Uiteindelijke Ontwerp

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Waar een wil is, is een tunnel”
Advertisements

Introductie van: Een nieuwe hangbrug -*-*-*-*-*-*-*- Het ontstaan
Horstermeerpolder.
H5 Natuurontwikkeling in uiterwaarden
De verkeers-en vervoersproblematiek van Voorne-Putten
Presentatie Vroonermeerbos
BIJEENKOMST CONTACTPERSONEN NAH ZUIDOOST BRABANT 25 NOVEMBER 2008 CVA-KETEN EN NAH-NETWERK: DOOR VERBINDING STERKER! JOKE DRIESSEN EN DOMINIQUE DEN.
Startdia, tekst rechtsonder in beeld geeft aan dat het systeem goed werkt. De volgende dia komt na een druk op de spatiebalk, pijltje naar beneden of pagedown.
Op- en afrittencomplex Rieme-Noord
Met modellen breng je de boodschap goed over
Een gezamenlijke uitdaging!
Verkeersveiligheid en voorstel sanering borden in Enspijk 2.
In de juiste volgorde Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie
Background Subtraction for Urban Traffic Monitoring using Webcams Master Thesis Verdediging Begeleider: Rein van den Boomgaard door: Mark Smids 19 maart.
Problematiek A20 / A13 Ontwerp Groep 23, Afdeling CiTG.
Horizontaal en Verticaal alignement
Workshop routering Kennistafel Transport 1 december 2009.
CDA Variant Hét alternatief voor het verkeersknelpunt
Topografie Nederland (8 dia’s)
Passief en actief transport
WELKOM OP DE INFORMATIEAVOND 28 AUGUSTUS 2013, UUR.
Eigenschappen van hoeken
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 8 – Quiz.
Duikboot Waarom brandt er ‘s nachts rood licht in een duikboot als er gevaar dreigt?
De bijdrage van HRM bij het oplossen van actuele politievraagstukken
Beter Benutten: Extra rijstrook A1 Bunschoten - Hoevelaken
Recreatief fietsen: nog een hele uitdaging
A9 en Gaasperdammerpad Fietsersbond illustratie 1 bij onze brief van 16 april 2014.
Actiegroep Velserbroek-Oost Inspreken op procedures woonvisie, structuurvisie en woningbouw Velserbroek 25 november 2003.
Verkeersgolven Rini van Dongen 50 jaar,.
WAT IS EEN WIJKCIRCULATIEPLAN? Concrete vertaling van het deelmobiliteitsplan op wijkniveau Algemene visie over de circulatie - creëren van een kader,
Natuurkunde Paragraaf 5.1 & 5.2 Gemaakt door: Martijn van den Berg
Aanpak N629: één project, twee delen
Mierlo - Helmond (spits)
Hartjes Kies een leuk spel
Prototype kwartaalrapportage en dashboard
Wie is de modellen man / vrouw van het jaar 2009? De Quiz Test je modelkennis! 9e PLATOS Colloquium Provinciehuis Utrecht.
rood rood rood zijn de tomaten en ook een teloefening
2 TH Hoofdstuk 3 Steden, van hier tot Tokyo §6 en 7
Op naar uitvoeringsprojecten. Wat vragen we? En wat kunt u van ons verwachten? Door Jan Kerkhof voorzitter initiatiefgroep Dommelvallei.
Parkhaven, wonen waar de stad tot rust komt…..? Een zesbaans weg, auto’s & 1800 bussen per dag!
Loes Bonnemayer - Concept - Dienstregeling 2017 in Dordts perspectief 15 september 2015 Aan de hand van de perspectieven en ambities per corridor wordt.
23 maart 2015 Feestzaal Fenikshof Grimbergen Herinrichting Brusselsesteenweg (N202) en Wolvertemsesteenweg (N211)
De haalbaarheid en meerwaarde van quasi-dynamisch toedelen en vertrektijdstipkeuzemodellering binnen de BBMA Martijn Heynickx Kobus Zantema 9 MAART 2016.
De vlinder vliegt naar de eerste bloem.
 Haltehaven is niet toegankelijk te maken, omdat:  Haltehaven is niet diep genoeg;  Haltehaven is niet lang genoeg voor een gelede bus;  Bomen en parkeervakken.
Marnix Niessen, Matthijs Weltens en John Tran. De aanleg van nieuwe wegen gaat soms ten koste van de natuur. Om dit te voorkomen worden er lange tunnels.
 Assortiment  Esco tanden Tandsistemen Slijtplaten Bouten bussen haken Hardox platen op maat gesneden Mangaan messen Hardox messen op maat gemaakt.
Regiovorming in Ketenperspectief.
Horstermeerpolder.
IBA BEHEER HEIST-OP-DEN-BERG
Nederland (Provincies, hoofdsteden, wateren en Waddeneilanden)
Luister goed… Opdracht: Maak een luister-team en een vertel-team.
InnovA58 Noord-Brabant verdient een betere en slimmere weg
3L week 17: ‘Kopen … in alle maten en gewichten’ © JL
Studie vaardigheden Thema 1 : 1 blik agenda.
Marktconsultatie: Integrale crisishulp in Zuid-Limburg 27 juni 2018
Provincie Noord-Brabant
Algemene bouw van bloemplanten
Masterclass Wethouders 2018
Cocreatie sessie: meekoppelkansen circulaire snelweg
Mobiliteit Ondernemersavond 6 november 2018.
“Knuffels” kleuren digibordpeuters.
Of luister naar een liedje
Workshop – Opdracht, speelveld en verwachtingen
Winnende en verliezende G30 gemeenten – arbeidsplaatsen
Foto’s Johan van Hirtum
Herinrichting Barchemse Veengoot en Nieuwe beek
Maatregelen m.b.t. Inpassing
Transcript van de presentatie:

Uiteindelijke Ontwerp A2: Utrecht – Den Bosch Uiteindelijke Ontwerp CT2710 Transport & Planning Menno van der Horst Sebastiaan van Rossum Nick Zandgrond Wouter Eitjes Pascal Martens Tijmen Albers

Probleemstelling De A2 wordt gezien als de belangrijkste noord-zuid verbinding in Nederland en loopt van Amsterdam via Utrecht, Den Bosch, Eindhoven, Maastricht en gaat vervolgens België in. Het stuk dat wij gaan analyseren voor de opdracht is het stuk van Utrecht naar Den Bosch. We zullen specifiek kijken naar het gebied rond de afrit Kerkdriel, omdat dit stuk op 1 staat in de eerder genoemde file top 10.

Filekaart De mate van roodheid geeft het aantal voertuigverliesuren aan Ten noorden van afrit Kerkdriel zie je congestie

Analyse corridor Utrecht - Den Bosch (1) We gaan er van uit dat er kan worden uitgebreid op de landbouwgrond (opkopen) en in de natuurgebieden Op de roze cellen is het dus mogelijk om snelweg te bouwen De gele lijn representeert de huidige A2

Analyse corridor Utrecht - Den Bosch (2) De groene lijnen vormen het ideale netwerk De gele lijn representeert de huidige A2

Oplossing We kunnen concluderen dat het niet rendabel is om het ideale netwerk te realiseren Beide wegen zijn al gecombineerd in de huidige A2 Dus zullen trajecten met veel voertuigverliesuren verbreed moeten worden Aansluiting Kerkdriel moet anders worden ingericht

Verbreden A2 (1) De gele weg is de huidige A2 De groene lijn is de verbreding Everdingen – Deil van 2x2 naar 2x4 De lichtblauwe stip is de nieuwe Lingebrug bij Beesd De bruine lijn is de verbreding Zaltbommel – Maasbrug Empel van 2x2 naar 2x4 De rode stip is afrit Kerkdriel

Verbreden A2 (2) Toelichting: Congestie 1: Deze wordt opgelost door de verbreding van Everdingen – Deil en het weghalen van de flessenhals; de Lingebrug Congestie 2: Deze wordt opgelost door de verbreding van Zaltbommel – Empel en het oplossen van het vastlopen van afrit Kerkdriel (zie volgende slides)

Aansluiting Kerkdriel Herinrichting afrit Kerkdriel Verplaatsing oprit Geregeld kruispunt

Geregeld kruispunt Om vastlopen van de afrit te voorkomen wordt het kruispunt geregeld (zie analyse 4)