Problematiek A20 / A13 Ontwerp Groep 23, Afdeling CiTG.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Haagse Nota Mobiliteit “Bewust kiezen, slim organiseren” Wethouder Smit in HNM: “Uw reacties, zodat we samen kunnen werken aan een stad die de komende.
Advertisements

stand van zaken februari 2008
Comment déboucher le Ring de Bruxelles Hoe congestie op de Ring rond Brussel oplossen Departement Mobiliteit en Openbare Werken (MOW) ABR - BWV R. Van.
Stand van zaken A15 MaVa-project Jan van de Meene 21 september 2011
Uitvoering A15 MaVa-project Christine Davidse 29 september 2011
Centre for Effective Public Health In the larger Rotterdam area The Triumph of Zephyr and Flora Museo del Settecento Veneziano, Ca' Rezzonico, Venice.
De verkeers-en vervoersproblematiek van Voorne-Putten
(Gebieds)kenmerken Regio Groningen en Assen
Alleen de Churchillavenue lost de Leidse verkeersproblemen op ! Ir. Jaap van Meijgaarden.
Spoedaanpak A28 Utrecht - Amersfoort
Fietsen in Tilburg Fietsberaad 16 maart 2006 Fietsen en Luchtkwaliteit Liesbeth Trip.
OV-tunnel Koninginnegracht Milieucafé 15 december 2009 Nutshuis Jan van Male ROVER Den Haag.
Expertmeeting DBFM-project A6 Almere Weguitbreiding Schiphol-Amsterdam-Almere Ingeborg Ligtenberg Projectmanager A6 Almere Havendreef-Almere Buiten-Oost.
Verkenning Dronterringweg Swifterbant Arnoud Turkstra.
Onderzoek en CBS-data Symposium: Bouwen op het CBS 27 oktober 2011
Voorkeursrichting Planstudie Ring Utrecht RIA 19 november 2009
Documenten Verkeerscentrum
Westland en Midden-Delfland
Verkenning regionale wegenstudie in het stedelijk gebied 2012
Ruimte rond de A2 Discussiestuk gemeentelijke nota
Het project HSL-A16 In West-Brabant wordt de komende jaren: de HSL aangelegd; de A16 verbreed van 2x2 naar 2x3 rijbanen; knooppunt Princeville gerealiseerd;
Leiden University. The university to discover. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Denkgereedschap.
Internationale hogeschool Breda Wiskunde bij het ontwerpen en evalueren van verkeerslichtenregelingen Wachten voor een verkeerslicht duurt altijd te lang…..
Herontwikkeling Industrieterrein Amerongen
Horizontaal en Verticaal alignement
Uiteindelijke Ontwerp
De toekomst van Nederland
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Dienst Stedelijke Ontwikkeling
AANPAK KNELPUNTEN NO2 EN PM10 IN ZUID-HOLLAND Beate Arends Provincie Zuid-Holland Bureau Beleidsanalyse, Lucht en Energie.
Portefeuillehoudersoverleg VV stadsregio Rotterdam
CDA Variant Hét alternatief voor het verkeersknelpunt
Stilmastiek 0/8 Stil EN Duurzaam
The limit beyond. Doel Change the world Verleden Heden Out of the box denken!!
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Evaluatie ‘Met de fiets minder file’
Hoe fietsvriendelijk is Den Haag? De visie van de Fietsersbond afdeling Haagse regio.
Hoorzitting 14 april 2009 IVVP Leiderdorp Actualisatie van het Integraal Verkeers- en Vervoerplan Leiderdorp.
Concept-Regelscenario, situatie 2A: piekaanbod richting zuid, weefvak Ypenburg --> Delft-Noord Hart rond Delft 30 juni 2005 omschrijving Wevend verkeer.
Concept-Regelscenario, situatie 2D: Filevorming Westbaan A13 (tussen Delft-Zuid en A20) Hart rond Delft 30 juni 2005 Omschrijving Met name in de avondspits.
Concept-Regelscenario, situatie 1: Piekaanbod richting noord Hart rond Delft 4 juli 2005 Omschrijving spitsprobleem weefvak knp Ypenburg – knp Prins Clausplein.
Concept-Regelscenario, situatie 5: blokkade A13 tussen Delft-centrum en Delft Noord door ongeval Hart rond Delft 30 juni 2005 Omschrijving blokkade op.
Concept-Regelscenario, situatie 2C: Prinses Beatrixlaan: knelpunt bij ’t Haantje. Hart rond Delft 30 juni 2005 Omschrijving Prinses Beatrixlaan: knelpunt.
Presentatie PhO Wonen december Opleveringen nieuwbouw op korte en middellange termijn Resultaten van de Inventarisatieronde planaanbod 2010.
Trends en discussies op de woningmarkt
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Vernieuwing Leidseplein Voorstel verplaatsing tramhaltes
Monitoring Harmsenbrug
Stichting van GOL naar Beter
Planstudie knooppunt Hoevelaken G eluidsmaatregelen gemeente Nijkerk B.H. Willighagen, 10 januari 2012.
Fietsbeleid Putten Veiligheid. Waarom Fietsveiligheid vergroten Fietsen bevorderen Recreatie en toerisme aantrekkelijk maken Wat aanpakken Geen vrijliggende.
REGIONAAL OPENBAAR VERVOER presentatie hoorzitting commissie VVI Amsterdam 10 maart 2006 Douwe Tiemersma Regionaal Orgaan Amsterdam.
Aanpak N629: één project, twee delen
Meer innovatieve professionals
3/4 vmbo 1 Arm en Rijk § 6-8.
Rondrit van GOL naar Beter Drunen West. Overzichtskaart rondrit start.
Procedure en planning Rijkswaterstaat Waar staan we nu? 1.Startnotitie 2008/ zienswijze ingediend Richtlijnen MER Trajectnota / MER. Aug 2011/ zienswijze.
Infoavond Tuinbouwvestiging de Kievit & Gemeente Peel en Maas heten u van harte welkom.
Loes Bonnemayer - Concept - Dienstregeling 2017 in Dordts perspectief 15 september 2015 Aan de hand van de perspectieven en ambities per corridor wordt.
Structuurvisie Ridderkerk Verkeersmodel en vervoerwaarde Robert van Leusden 10 februari 2009.
Verkeersontwikkelingen - Noordoostcorridor - Structuurvisie RO - voorkeursalternatief.
Verkeerscirculatie Berkel Beknopte evaluatie van het beleid.
Jan Baert Jo Devriendt Jeroen Geldof Bert Seghers Martijn Swimberghe Sam Willems Examen Aardrijkskunde Derde trimester 22 juni B Luc Zwartjes Sint-Lodewijkscollege.
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
Routing en parkeren centrum Raamsdonksveer. Wat onderzocht? Routing –Met verkeersmodel varianten rijrichtingen binnen centrumring doorgerekend –Conclusies.
Stedenbaan Commissie Ruimte & wonen 9 mei 2007.
Kwaliteitsimpuls Station Delft Zuid
GRS Wetteren – deelstudie mobiliteit
Typische problemen R1 Beperkte restcapaciteit
Ontwikkelingen rondom RWZI Sleeuwijk
Buurtbijeenkomsten A16 Rotterdam
Transcript van de presentatie:

Problematiek A20 / A13 Ontwerp Groep 23, Afdeling CiTG

Inhoud Ontwerpgebied Huidige situatie Conclusies uit analyses Oplossing Ontwerp Kunstwerken

Ontwerpgebied

Ontwerpgebied

Huidige situatie Diverse wegvakken van de A13 en de A20 kennen een hoge filezwaarte en nemen hoge posities in de file top 50; Slechte bereikbaarheid van Rotterdam Noord en Centrum door problemen op Kleinpolderplein en afrit Centrum; Hoge verkeersdruk op het regionale wegennet in het noordelijke deel van de Rotterdamse regio; Slechte verkeersafwikkeling traject Klp.plein-Terbregseplein; Ca. 95% van de files op de A13 en de A20 heeft te maken met een te hoge intensiteit in relatie tot de capaciteit.

Huidige situatie De dalperiode overdag op de A13 en de A20 is erg druk en is nagenoeg even hoog als de intensiteit tijdens de spitsuren Daarom zijn er ook overdag files op de betreffende wegen De A13 en de A20 kennen sinds 2003 geen groei in de verkeersintensiteiten De kwaliteit van de leefomgeving in de omgeving van het traject A13 – A20 tussen aansluiting Berkel en Rodenrijs/N209 en het Terbregseplein voldoet niet aan de eisen ten aanzien van luchtkwaliteit en geluidshinder

Conclusies uit analyses Traject Kleinpolderplein-Terbregseplein overbelast door o.a. verkeersdruk van traject A13-A16 Capaciteit A20 is moeilijk te vergroten (spitstroken) Kleinpolderplein niet uit te breiden door bebouwing Bottlenecks Kleinpolderplein en R’dam C veroorzaken fileterugslag op A13 Bereikbaarheid Rotterdam Noord en Centrum onvoldoende Economische schade bij slechte bereikbaarheid Rotterdam Schieplein uitbreiden heeft niet veel nut als de snelwegcapaciteit niet vergroot kan worden.

Oplossing Ontlasten A20 door directe aansluiting A13-A16 Voordelen: Scheiding doorgaand verkeer (A13- A16) van lokaal verkeer (A20) Aanzienlijke vermindering van het vrachtverkeer op het benoemde traject, hetgeen gunstig is voor de wegcapaciteit op de A20 Betere bereikbaarheid Rotterdam Noord en Centrum door afname verkeersdruk Verbeterde luchtkwaliteit rond A20 Nadelen: Grote verkeersdruk op Terbregseplein en A16 hetgeen bij fluctuaties tot problemen kan leiden (evt. opvangen met tolheffing) Doorkruising woon- en natuurgebieden

Ontwerp Nieuw traject A13-A16

Ontwerp Gegevens traject Traject circa 18 kilometer lang Tunnel onder maaiveld circa 4,5 km lang Westelijke deel van het traject vervangt N209 (Doenkade) Beide richtingen 3 rijstroken Ontwerp volgens Nieuwe Ontwerprichtlijn Autosnelwegen Ontwerpsnelheid 100 km/u Tunnelsnelheid en snelheid bij aansluitingen A13 en A20 evt. lager A16 gaat bij aansluiting A13 (1) over in N209 Bogen waarop zoveel mogelijk 100 km/u gereden kan worden, boogstraal is dan minimaal 350 m (bij 10% verkanting).

Ontwerp Kunstwerken in het tracé Aansluiting A13/A16/N209 bij huidige afrit Berkel en Rodenrijs Op- en afrit Rotterdam Airport Op- en afrit Rotterdam Centrum (N471), Pijnacker (N470), Zoetermeer (N470) Viaduct over HSL en Randstadrail Op- en afrit Bleiswijk, Bergschenhoek, Berkel en Rodenrijs, A12 Zoetermeer, (N209) Tunnel onder maaiveld Lage Bergsche Bosch Volledige aansluiting op Terbregseplein

Kunstwerken Aansluiting op A13

Kunstwerken Aansluiting op Terbregseplein