Www.vdab.be 0800 30 700 Tevreden over de VDAB? 1.Vóór het meten 2.Het meten en rapporteren 3.Het verbeteren 4.De resultaten 5.Mensen en meten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
KWALITEITSZORG november 2012
Advertisements

Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Wat was toen het grootste het grootste probleem van de van de FOD?
Paulus' eerste brief aan Korinthe (20) 23 januari 2013 Bodegraven.
KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK
28 juni 2009 Paëllanamiddag 1 Paëllanamiddag 28 juni 2009 Voorbereiding vrijdagavond (Loopt automatisch - 7 seconden)
Werkwoorden d t dt.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
WAAROM? Onderzoek naar het meest geschikte traject voor de verlenging tot in Sint-Niklaas van het bestaande fietspad naast de Stekense Vaart en de Molenbeek.
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
1 COVER: Selecteer het grijze vlak hiernaast met rechtsklik & kies ‘change picture’ voor een ander beeld of verwijder deze slide & kies in de menubalk.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
7 april 2013 Zoetermeer 1. 1Korinthe Maar, zal iemand zeggen, hoe worden de doden opgewekt? En met wat voor lichaam komen zij? 2.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
STAPPENPLAN GRAMMATICUS.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Een Concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest LES 4 1.
INITIATIE DEFINITIESELECTIECONCIPIËREN INBEDDING IN ORGANISATIE ONDERHOUD Opdrachtgever/ Projectleider Eigenaar Architect en zijn team Stakeholders INITIATIEDEFINITIESELECTIECONCIPIËRENINBEDDINGONDERHOUD.
Een optimale benutting van vierkante meters Breda, 6 juni 2007.
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
Tevredenheids- enquête 2012 P. Grouwels Inleiding Mogelijke antwoorden: Zeer goed: 4 sterren ****: volledig tevreden; Goed: 3 sterren ***:
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
9 januari 2013 Bodegraven 1. 1Korinthe 11 1 Wordt mijn navolgers, gelijk ook ik Christus navolg. 2.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
Inhoudsproblematiek Dominique Berrier projectleider VDAB
Passie - Verrijzenis Arcabas
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Elke 7 seconden een nieuw getal
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
1 WIJZIGINGEN UNIEK VERSLAG. 2 Agenda Verbeteringen Veranderingen formulieren Praktische herinneringen Nieuwe formulieren Sociale en culturele participatie.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
1. 33 GERECHTIGHEID GODS 21 Thans is echter buiten de wet om GERECHTIGHEID GODS openbaar geworden, waarvan de wet en de profeten getuigen, 34.
Seminarie 1: Pythagoreïsche drietallen
Afrika: Topo nakijken en leren.
User management voor ondernemingen en organisaties
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
Ben Bruidegom 1 Sequentiële schakelingen Toestand uitgang bepaald door:  ingangen;  vorige toestand uitgang.
ribwis1 Toegepaste wiskunde – Differentieren Lesweek 7
EFS Seminar Discriminatie van pensioen- en beleggingsfondsen
Hoe gaat dit spel te werk?! Klik op het antwoord dat juist is. Klik op de pijl om door te gaan!
Eerst even wat uitleg. Klik op het juiste antwoord als je het weet.
De Dagen van de Kaaien 19, 20 & 21 maart De Kaaien op tafel - inhoud 1.Methodiek tafelgesprekken 2.Aantal tafelgesprekken en aantal deelnemers.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Hartelijk welkom bij de Nederlandse Bridge Academie Hoofdstuk 7 De 2 ♦ /2 ♥ /2 ♠ en de 2 ♣ -opening 1Contract 2, hst 7.
Hartelijk welkom bij de Nederlandse Bridge Academie Hoofdstuk 9 Het eerste bijbod 1Contract 1, hoofdstuk 9.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Samen-bouwen … over paneelbouw en de rest!
tafel van 1 tafel van 1 x 1 = 1 x 1 = 1 2 x 1 = 2 3 x 1 = 3 4 x 1 = 4
aangename ont - moeting
Waar gaat het nou toch om?!
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
13 november 2014 Bodegraven 1. 2 de vorige keer: 1Kor.15:29-34 indien er geen doden opgewekt worden...  vs 29: waarom dopen?  vs.30-32: waarom doodsgevaren.
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
Zondag 7 HC Franeker 21 februari 2010
23 mei 2013 Bodegraven vanaf hoofdstuk 6: hoofdst.1: de wijsheid van de wereld hoofdst.2: de wijsheid van God hoofdst.3: Gods akker en Gods bouwwerk.
Transcript van de presentatie:

Tevreden over de VDAB? 1.Vóór het meten 2.Het meten en rapporteren 3.Het verbeteren 4.De resultaten 5.Mensen en meten

Enquêteformulier U hebt een opleiding gevolgd bij de VDAB of bij één van de partners waar de VDAB mee samenwerkt. Wij willen graag weten wat u van die opleiding vond. Daarover gaat deze vragenlijst. Geef telkens aan wat u van de opleiding vindt. Zet daarvoor een cirkel rond een cijfer tussen 1 en 10. Bijvoorbeeld: als u heel tevreden bent over iets, zet dan een cirkel rond het cijfer 10. Als u helemaal niet tevreden bent over iets, zet dan een cirkel rond het cijfer 1. 1)Hoe nuttig vond u de inhoud van het cursusmateriaal? )Had de lesgever genoeg begrip voor u? )Hebt u genoeg uitleg gekregen over wat u kunt doen na de opleiding (beroepsopleiding, werk, …)? )Hoe groot was het vertrouwen van de groep in de lesgever? )Hebt u genoeg bijgeleerd in de opleiding? )Hebt u bij het begin van de opleiding genoeg uitleg gekregen over de bedoeling van de opleiding? )Hoe goed was de manier van lesgeven? )Was de uitleg die u voor de opleiding hebt gekregen juist? )Kon u gemakkelijk naar het gebouw van de opleiding komen? )Wat vond u van de voorzieningen (gebouwen, lesmateriaal,…)? )Heeft deze opleiding u gemotiveerd voor een volgende stap? Wil u nu bijvoorbeeld werk zoeken of een andere opleiding volgen? )Hoe vriendelijk waren de andere medewerkers (onthaal, kantine, administratie, persoonlijke begeleider,…)?

Tevreden over de VDAB? 1.Vóór het meten 2.Het meten en rapporteren 3.Het verbeteren 4.De resultaten 5.Mensen en meten

Waarom wil je meten? Welke metingen? Methode meting? Frequentie? Samenstelling vragenlijsten? Steekproeftrekking? Centraal/decentraal? Wat kost dat? … Vóór het meten

Tevreden over de VDAB? 1.Vóór het meten 2.Het meten en rapporteren 3.Het verbeteren 4.De resultaten 5.Mensen en meten

Het meten en rapporteren - nu WERKGEVERS- basisdienstverlening/contactdiensten (*) - accountmanagement - servicelijn (*) - on line (*) WERKNEMERS- servicelijn (*) - opleiding op vraag v/d werkgever - webleren en afstandsleren WERKZOEKENDEN- basisdienstverlening/contactdiensten (*) - trajectwerking (*) - sollicitatietraining en –begeleiding (*) - beroepsspecifieke opleiding (*) - persoonsgerichte vorming (*) - werkvloertrainingen - webleren en afstandsleren - on line (*) - oplossing klachtenmanagement (*) = doelstelling beheersovereenkomst

Het meten en rapporteren - in de maak WERKGEVERS- automatische matching (*) - opleiding werknemers (*) WERKNEMERS- basisdienstverlening contactdiensten (*) - opleiding op eigen verzoek (*) - loopbaanbegeleiding WERKZOEKENDEN- automatische matching (*) - oriëntatiecentrum - servicelijn (sluitende aanpak) (*) = doelstelling beheersovereenkomst

Het meten en rapporteren - rapport Tevredenheidsmeting Universele dienstverlening voor werkzoekenden Volstrekt onvoldoendeOnvoldoendeGoedZeer goed Score 1-4Score 5-6Score 7-8Score 9-10 Vraag 1 6,1%10,8%41,6%41,5% Vraag 2 11,9%14,4%44,8%28,8% Vraag 3 9,7%14,1%40,6%35,6% Vraag 4 5,6%14,0%44,3%36,1% Vraag 5 8,7%12,0%34,7%44,6% Vraag 6 21,1%25,7%39,4%13,8% Vraag 7 10,0%13,3%47,1%29,5% Vraag 8 25,7%21,0%32,5%20,7% Vraag 9 8,0%15,3%49,5%27,1% Vraag 10 9,3%16,0%48,1%26,5% Vraag 11 15,4%15,2%41,0%28,4% Vraag 12 20,4%20,8%38,4%20,4% Vraag 13 14,5%20,3%44,8%20,4% Vraag 14 54,4%45,6% Vraag 14a 45,0%55,0% Vraag 14b 32,4%14,2%36,2%17,3% Vraag 14c 43,5%56,5% Vraag 14d 30,7%12,8%37,6%18,9% Gegroepeerde antwoorden Tevredenheid over de medewerkers (1,4,7,10)7,8%13,5%45,3%33,4% Tevredenheid over de dienstverlening (6,8,9,13)17,4%20,6%41,5%20,5% Tevredenheid over de beschikbaarheid (2,3)10,8%14,2%42,7%32,2% Tevredenheid over de ligging en inrichting (5,11,12)14,8%16,0%38,0%31,1% Tevredenheid over de zelfbedienings-pc (14b,14d)31,5%13,5%36,9%18,1% Globale tevredenheid15,3%16,0%41,4%27,3%

Tevreden over de VDAB? 1.Vóór het meten 2.Het meten en rapporteren 3.Het verbeteren 4.De resultaten 5.Mensen en meten

Het verbeteren - cyclus doelenprojectenopvolging Screening Opvolging Eindevaluatie

Het verbeteren - doelen Voorstel dienst kwaliteit vanuit metingen en/of strategische overwegingen Beslissing directeursvergadering Projectgroep ad hoc Doelen 2005 i.v.m. klanten: - sluitende aanpak - onthaal werkwinkels

Het verbeteren - projecten Projectfiche - doel - tijdsplan - meetinstrument - norm - tussentijdse resultaten - eindresultaten - feedback - bijsturing Trends: van ‘verspreid’ naar ‘gemeenschappelijk’ van ‘bijkomend’ naar ‘ondersteunend’

Het verbeteren – de opvolging (2003) +-? LKC 14 op 51 op 5 23 op 3 33 op 41 op 4 42 op 51 op 52 op 5 50 op 33 op 3 66 op 6 74 op 62 op 6 82 op 53 op 5 92 op op op 71 op op 62 op op 51 op op 41 op 4 Totaal45/645/6414/64 70%8%22%

Tevreden over de VDAB? 1.Vóór het meten 2.Het meten en rapporteren 3.Het verbeteren 4.De resultaten 5.Mensen en meten

De resultaten - THM BDV WZ & WG & Traject

De resultaten - module 3, 4, 5 en 6

Tevreden over de VDAB? 1.Vóór het meten 2.Het meten en rapporteren 3.Het verbeteren 4.De resultaten 5.Mensen en meten

Mensen en meten – de medewerkers ‘hoe kunnen klanten ons evalueren?’ ‘alleen de ontevredenen antwoorden’ ‘respons is te laag’ ‘te algemene vragen → hoe dan concreet verbeteren?’ ‘resultaten komen te laat’ ‘sommige aspecten kunnen we niet verbeteren’ ‘niet alle klanten begrijpen de vragen’ in vergelijking met …

Mensen en meten – de geënquêteerde Alweer? Anoniem, zei u? Ik weet van niets Ik zie mij verplicht om u te melden… Luister even Val dood Dank u wel