Wat is Customer Relationship Management?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Uitbesteden van ICT diensten? Bezint eer U begint!
Advertisements

Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
Trends in Dienstenmarketing
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Microsoft CRM Academy Introductie in CRM
Creëer buitengewone klantbeleving
Menno Karres Lead Auditor
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Accountancy -2% in 2013  Minder vraag naar advies  Minder administratie en samenstelling (automatisering)  Tarieven onder druk  Meer transparantie.
10 tips voor een gouden start Groeitips
Marketing voor verkeerskunde
Bedrijfspresentatie Promavise
Planning Budgetten Break-even analyse
Welkom. Verwachtingen Hoe groeien WELKOM ! VANDAAG >De beste distributeurs uit 50 landen zijn samen om een nieuw hoofdstuk in de Welding Industrial Distribution.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Salesmanagement Hoofdstuk 2.
Bedrijfspresentatie Independent Advisors.  Introductie Independent Advisors  Werkzaamheden ◦ Voor particulieren ◦ Voor bedrijven  Werkwijze  Waarom.
Business Modeling Koppeling - SharePoint & CRM. Value Proposition Breed inzetbare koppeling met veel mogelijkheden, hierdoor is geen maatwerk nodig. Deze.
Stelling De wereld verandert, het gedrag van mensen verandert en dus moeten HRM mee-veranderen.
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Business Marketing Management
1. 2 ‘EEN MANAGER MOET VAN MENSEN HOUDEN’ 3 STRATEGIE WEES GEWOON OVERTUIGD DAT HET ALTIJD MET MENSEN BEGINT.
Een startersgids voor innovatie
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
CRM in Nederland Trends en Vooruitzichten Utrecht 23 januari 2008.
Facility management en inkoop
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
H8: Distributie.
Werkkader Marketing Management Hoofdstuk 2. Leervragen Hoe kan marketing klantenwaarde beïnvloeden? Hoe wordt strategische planning op de diverse organisatieniveaus.
Jeroen Meurs 3 BO.
strategie als een proces
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media
1.3 Informatie 1.4. Communciatie
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Hoe centraal staat de burger in uw gemeente? 1 Van het kastje naar de muur? Praktijkonderzoek naar kanaalsturing Overheid & ICT 2011 Willem Pieterson.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Een dialoog met klanten opbouwen
CRM Laura Nunes Carvalho, Jonathan Mathyssen, Jens Van den Driessche en Ruben Junius.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Business Marketing Management
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Marketingmanagement II: Customer Relation Management
CRM H3 De klantgerichte organisatie Commercieel medewerker.
Methode Strategisch personeelsmanagement
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
4. Online strategie Internet scorecard
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Naar een optimaal HR - beleid
 A-94 A-94.
Informatie management HC2
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
50.
Dienstenmarketing Week 4.
2017 – Digital Pixel Marketing
[Bedrijfsnaam] Bedrijfsplan.
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Les 1: Brainstorm en kennismaken
OPENINGSCASE: Fast fashion, ‘hot systems’
(on)begrensd vrijwillig
OPENINGSCASE: PNC-banken en enterprisetoepassingen
Uw bedrijf en de groei.
Voorbeeld presentatie
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Wat is Customer Relationship Management? Naam Functie Bedrijf ©2004 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.

Waarom uw klant van leverancier verandert? 4/4/2017 9:35 PM Waarom uw klant van leverancier verandert? Ontevreden over het product 14% Prijs 9 % Nieuwe contactpersoon 5 % Verhuizing 3 % Overlijden 1 % Onverschilligheid 68 % Bron: McKinsey Quarterly ©2004 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.

Customer Relationship Management ©2004 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.

4/4/2017 9:35 PM Definitie CRM De CRM Associatie (www.crmassociatie.nl) definieert CRM als: “De implementatie van een strategie waarmee een bedrijf of instelling beoogt (klant)relaties te optimaliseren in termen van Klantrendement en klanttevredenheid. CRM wordt daarbij gezien als een continue en systemetische, organisatie- Omvattende activiteit. Daarbij wordt ICT als een ondersteunende factor gezien.” ©2004 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.

Wat is het belang van CRM voor een bedrijf ? 4/4/2017 9:35 PM Wat is het belang van CRM voor een bedrijf ? Marketing Basislijn Begeleiden en sturen Delen van kennis Indiv. klantenservice ©2004 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.

Ontbreken van samenhang in relaties met de klant 4/4/2017 9:35 PM Ontbreken van samenhang in relaties met de klant Receptie Marketing Management Klantenservice Order- verwerking De klant Interne verkoop Verkoopondersteuning Externe verkoop Logistiek ©2004 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.

De visie op veel CRM-projecten 4/4/2017 9:35 PM De visie op veel CRM-projecten Receptie Management Marketing Klantenservice De klant Orderverwerking Interne verkoop Verkoopondersteuning Externe verkoop Logistiek ©2004 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.

3 CRM-typen Analytisch CRM Strategisch CRM Praktisch CRM 4/4/2017 9:35 PM 3 CRM-typen Analytisch CRM Kennis over klanten, hun kooppatroon en relaties Strategisch CRM Kiezen waar en hoe de resources het best te gebruiken Praktisch CRM De dagelijkse inzet door middel van klantencontacten en marketing ©2004 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.

4/4/2017 9:35 PM Analytisch CRM ©2004 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.

Wat is een goede klant ? In ontwikkeling Betrouwbaar ROI 4/4/2017 9:35 PM Wat is een goede klant ? In ontwikkeling Betrouwbaar ROI Betaalt rekeningen Gemakkelijk te bedienen Groeit Blijvend van waarde Hoge brutowinst Omzet Referenties Goede relaties Krijgt een extra kans Marktaandeel van klant +60% ©2004 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.

Loyaliteit Wat is een goede klant ? In ontwikkeling Betrouwbaar ROI 4/4/2017 9:35 PM Wat is een goede klant ? In ontwikkeling Betrouwbaar ROI Betaalt rekeningen Gemakkelijk te bedienen Groeit Blijvend van waarde Hoge brutowinst Omzet Referenties Goede relaties Krijgt een extra kans Marktaandeel van klant +60% Loyaliteit ©2004 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.

Waarde Wat is een goede klant ? In ontwikkeling Betrouwbaar ROI 4/4/2017 9:35 PM Wat is een goede klant ? In ontwikkeling Betrouwbaar ROI Betaalt rekeningen Gemakkelijk te bedienen Groeit Blijvend van waarde Hoge brutowinst Omzet Referenties Goede relaties Krijgt een extra kans Marktaandeel van klant +60% Waarde ©2004 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.

De goede klant Definitie: 4/4/2017 9:35 PM De goede klant Definitie: Een zeer loyale klant met een grote waarde voor het bedrijf ©2004 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.

CRMmatrix® ? Behouden Loyaliteit vergroten Waarde verhogen Waarde 4/4/2017 9:35 PM CRMmatrix® Behouden Loyaliteit vergroten Waarde Waarde verhogen ? Loyaliteit CRMmatrix® is een geregistreerd handelsmerk van Due & Partners ©2004 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.

CRMmatrix®: Klantsegmenten 4/4/2017 9:35 PM CRMmatrix®: Klantsegmenten Gouden bolletjes Goud Supergoud Waarde Zilveren bolletjes Zilver Superzilver Bolletjes Brons Superbrons Loyaliteit CRMmatrix® is een geregistreerd handelsmerk van Due & Partners ©2004 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.

4/4/2017 9:35 PM Strategisch CRM ©2004 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.

CRMmatrix®: Strategisch CRM 4/4/2017 9:35 PM CRMmatrix®: Strategisch CRM 3) Doen groeien! 2) In beweging zetten Omzet 1) Binnenhalen Marktaandeel van klant CRMmatrix® is een geregistreerd handelsmerk van Due & Partners ©2004 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.

Voorbeelden van strategisch CRM 4/4/2017 9:35 PM Voorbeelden van strategisch CRM De resources richten op klantgroepen die het meeste opleveren voor het bedrijf Het type klanten aantrekken waaraan veel kan worden verdiend Verliesgevende klanten ontwikkelen of afstoten Voorbereid zijn op catastrofes bij tanende loyaliteit van grote klanten ©2004 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.

4/4/2017 9:35 PM Praktisch CRM ©2004 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.

CRMmatrix®: Loyaliteitsprogramma's 4/4/2017 9:35 PM CRMmatrix®: Loyaliteitsprogramma's Verkoop: Klantenteams Klantencontacten Prijzen, kortingen Enz. Service: Prioriteiten stellen Klachtafhandeling Hotline Enz. Gouden bolletjes Goud Supergoud Waarde Zilveren bolletjes Zilver Superzilver Marketing: Upselling Cross-selling Relatie Aanbeveling Enz. Product/logistiek: Productontwikkeling Assortiment Leveringsvoorwaarden Enz. Bolletjes Brons Superbrons Loyaliteit CRMmatrix® is een geregistreerd handelsmerk van Due & Partners ©2004 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.

6 goede redenen om niet te wachten met CRM 4/4/2017 9:35 PM 6 goede redenen om niet te wachten met CRM Verwachtingen en eisen van de klanten nemen steeds toe Onsamenhangende informatie-eilanden in het bedrijf leiden tot onsamenhangende relaties met de klant 68% van alle veranderingen van leverancier zijn het gevolg van onverschilligheid Het is 5-7 keer duurder een nieuwe klant binnen te halen dan een bestaande te behouden 50% van de klanten zijn over 5 jaar verdwenen 5% reductie in klantafname betekent een hoger overschot van 25% ©2004 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.

4/4/2017 9:35 PM Volgende stap: voorzie uw bedrijf van de juiste middelen voor een goed klantbeheer ! ©2004 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.

Bedankt voor uw aandacht !

Voorbeeld image

Nieuw onderwerp

Ander onderwerp

Of een ander onderwerp

Appendix