Marianne Spier Manager Content & Communicatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Cross Media.
Advertisements

Crossmedia Strategie en concept.
Business mapping Business model canvas.
De campagne....
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Cross Media. Opleveren! •Cross Media communicatieplan 15 oktober •Campagne presentatie 4 en 5 november.
Wat is interactieve marketing?
Ferry Jainathsingh Jelitza Naarden Gregory Plet
ICT-Strategie politie Onderzoek Apps4Cops. 2 STRATEGIE CTO-code: R a 1. Device onafhankelijk ICT-strategie politie Any Device 1. Device Onafhankelijk.
 QI&feature=related QI&feature=related.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Briefing V1, blok 3 Case CC.
Van social media naar social CRM Social media audit Strategie Implementatie Plan.
Marian Spier Manager Content & Communicatie International coördinator
hamsterwereld.nl Kindersite voor Albert Heijn rondom de Hamsterweken.
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
Zlinger Media Interaction !. Zlinger Media Online concepten, creatie en executie Vergroot snel gratis je database Vergroot je omzet en winst Vergroot.
Marketing & Communicatie Barry Jung & Alexander van der Mije.
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
Kernproject V1 College 1 9 februari 2009 Instituut voor Interactieve Media.
Cross Media. Opleveren! Cross Media communicatieplan 15 oktober Campagne presentatie 4 en 5 november.
Cross Media.
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Cross Media.
Cross Media. 3 trends medialandschap 1.Anytime, anyplace anywhere (onafh. van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten). 2.Toenemende interactiviteit.
Cross Media.
Cross Media.
Cross Media.
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
De strategie van een webconcept
Van mediatypes naar mediastrategie
Using Media ’09/’10 Blok 2 Werkcollege 1. OPDRACHT 1-Presenteer je magazine Iedereen heeft 1 minuut om het magazine te presenteren (40 minuten) Bladerkwartier;
SBC Opleveren Materiaal uitdelen Introductie Voorstellen Opstellen
Opleveren –Intake-POP –IAM Brand Materiaal uitdelen –Manual blok 1 –Dummy –SBC manual & Opdracht kennismakingsgesprek –Rooster blok 1 Introductie –Propedeusejaar.
Cross Media.
Cross Media.
IAM V2 Trendanalyse 6 sept 2007 Intro. IAM - HvA Trendanalyse Vandaag Relevantie > waarom doen we dit Relatie met V2 kernproject IAM themalijnen Toetsing.
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Social Media.
Commercieel Manager totaljobs.nl
Anita Meulenbroeks Mannus Menting
Welkom… Studiecoachbijeenkomst 11 CE-1 mei Agenda 1.Locatie Sporthal tentamenperiode 4 2.Update jouw gegevens in studielink. Check! 3.Terugblik.
Computer-technologie verandert de manier waarop we communiceren en onszelf uitdrukken.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
SBC V2 workshop minorkeuze minorkeuze wat gaan we doen minoren buitenland > M.L. Spier soorten minoren aan de HvA doorstroomminor.
Project college: Promotie Jaap Evenhuis.
Anita Meulenbroeks Mannus Menting Mediaplan. Inleiding Probleem Doelgroep Zender Doelstelling Boodschap Mediakeuze Communicatieconcept Verwachte respons.
Using Media Blok 2 Werkcollege 1 Joyce Barnhoorn
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Crossmediale Marketing Campagne
Using media Lisette Immink Pieter Versluis Anne Draper Tom Horn.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Goede tijden & Slechte tijden. T-Mobile - Wendy’s wereld Doel: T-Mobile is een cross media campagne begonnen om het mobile internet gebruik onder jongeren.
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Robin Uters Digitale trends & Social Media. Muziek Robin Uters.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Voorlopig plan trends Waar zijn we achter?  Resultaten desk  Mening van experts Wat hebben we bedacht?  Het idee Vragen?
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Minderjarigen, ‘oude’ en ‘nieuwe’ media: een blik op de toekomst Recente ontwikkelingen in de sectoren van het mediarecht, de intellectuele rechten en.
Lokale media in de dynamiek van technologie en markt Paul Rutten Universiteit Antwerpen Paul Rutten Onderzoek Presentatie voor Gemeenteraad Dordrecht Dinsdag.
Auto’s en Twitter Ze zouden verboden moeten worden.
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Transcript van de presentatie:

Marianne Spier Manager Content & Communicatie International coördinator SBC Afstudeerbegeleider Studie Communicatie en designmanagement Didactiek, pedagogiek Organisatiepsychologie Werk Communicatie adviseur Manager interactive Liaison officer Extra: Schrijven voor online magazines Tolk Reizen!

Inleiding Nieuw studiejaar Medialandschap Cross Media Doelgroepen

NIEUW STUDIEJAAR

CROSS MEDIA

INTERACTIEF SCENARIOSCHRIJVEN

SERIOUS GAME

TV & interactie

MINOR Minorcoördinator Karin Dokman. k.a.j.dokman@hva.nl Minoren buiten de HvA nu regelen! Minoren binnen de Hva www.minoren.hva.nl Internationaal www.intra.iam.hva.nl Coördinator Marianne Spier m.l.spier@hva.nl Herkansingen nu regelen!!!

Verschuiving medialandschap

Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten.) Toenemende interactiviteit Grenzen tussen media vervagen

Any time Any place Any where

Toenemende interactiviteit (consument als aanbieder)

Grenzen tussen media-apparaten, -sectoren vervagen

Cross Media

Wat is Cross Media volgens jou?

Kruisbestuiving van media. Definities Interactieve communicatie Multimediacommunicatie Convergentie van hardware, functies en infrastructuur Kruisbestuiving van media.

Cross Media kruisbestuiving van verschillende media zoals theater, film, televisie, radio, print, internet, games, mobiele devices en live-events, waarbij de verschillende media informatie communiceren, die deel uitmaken van een overkoepelende boodschap.

Die verschillende media versterken elkaar.

CROSS MEDIA

Mediamakers hebben te maken met digitale consumenten Mediamakers hebben te maken met digitale consumenten. Selectieve consumenten, die op zoek zijn naar gepersonaliseerde participatie.

Consument Selectief Participatie Personalisatie Is bewust van de keuze die hij maakt in producten, diensten en manier van communiceren Participatie Toename van betrokkenheid in interactie en co-creatie van merkbeleving Personalisatie Toenemend verlangen naar personaliseerde diensten en communicatie.

Selectief diensten en manier van communiceren Is bewust van de keuze die hij maakt in diensten en manier van communiceren

Participatie Toename betrokkenheid in interactie en co-creatie van merkbeleving

Personalisatie naliseerde diensten en communicatie Toename verlangen naar geperso- naliseerde diensten en communicatie

banner site hyves youtube

Dus Cross Media campagne, waarbij diverse media (internet, mobiel, tv, radio, print, entertainment) worden ingezet.

Komende 10 wkn Medialandschap/doelgroepen Doelstelling/strategie Gastcollege Jim Stolze (marketingpodcast.nl) Social Media Instrumenten/ creatieve ontwikkelingen Mediasynergie Gastcollege Begroting Eindpresentaties Vakantie Tentamen

Opdracht Schrijf een cross media communicatieplan voor de opdrachtgever en ontwikkel een cross media campagne. Belangrijk: boodschap en gebruiker centraal.

Opleveren na 10 weken Cross Media communicatieplan Campagne (demo niveau) Tentamen (inhoud hoorcolleges en boek)

Vragen?