Merken Goodwill : fenomeen >overnameprijzen tussen 8-10 maal de winst van het opgekochte bedrijf Waar betaal je dan voor?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
ZINTUIGLIJK WELBEVINDEN
Advertisements

Herstelondersteunende zorg
Def van Merk: naam, teken of symbool onderscheidend van concurrentie
OPPOSTIONEEL OPSTANDGE GEDRAGSSTOORNIS, EXTERNALISEREND GEDRAG
Lotgenotencontact.
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Snoezelen snuffelen doezelen.
Let op de ijsberg! Over de klimaatscrises, leeftijdsbewust personeelsbeleid en diversiteit Sjiera de Vries.
hoe autismevriendelijk ben ik
Gepersonaliseerd leren
Levensbeschouwing en Maatschappijleer
Geïntegreerde Communicatie
BRAND DESIGN MERKIDENTITEIT IN WOORD EN BEELD.
Narcisme en zinervarng
Merkbelevenissen Communicatie of Distributie? De keten of media? me·dia de; mv middelen om informatie over te dragen: radio, tv, pers, internet enz.; Pas.
Branding en Design Een ‘brand’ is een ‘trust mark’ (vertrouwens stempel) “Tom Peters” Robert Crain Andre Hoogendorp.
Branding en Design Een ‘brand’ is een ‘trust mark’ (vertrouwens stempel) “Tom Peters” Robert Crain Andre Hoogendorp.
Merkenmanagement Een ‘dach-marke, het huis (nb Mercedes??) Def van Merk: naam, teken of symbool onderscheidend van concurrentie.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
H16 Promotiebeleid Communicatie-instrumenten Persoonlijke verkoop
HAPPY AGING Eindpresentatie ADP Tim Bosje & Janine Huizenga.
Human Dynamics.
Gedrag in organisaties, 10e editie
Social Media.
Ouderavond Kindcentrum De Schutsluis 7 februari 2012.
TEKST CULTUUR & ORGANISATIE
TEKST 13 SAMENWERKING IN HET ALGEMEEN
Positionering Transformationele positionering
De waarde van cultuur, een onderzoek naar het meetbare en onmeetbare
Kankerspoken Drs. C.M. Kleverlaan psycholoog, programmamaker, auteur
Bespreken positieve soa-uitslag
1e gebod Ben ik echt de belangrijkste voor jou, elke dag van je leven?
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Professioneel werken: gestructureerd en methodisch
Weerstand kan je opvatten als feedback
11 Diversiteit & inclusie July 30, Overzicht Diversiteit en inclusie zijn een integraal onderdeel van onze business. Het is essentieel dat u.
Beleving en consumenten gedrag
tussen kwetsbaarheid en kracht
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Transationele analyse (aka TA) Rotterdam, 26 augustus 2011.
HET MERK DEN HAAG SESSIE CITYBRANDING MEET&SHARE 10 NOVEMBER.
Doelen van deze presentatie:
Nierpatienten en seksualiteit. Inhoud Eerste periode: Algemene informatie Algemene informatie MMW informatie MMW informatie Tweede periode: Stellingen.
Greenfee4you Een innovatief klant relatie programma voor “ Uw Organisatie “
Wat zijn Drijfveren? Drijfveren zijn volgens TSI……………
PERSONAL BRANDING Stel je bent een shampoo… 10 oktober Amersfoort.
Rots en Water Sociale competentie training. Rots Weten wie je bent Weten wat je wilt Weten wat je doet Water Vriendschap Verbondenheid Communicatie.
RET Verdieping bij hoofdstuk 11 Handboek voor leraren RET Een goede leraar worden.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Onderzoekende professional, lerende organisatie 30 januari 2014 Dr. Leni Beukema.
1 schisis, adoptie en indentiteitsvorming BOSK landelijke schisis dag 14 maart 2015 Marion van Olst, hoofd adoptienazorg.
Elmer in groep 3 Muzikale ontwikkeling Hanny van Rens.
Samenwerking De voordelen van geïntegreerd werken.
Psychopathologie v0or 1e jaars BBL 2017
SCHIZOFRENIE GGZ, H10 (behalve de par. over zorg en beg. en communicatie)  Schooltas blz VVT2, H3, H6 Schooltas blz
Diversiteit & Inclusie
H2 Een leven lang leren.
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
§ 1.1 Identiteit Identiteit is het beeld dat iemand van zichzelf heeft, dat hij uitdraagt en anderen voorhoudt en dat hij als kenmerkend en blijvend beschouwt.
Eenzaamheid…. Wat dóe je eraan???.
Kwaliteit: Terug naar de kern
Psychopathologie v0or 1e jaars BBL 2017
Deelvraag: Waar hoor ik bij?
Aangeboren of aangeleerd?
Ervaringsordening van Timmers-Huigens
De kunst van het luisteren Communiceren met kinderen op school en thuis Anke den Hertog, P2E.
Bijeenkomst 2 Identity Authenticiteit als docent
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
Communicatie.
Transcript van de presentatie:

Merken Goodwill : fenomeen >overnameprijzen tussen 8-10 maal de winst van het opgekochte bedrijf Waar betaal je dan voor?

Merken Merkidentiteit: bron van unieke symbolen, boodschappen en producten Wat zijn de waarden? Aan welke symbolen is het merk te herkennen? Staat tegenover Imago

Merken Prisma van Kapferer Een merk heeft een stem > je moet ‘communiceren’ Links: sociale elementen die uiterlijke aspecten bepalen (Visueel merkbeeld) karakter (mentale merkbeeld, zie les 1) Cultuur : vaak door oorsprong > waarden/normen Relatie met klanten (structureel, incidenteel)

Merken Prisma van Kapferer De klanten geven aan ‘lading’ aan het merk en dit reflecteren herken je aan de dikke buik in de Mercedes of de hooggehakte dame bij Lancome Het zelfbeeld van de klanten, ik ben geschikt voor dit merk (forever young)

Attributen: fysieke kenmerken Functionaliteit van het merk: wat kan je ermee, gevolgen van omgang met het merk Instrumentele waarden Stabiele cognities vb Harley en vrijheid Eindwaarden Dieper gelegen waarden (verzet tegen MIJ.)

Vragen die je nu stelt: Welke (eind)waarden heeft mijn Merk Zijn ze onderscheidend genoeg, zo nee bespreek dit met elkaar Kan ik er eerste ideeën, schetsen van maken?

Merken Creëren van de Merkexperience? Een beleving (een gebeurtenis die emoties oproept) Een ervaring (een betekenisvolle, som van alle interacties die mensen hebben met hun merk, omgeving en andere personen

Merken Gebruik zoveel mogelijk zintuigen Er is concentratie en focus bij de ‘gebruiker’ Het besef van tijd is anders (flow) Er is een emotioneel effect (blz 32) Het heeft een intrinsieke waarde voor de persoon Doe dingen en/of onderga ze