Marianne Spier Manager Content & Communicatie International coördinator SBC Afstudeerbegeleider Studie Communicatie en designmanagement Didactiek, pedagogiek Organisatiepsychologie Werk Communicatie adviseur Manager interactive Liaison officer Extra: Schrijven voor online magazines Tolk Reizen!
Inleiding Nieuw studiejaar Medialandschap Cross Media Doelgroepen
NIEUW STUDIEJAAR
CROSS MEDIA
INTERACTIEF SCENARIOSCHRIJVEN
SERIOUS GAME
TV & interactie
MINOR Minorcoördinator Karin Dokman. k.a.j.dokman@hva.nl Minoren buiten de HvA nu regelen! Minoren binnen de Hva www.minoren.hva.nl Internationaal www.intra.iam.hva.nl Coördinator Marianne Spier m.l.spier@hva.nl Herkansingen nu regelen!!!
Verschuiving medialandschap
Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten.) Toenemende interactiviteit Grenzen tussen media vervagen
Any time Any place Any where
Toenemende interactiviteit (consument als aanbieder)
Grenzen tussen media-apparaten, -sectoren vervagen
Cross Media
Wat is Cross Media volgens jou?
Kruisbestuiving van media. Definities Interactieve communicatie Multimediacommunicatie Convergentie van hardware, functies en infrastructuur Kruisbestuiving van media.
Cross Media kruisbestuiving van verschillende media zoals theater, film, televisie, radio, print, internet, games, mobiele devices en live-events, waarbij de verschillende media informatie communiceren, die deel uitmaken van een overkoepelende boodschap.
Die verschillende media versterken elkaar.
CROSS MEDIA
Mediamakers hebben te maken met digitale consumenten Mediamakers hebben te maken met digitale consumenten. Selectieve consumenten, die op zoek zijn naar gepersonaliseerde participatie.
Consument Selectief Participatie Personalisatie Is bewust van de keuze die hij maakt in producten, diensten en manier van communiceren Participatie Toename van betrokkenheid in interactie en co-creatie van merkbeleving Personalisatie Toenemend verlangen naar personaliseerde diensten en communicatie.
Selectief diensten en manier van communiceren Is bewust van de keuze die hij maakt in diensten en manier van communiceren
Participatie Toename betrokkenheid in interactie en co-creatie van merkbeleving
Personalisatie naliseerde diensten en communicatie Toename verlangen naar geperso- naliseerde diensten en communicatie
banner site hyves youtube
Dus Cross Media campagne, waarbij diverse media (internet, mobiel, tv, radio, print, entertainment) worden ingezet.
Komende 10 wkn Medialandschap/doelgroepen Doelstelling/strategie Gastcollege Jim Stolze (marketingpodcast.nl) Social Media Instrumenten/ creatieve ontwikkelingen Mediasynergie Gastcollege Begroting Eindpresentaties Vakantie Tentamen
Opdracht Schrijf een cross media communicatieplan voor de opdrachtgever en ontwikkel een cross media campagne. Belangrijk: boodschap en gebruiker centraal.
Opleveren na 10 weken Cross Media communicatieplan Campagne (demo niveau) Tentamen (inhoud hoorcolleges en boek)
Vragen?