CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Activatie Platformen LED Screens buiten het stadion
Advertisements

Crossmedia Strategie en concept.
Communicatie als strategisch instrument bij verandertrajecten in de langdurige zorg Saskia ter Kuile, Communicatiemanager In.
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
MMNM 2011 Marketingcommunicatie.
Cross Media. Opleveren! •Cross Media communicatieplan 15 oktober •Campagne presentatie 4 en 5 november.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
ICT-Strategie politie Onderzoek Apps4Cops. 2 STRATEGIE CTO-code: R a 1. Device onafhankelijk ICT-strategie politie Any Device 1. Device Onafhankelijk.
 QI&feature=related QI&feature=related.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
2013 HOOFDSTUK 9 e.v..
Mark, Sven & Marcel (IAMstreet)
Inhoud 1.Doel 2.Wetenschap versus Marketing 3.Het ABC van de menselijke motivatie 4.De campagne (6-stappenplan) 5.Cijfers.
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
MCM WEEK 7 oktober 2013 HFTST 7 & 8 e.v..
Marian Spier Manager Content & Communicatie International coördinator
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
MARKETING COMMUNICATIE Strategie
COMMUNICATIEMIX van een onderneming
MCM LES 8 HFTST 8,10, 13, 14, 23.
Sociale media in de mix Wat zijn sociale media en hoe neem je ze mee in je marketing- communicatiemix Serge van Rooij Marieke Karssen
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Cross Media. Opleveren! Cross Media communicatieplan 15 oktober Campagne presentatie 4 en 5 november.
Cross Media.
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Cross Media.
Cross Media. 3 trends medialandschap 1.Anytime, anyplace anywhere (onafh. van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten). 2.Toenemende interactiviteit.
Cross Media.
Cross Media.
Cross Media.
Versus Wilde Ganzen – Nicole Hoeve – Paul Oudshoorn – Aimee Saers – Ingrid Schermers.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
Marketing Werkgroep 6.
Merkbelevenissen Communicatie of Distributie? De keten of media? me·dia de; mv middelen om informatie over te dragen: radio, tv, pers, internet enz.; Pas.
Cross Media.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
H16 Promotiebeleid Communicatie-instrumenten Persoonlijke verkoop
MCM WEEK 7 oktober 2013 HFTST 7 & 8 e.v..
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
KRITIEK op MCM 1) Hogere prijs 2) Beperking van de concurrentie
Wat is een communicatieplan?
Inleiding Communicatiekunde Hoorcollege 5: Communicatie-onderzoek.
Definitie van marketing
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Omgevingsanalyse, doelgroepen, doelstelling, strategie, moodboard
Positionering Transformationele positionering
Media en de massa.
Activatie in een recessie 20 januari 2009
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Project college: Promotie Jaap Evenhuis.
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Commercieel beleid en recht
Communicatie en Instumenten
Strijd Zonder Strijd geen ontwikkeling Onze redactie.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Cross Media. Opdracht 40 min In 2, of 3 groepen bij elkaar Flipover, stiften, post it’s Blauw positief, rose negatief Presentatie per groep aan andere.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Stand van zaken in mobiele communicatie René Zeedijk | MediaScience.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
De marketing van kennis
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
H1 Media en communicatie
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
1.2 massamedia en internet
Marketingcommunicatie
Transcript van de presentatie:

CROSS MEDIA

Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten.) Toenemende interactiviteit Grenzen tussen media vervagen

Cross Media kruisbestuiving van verschillende media zoals theater, film, televisie, radio, print, internet, games, mobiele devices en live-events, waarbij de verschillende media informatie communiceren, die deel uitmaakt van een overkoepelende boodschap.

Vandaag Doelgroepen (wie) Doelstellingen (wat) Strategie (hoe)

Doelgroep (wie) Wie wil je bereiken; Op wie ga je je richten Wat zijn de kenmerken van de doelgroep; Wat is de belangrijkste doelgroep.

De doelgroep is dat deel van de bevolking/gemeenschap waarbij een (door mediamemakers gewenste) gedragsverandering tot stand zou moeten komen. Vaak betreft het een groep mensen die een aantal relevante kenmerken gemeenschappelijk hebben.

Doelstelling (wat) MC - doelstelling Basis MC - strategie

Goede afstemming tussen MC-instrumenten Onmisbare schakel bij MC-strategie Hulpmiddel opstellen van het budget Inspiratiebron conceptontwikkeling

Communicatie-effectdoelstellingen

Categoriebehoefte Asus EEE

Merkbekendheid Audi ?

Merkenkennis http://www.youtube.com/watch?v=mnVMtIC8Ntc&feature=related

Merkenattitude (off-line)

Merkenattitude (online)

Gedragsintentie

Gedragsfacilitatie

Communicatie-effectdoelstellingen

DAGMAR Defining advertising goals for measured advertising results. Resultaten kunnen alleen vooraf worden gemeten, als vooraf duidelijk wordt vastgelegd wat de c-doelstellingen zijn.

Beloftes http://www.youtube.com/watch?v=y4-yYyZTW7U&eurl=http://www.marketingfacts.nl/berichten/20080820_reclamereview_slankie/ http://www.marketingfacts.nl/berichten/20080806_reclamereview_pleegouders/

Strategie (hoe?)

Positionering is de positie van een merk t. o. v Positionering is de positie van een merk t.o.v. andere merken in de perceptie van de doelgroep.

Mogelijkheden om de belofte te ondersteunen Informationele positionering Transformationele positionering Tweezijdige positionering Uitvoeringspositionering

Propositie Wat belooft jouw product de doelgroep te bieden?

Informationele positionering Ziggo Voordelen (nieuwe manier van tv kijken) Probleemoplossend karakter (eén druk op de knop) USP richt zich naar jouw smaak, jouw voorkeuren en interesses

Transformationele positionering Imago (lifestyle) Bezittingen en gedragingen Model in campagne Voordelen van merk verbinden met lifestyle doelgroep

Tweezijdige positionering ‘Life on Board’ Volvo Campagne. Functionele producteigenschappen (Duurzaam) Productvoordelen (Veilig)

Uitvoeringspositionering Merk wordt gekoppeld aan symbool, of uniek element Jan Mulder (Postbank) Slogan heineken Noem voorbeelden.....

Belang van een goede strategie Welke boodschap (propositie) wordt gecommuniceerd. Pampers ‘droge billetjes’ Ariel ‘verwijderen hardnekkige vlekken’ Blue Band ‘zorg voor opgroeiende kinderen’

Propositie is geen slogan

Strategie voor een nieuw product Essentie product overbrengen. De voordelen van het product. De voordelen voor de consumenten als ze het nieuwe product gaan gebruiken

Strategie volwassen product Felle concurrentie; Betere prestatie benadrukken; Zelfde prestatie lagere prijs Versterken psychosociale betekenis (belevenis) Bevestigen tevredenheid.

Strategie prod. eindfase Ingrijpende productaanpassing communiceren Nieuwe toepassingsmogelijk heden communiceren Nieuwe doelgroepen aantrekken

Vragen?