulist) programmeren: 2 x per week inhoudelijke assistentie (Sebastiaan of Koen)
Fasering weekfasewoensdagdonderdagvrijdag 45analysekick-offspecificatie 46 ontwerp OS-intro 47ontwerp 48 imple- mentatie feedback 49 50programmatuur 51afrondingwedstrijdeindverslag
Beoordeling peerreview tutor 2 cijfer = procescijfer + productcijfer individueelgroep specif+ontwerp code present+verslag [25%] [50%] [25%]
6 groepen 5 werkende(?) producten C-code: 303 – 768 regels slechte kwaliteit weinig/geen signaalverw. cijfers: 6 – 7,0 – 8 Resultaten 36 studenten 2 meelifters 1x gestopt 1x onvoldoende cijfers: 4 – 7,0 – 9 eindcijfers (28x): 6 – 6,9 – 8
Ervaringen Studenten (enquetes) + leuk, “veel geleerd!”, feedback docent – vage opdracht, te weining LARTs Docenten, tutoren + groepsvaardigheden flink verbeterd – weinig eigen initiatief (aanreiken ipv opzoeken) – aansluiting 1 e jaar – programmeervaardigheden in C – taakvedeling studenten leren andere dingen
Aanbevelingen formule handhaven groepsvergaderingen (tutor) plenaire feedback (docent) vak-inhoudelijk beter aansturen meer/concretere tussenresultaten? individuele beoordeling (tentamen)? anders?
Mijn mening projectonderwijs is leuk, maar niet efficient