Corpus Steven (25-9-1991) 6 wk 3:2000 keelklanken: [  ] 7 wk 3:2001 [  ] 11 wk 3:2002 articulatiebewegingen mond en geluid nog niet synchroon.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Groeien in rendement VAB regiobijeenkomsten oktober 2012
Advertisements

Lusulu lusulu. Lusulu Primary School 2 groepen in één lokaal Er wordt ook buiten les gegeven Docenten Basisschool.
Ines Jessica Samantha Ortwin Robin Tim Wouter Rick Willem- Jan.
Resultaat 2011 •RAAK-mkb : –ingediend26 voorstellen –goedgekeurd14 voorstellen –bedrag € •RAAK-publiek: –ingediend46 voorstellen –goedgekeurd21.
Cursus 1 het verhaal: “De nieuwe rok” “Sem en Igor in de speeltuin”
UNILEVER BELGIUM Aandelenoptieplan.
Railverkeerslawaai: in de greep van Europa (?)  uur: Opening  uur: Europese Geluidpolitiek  (Mads Bergendorff, Internationale Unie van Spoorwegen.
40 jaar geschiedenis van het IPB met beelden van 1970 tot 2010.
Van harte gefeliciteerd!!!!!
Presentatie zorg en voorzieningen Paula Breedveld en Hans Meerman
Samen voor een mooi en duurzaam Gelderland. Vergelijking energiebeleid corporaties en resultaten op basis van: • Gesprekken • Energiebeleidsplannen •
Presentatie 19e monitor , ir. Hans Broeken Ontwikkelingen op de woningmarkt bezien vanuit het gezichtspunt van de overheden en marktpartijen.
Mobiele telefonie in films
Motorische systemen Drie soorten van bewegingen
Geschiedenis van DOS en Windows
“Rapportages Luchtkwaliteit Limburg”
Dunkers Sportief Seizoen Dunkers Sportief Seizoen
Wereldvluchtelingendag Waar praten we over? 15,2 miljoen vluchtelingen: Mensen die hun land hebben verlaten op zoek naar veiligheid. 26,3 miljoen.
Evolutie wettelijke statutaire pensioenlasten Februari 2010.
Facebook. Martin Bos MM1B.
Wereldvluchtelingendag 2012
Fonologische herkenning en verwerking
Groot HUB’N BUB’N ZATERDAG 23 EN ZONDAG 24 JUNI 2012 FEEST 25 jaar.
Vogels en hun omgeving voedsel broedgelegenheid veiligheid rustgebied.
Industriële microbiologie (partim G. Volckaert) week semesterweekdatumdaglokaaluurles do :00-16: do :00-16: do.
Klanken 1.
Informatica & Cyber Security Erik Poll
College 5 Features & Syllabes
College 4: Inleiding Fonologie eerste uur: Werkzaamheden fonoloog en fonologische processen tweede uur: Generatieve Taalkunde, UG en fonologische.
Open Dag op Locatie Fonologie
1999 t/m Geboren op : Lopen (2000) praten (2001) Peuterspeelzaal (2001)
Higgs Frank Linde/Nikhef, lunchlezing De Leidsche Flesch, 15 mei 2013, Leiden.
Symposium Bachelor Medische Hulpverlening
Waarderingsmethoden voorraden
Overzicht blokinhoud Elementaire bestanddelen, processen
‘Aanval op schooluitval ’ Doelen, Resultaten & kansen LEA- conferentie Projectdirectie VSV Dr. Nahied Rezwani Coördinator Accountmanager.
Les 11 Wacht even, straks... Bewerkt door Annelyn, Astrid en Inez
Meerstad Proces en stand van zaken Wat speelt er in de discussie Standpunten ChristenUnie Slochteren Door: Jan Jakob Boersma, 18 maart 2005 Meerstad Groningen.
PEMSY1http:// 1  Herhaling: - ACPS - set status, conditioneel uitvoeren - indexed addressing  Nieuw: - CMP, CMN - half-word.
Concept MUM Stadsregio Arnhem Nijmegen
Groeien in rendement Hulpmiddelen om rendabeler te groeien Onderwijsdag 27 november 2012 Jelle Zijlstra, Wageningen UR Livestock Research / Van Hall Larenstein.
TNO Automotive Interactie tussen Onderwijs en Industrie op de Automotive Campus Licole Consultancy1.
Informatica: Binair rekenen.
Officiël leverancier van smaak. Onze doelstelling 001 Samenstelling, productie en distributie van hulpstoffen, aroma’s en kruiden.
Gebruik grafische rekenmachine bij M&O via de TVM-solver
40 jaar Jan de Bakkerschool
Een dag op kinderdagverblijf Pipeloi april tussen en u worden de kinderen gebracht.
Ontstaan en doel  is een vereniging ontstaan op initiatief van directies zelf (1985)  op basis van spontane aansluiting  werkend met een open stuurgroep.
1 De pensioensector in een turbulente omgeving Olaf Sleijpen De Nederlandsche Bank.
1 maand samen thuis.
Saturnus Door Peter & Dimitri.
Tto: de laatste ontwikkelingen
Bits & bytes.
Transitie: van ENCI naar bedrijvenpark ENCI Versie
VPEMSY1, D3ECPT2 : ARM Assembler 1 Hogeschool Utrecht / Electrical Engineering & Design 1  Herhaling: CMP, CMN,
PEMSY1http:// 1  Herhaling nieuwe instructies van vorige week  nieuw: combineren van assembler en C  oefeningen: assembler.
Fruit Je hebt verschillende fruit
Syllabe/Lettergreep in het Nederlands en in het Tsjechisch herfstspreeuwzmrzlina???
Wenboekje Wat fijn dat je er bent, hang je jas maar aan de kapstok..
Snoepje hebben hondje blaffenhamster aaien trein tjoektjoek auto mooi broertje boos koekje eten papa slapenpopje stoutikke lachen boekje lezen mama lief.
Hallo.
Mol en beer.
Sinterklaasraadseltjes
Moederdag elfje.
Speelzaal Ollie wenboekje.
Kies het woord met de dubbele betekenis en leg uit waarom dat zo is.
Kies het woord met de dubbele betekenis en leg uit waarom dat zo is.
Klankleer Practicum.
Welkom, het is fijn om jullie hier vandaag allemaal te zien
Transcript van de presentatie:

Corpus Steven ( ) 6 wk 3:2000 keelklanken: [  ] 7 wk 3:2001 [  ] 11 wk 3:2002 articulatiebewegingen mond en geluid nog niet synchroon (0;9) 3:2003 brabbelen (0;10) 3:2004 [a]:[  ]-allofonen (1;2) 3:2005 bilabiale tril: [  ]

Corpus Steven brabbels en eerste woordjes (1;2) 3:2006 brabbelen met toonhoogteverloop (1;2) 3:2007 oefent mondbewegingen brabbelen, maar vergeet soms geluid te maken (1;3) 1:000 tiktak [  ];[  ] (1;3) 2:0003 bal /  / [  ] (1;3) 2:0002 al klaar [  ] (1;3) 1:001 bal /  / [  ]

Corpus Steven eerste woordjes - /l/-allofonen - consonantharmonie (1;5) 1:004 mama papa (1;6) 1:005 imiteert telefoongesprek (1;6) 1:006 Speedy Gonzalez: [  ] (1;6) 2:0007 2:0008 (1;6) 2:0006 hallo [  ] brabbel [  ] /l/-vocalisatie: appel [  ] consonantharmonie: banaan [  ]

Corpus Steven verwerving segmenten in onsets (1;8) 2:00122:0000 papa baba mama tata dada nana approximanten en fricatieven (1;8) 2:0001 3:2009 (1;8) 1:009 gaga  [  ];[  ] vogel  [  ]; [  ] (kraai) schep  [  ] (1;8) 3:0008 gaga  [  ]

Corpus Steven cluster reductie, metathesis en vocaalharmonie (1;9) 1:003 (1;9) 1:002 (1;8) 1:0010 algemene ontwikkeling: Beatles en Stones ‘gesprek’ klok  [  ] brood  [  ] stoel  [  ] (1;9) (1;11) 2:0004 2:00051:007 proost  [  ]trap  [  ] oma  [  ] Poppy  [  ]

deletie supralaryngeale kenmerken - fonetisch en fonologisch minimale afstanden - compensatory lengthening (1;11) 2:0010 (1;11) 2:0009 (1;11) 1:008 beer  [  ] /r/ wel onderliggend, immers verkleuring vocaal behoefte om te kunnen communiceren wordt steeds groter] grote  [  ] (1;11) 1:0112:0011 gauw  [  ];[  ] ( fonol.) brei  [  ] (fonet.) wij  [  ];[  ] Dap; trap  [  ] fruithap  [  ] (CR&CL) (1;11) 1:012 segmentele gemarkeerdheid: acht  [  ]

Corpus Steven vocaalharmonie - cluster reductie - allofonen - eerste clusters (2;0) 2:00142:0015 (2;0) 2:0013 kameel  [‘  ] ezel  [  ] giraffe  [  ]schaap  [  ] (2;0) (2;1) 2:0016 2:00173:2010 ui-ou-allofonie schaap  [  ] eerste clusters: strand  [  ]

Corpus Steven cluster reductie - allofonen (2;1) 3:2012 3:2013 (2;1) 3:2011 fiets  [  ];[  ] zeg eens “tafel”zeg eens “Steven” (2;1) 3:20143:20153:2016 [  ]-[  ]-allofonie /  /  [  ] /  /  [  ] klok  [  ]

instellen parameters ‘rond-voor’ - gliding - deletie supralaryngealen - consonantharmonie - positionele gemarkeerdheid (2;2) (2;1) 3:20183:2019 (2;1) 3:2017 /  /  [  ] /  /  [  ] /  /  [  ] lekkers  [  ] roe  [  ] (2;2) 3:20203:20213:2022 gloria  [  ] hiep hiep  [  ] hoera  [  ] lief  [  ] korst  [  ] positionele gemarkeerdheid rijden  [  ] fonetisch minimale afstand

Corpus Steven richting sonoriteitssubstituties - ongemarkeerd accentpatroon (2;4) 3:20243:2025 (2;4) 3:2023 slapen  [  ] slaan  [  ] taxi  [  ]vallen  [  ] (2;5) 3:20283:20273:2026 slimme  [  ] Mogli  [  ];[  ] Loewie  [  ]; [  ]; [  ]; [  ] C-harmony of uitglijders op sonoriteitspad Balou  [‘  ]

Corpus Steven /n/-[l] substituties - metathesis (2;7) 3:2030 3:2031 (2;7) 3:2029 knopje  [  ] snoep  [  ] patatjes  [  ] deletie zwakke syllabe (2;7) (2;9) 3:2034 3:20333:2032 snoep  [  ] metathesis wesp-gesp slurf  [  ]

Corpus Steven onderliggende vorm- compensatory lengthening Movie 3;2036 (2;11) 3:2036 (3;0) 3:2037 (2;10) 3:2035 luier  [  ] psychiater  [  ] ?  [  ] (3;0) (3;3) 3:2040 3:20393:2038 Elmo  [  ]jullie  [  ] gememen

Corpus Steven CL - laatste allofonen - /l/-vocalisatie Movie 3;2041 3:2041 (3;3) 3:2043 3:2042 Elmo  [  ] assimilatie: dizgrumpy; disneezy (3;6) (3;10) 3:21033:21023:2100 hakuna matata  [  ] geel;geeuw  [  ] fonologie ‘klaar’ (4;0)