December 2003 NETWERKEN IN DE PRAKTIJK “Weinig dingen geven zoveel als geven...”

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Ondernemen in de fysiotherapie is oorlog
Onze kernwaarden.
project Bijzondere vriendschappen
10 tips voor een gouden start Groeitips
HOGESCHOLEN IN DIALOOG Dag van de kennisuitwisseling 19 januari 2010
STRATEGISCHE PLANNING
Ouders en Kinderen Centraal
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
Vraaggericht werken.
Regelt Goed en Snel uw Project Resultaat Z-teams Corporate Value Proposition v09 1. Realisatie van uw éénmalig project met een expert team - Snel geregeld.
Identiteit is geen kwestie van kiezen, maar van delen. SOPOW, 31 oktober 2012 Vereniging Openbaar Onderwijs.
WAARDEN EN DEONTOLOGIE. Situering Waarom “plots” een nota over waarden en deontologie ? Bespreking van de inhoud Verdere procedure.
WELKOM !! 4 maart 2014 Alleen ga je sneller, Samen kom je verder!
Beroepsgeheim en cliëntperspectief
Stap 1. Waarom een marketingplan?
netwerk organisatiebeheersing
[Hier titel van boek] [Hier plaatje invoegen] 1 van 19 Het bondgenootschap Hoofdstuk 6.
Sociaal ondernemen Studiemiddag “Herstel en Winst” Netcliënten 17 mei 2013.
COMPETENTIEONTWIKKELING
Het stellen van kwaliteitseisen aan mentoringprojecten.
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
Praktische toepassingen van PKM in organisaties: 2 voorbeelden
Organisatiecultuur.
6 pijlers van de code in beeld
Van JBF via Degelijkheid naar Pro-actief Beheer
MAO-model voor publieksvergroting: Theoretische uiteenzetting en practische implicaties Mia Stokmans Universiteit van Tilburg, Faculteit Communicatie.
Conflicten hanteren Leidinggeven Blz. 77.
Begeleidingsplannen GGZ
Sportbonden en gemeenten samen aan de slag
Zorgkracht van sociale netwerken
Lobbyen en Netwerken Zelfwerkwinkel B
SOCIALE INNOVATIE EN DIVERSITEIT
MEE OP WEG Meedoen in het (maatschappelijk) verkeer
Workshop bejegening en informatievoorziening
Werkgeversservicepunt
Teamwerk. Heldere doelstellingen Teamwerk Heldere doelstellingen Initiatief tonen.
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
“Een samenwerkingsverband van mensen in formele functies die met behulp van regels en middelen een gemeenschappelijk doel realiseren”. ORGANISATIE Mensen.
Professioneel persoonlijkheidsprofiel
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Nike Supply Chain Management
Methode Strategisch personeelsmanagement
Social media presentatie
Rol van cultuur bij kennismanagement Jan Meijer Den Haag, 1 december 2005.
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
Liefde en relaties.
ThemaTeam Bijeenkomst?
Opvoedstijlen en interculturele communicatie les 4
Relatie tussen het PI en bedrijven Anne van Opijnen (2015)
Project ‘Oog Voor Elkaar’. Oog voor elkaar, verbindt elkaar 6 projecten ‘oog voor elkaar’ in Vlaanderen Ons Centrum werkt mee aan één van deze projecten.
Relatie en donatie Een onderzoek naar de behoeften van echtparen bij een relatiedonatie Ans Berkhout Presentatie werkstuk Opleiding Kempler Instituut,
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Leren volharden en doorzetten Ruzie en moeilijkheden niet zien als reden om op te geven, maar als kans om aan de relatie te werken.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Middel Management Martin Doolaard Praat mee via #seminarISBW.
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
Vroegtijdige stotterbehandeling Het Lidcombe Programma De behandelgids van het Lidcombe Programma kan gedownload worden van de website van het Australian.
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
Van segregatie naar inclusie … Tom Vermeulen directeur BuBaO KOCA vzw.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Nieuwe opzet onderwijs. Huidige situatie onderwijs op Commanderij College: Methode bepaalt grotendeels: Welke onderwerpen worden behandeld Op welke wijze.
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
Hoezo Great Place To Work ® bij Vanboeijen? © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN 30 september 2009 Erik van Riet VGN 30 september 2009.
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Werken met plezier en goed presteren
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

December 2003 NETWERKEN IN DE PRAKTIJK “Weinig dingen geven zoveel als geven...”

December 2003 VISIE en STRATEGIE EXTERNE DYNAMIEKINTERNE DYNAMIEK KENNISMANAGEMENT

December 2003

Netwerken? Wat is het niet? SEKS [ ] Netwerken Enkele basisinzichten

December 2003 ‘NETWORKING’, zoals het bespelen van relatie-netwerken met een hedendaagse term wel wordt genoemd, heeft iets van seks. Het is een onderwerp waar wat besmuikt over gepraat wordt. Je doet het, maar je wijdt er niet graag over uit. Het wordt aangeduid met : ‘ vitamine R’, ‘vriendjespolitiek’, ‘geritsel’, ‘kruiwagens’, ‘ons kent ons’ en ‘old-boys-networks’, uitdrukkingen die altijd een wat negatieve klank hebben gehouden... (VAN HEZEWIJK EN METZE) Netwerken? Wat is het niet? [ ] Netwerken Enkele basisinzichten

December 2003 Wat is het dan wel? “NETWORKING IS HET VERDIENEN VAN HET RECHT OM MET DE ANDERE TOT ZAKEN TE KOMEN EN/OF HET RECHT OM DE ANDERE EEN GUNST TE KUNNEN VRAGEN.” - Robyn Henderson - [ ] Netwerken Enkele basisinzichten

December 2003 “NETWORKING IS HET PRO-ACTIEF BEWERKEN EN BEHEREN VAN UW TOTALE RELATIE-OMGEVING, ZODAT ER EEN HEFBOOMEFFECT ONTSTAAT; ZOWEL T.A.V. UW PERSOONLIJK ALS VAN UW ZAKELIJK SUCCES.” [ ] Begripsvorming Wat is het dan wel?

December 2003 Een kwestie van overleven!... - Wayne Baker - “VERSTANDIG NETWERKEN IS NIET LANGER EEN OPTIE......DE BUSINESSOMGEVING IS ZO SNEL EN FUNDAMENTEEL AAN HET VERANDEREN DAT SUCCES MEER DAN OOIT AFHANGT VAN DE MATE WAARIN U UW RELATIES MANAGET.” [ ? ] Waarom netwerken

December 2003 PERFORMANTIE INTERACTIEMORFOLOGIE SAMEN- STELLING OMVANG DICHTHEID DIVERSITEIT CENTRALITEIT [ ] Uw Kritische Succesfactoren

December MORFOLOGIE1.1. OMVANG [ ] Performantiebepalende elementen van een netwerk

December MORFOLOGIE1.2. DICHTHEID Na N(N-1)/2 [ ] Performantiebepalende elementen van een netwerk

December MORFOLOGIE 1.3 DIVERSITEIT [ ] Performantiebepalende elementen van een netwerk

December MORFOLOGIE1.4 CENTRALITEIT [ ] Performantiebepalende elementen van een netwerk YOU

December 2003 WAARDE NETWERK INTERACTIEMORFOLOGIE SAMEN- STELLING STERKTE DUURTIJD FREQUENTIE WEDER- KERIGHEID MULTI-PLEXITEIT VERWANTSCHAP PERSONALIA POSITIE PROFIELEN ATTITUDE OMVANG DICHTHEID DIVERSITEIT CENTRALITEIT [ ] Uw Kritische succesfactoren

December 2003 MANAGEMENTCONCEPT [ ] Beheersysteem als stuwende kracht

December 2003 MANAGEMENTCONCEPT ORGANISATIE MEERWAARDE (IN/OUT) DEONTOLOGIE [ ] Beheersysteem als stuwende kracht

December 2003 MANAGEMENTCONCEPT ORGANISATIE MEERWAARDE (IN/OUT) DEONTOLOGIE SEGMENTATIE RELATIE-OMGEVING SEGMENT DOELSTELLINGEN NORMPROFIELEN AANKNOPINGS PUNTEN INTERACTIEPLAN DEONTOLOGISCHE CODE WEDERZIJDS RESPECT DISCRETIE NAKOMEN AFSPRAKEN NAKOMEN PRIVACY ELEVATOR-STORY MEERWAARDE (OUT) MEERWAARDE (IN) [ ] Beheersysteem als stuwende kracht

December 2003 PRM-tool [ ] Netwerkhulpmiddelen

December 2003 Gemiddelde duurtijd van relaties... 3 tot 6 maand Verankeren van relaties [ ]

December 2003 De belangrijkste redenen waarom relaties afhaken 92% 86% 79% 76% 72% 67% 17% 58% te weinig aandacht te weinig initiatief te weinig meedenken niet nakomen afspraken te weinig oplossingen prijs te hoog niet voor ‘vol’ worden aanzien niet eerlijk worden behandeld [ ] Verankeren van relaties

December 2003 Verbindt vraag en aanbod in het netwerk � algemene behoeften � specifieke zakelijke behoeften [ ] Fundamenteel basisprincipe

December 2003 verteld door iemand die er niks van af weet! Een professioneel netwerker is iemand die aandachtig weet te luisteren... naar een onderwerp waar hijzelf alles van af weet... [ ] Afsluiting Dale Carnegie

December 2003 Winnen start met beginnen...