Cross Media.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Crossmedia Strategie en concept.
Advertisements

Def van Merk: naam, teken of symbool onderscheidend van concurrentie
MMNM 2011 Marketingcommunicatie.
Marketingmanagement in een Europese KMO
Cross Media. Opleveren! •Cross Media communicatieplan 15 oktober •Campagne presentatie 4 en 5 november.
Mark, Sven & Marcel (IAMstreet)
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
Briefing V1, blok 3 Case CC.
MCM WEEK 7 oktober 2013 HFTST 7 & 8 e.v..
Marian Spier Manager Content & Communicatie International coördinator
Consumentengedrag bij communicatie
MCM LES 8 HFTST 8,10, 13, 14, 23.
Welkom bij de presentatie van het
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
Cross Media. Opleveren! Cross Media communicatieplan 15 oktober Campagne presentatie 4 en 5 november.
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Cross Media.
Cross Media.
Cross Media. Rondje! Waar heb je stage gelopen? Wat heb je gedaan tijdens je stage ?
Cross Media.
Versus Wilde Ganzen – Nicole Hoeve – Paul Oudshoorn – Aimee Saers – Ingrid Schermers.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Marketing Werkgroep 6.
Cross Media.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Herpositionering Renault
MCM WEEK 7 oktober 2013 HFTST 7 & 8 e.v..
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
KRITIEK op MCM 1) Hogere prijs 2) Beperking van de concurrentie
Wat is een communicatieplan?
Basisboek marketingcommunicatie
Definitie van marketing
LOMOZ Versterking van de positionering 1. 2 Agenda 1.Drijfveren: idealisme 2.Marketingbeleid 3.De vertaalslag naar de LOMOZ situatie 4.Plan van aanpak.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Omgevingsanalyse, doelgroepen, doelstelling, strategie, moodboard
Positionering Transformationele positionering
Basis communicatieplan
Visie & Strategie.
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Communicatie en Instumenten
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Cross Media. Opdracht 40 min In 2, of 3 groepen bij elkaar Flipover, stiften, post it’s Blauw positief, rose negatief Presentatie per groep aan andere.
Ingelmunster 5 Groep 5. Ingelmunster DoelstellingenMiddelenBudgetPlanning.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Communicatie is de basis
Erfgoed connectie Utrecht Verjonging vrijwilligers.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
College 3 Video Kotler (15min) Bespreken video (15 min) Hoeveel merken zijn genoeg (10 min) bespreken WINmodel (20 min) Theorie H 9 Segmenteren tot positioneren.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
De marketing van kennis
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
H1 Media en communicatie
Marktsegmentatie en positionering
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Marketingcommunicatie
Transcript van de presentatie:

Cross Media

Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan Moodboard Campagne Uitwerking concepten (5 media) Individueel (media diary/Picnic)

Terugblik Verschuiving Medialandschap Wat is Cross Media? Verschillende definities Douwe Egberts Goede doelen Opdracht uitgedeeld

3 trends medialandschap Anytime, anyplace anywhere (onafh. van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten). Toenemende interactiviteit Grenzen tussen media vervagen

Cross Media kruisbestuiving van verschillende media zoals theater, film, televisie, radio, print, internet, games, mobiele devices en live-events, waarbij de verschillende media informatie communiceren, die deel uitmaken van een overkoepelende boodschap.

Vandaag Doelgroepen (wie) Doelstellingen (wat) Strategie (hoe)

Goede doelen Communiceren anders

“gedachtegoed” Niet in termen van producten, of diensten maar in het communiceren van een “gedachtegoed”

Gedachtegoed Visie, houding, overtuiging, motivaties, interessevelden en wereldbeelden die voor consumenten een betekenis hebben. Visie, houding, overtuiging, motivaties, interessevelden, wereldbeelden en werelden die voor consumenten een betekenis hebben.

Ronald MC Donald

Cross Media goed doel overkoepelende boodschap (gedachtegoed van het goede doel), middels verscheidene media gecommuniceerd wordt aan de doelgroep.

Situatie-analyse In kaart brengen organisatie en externe ontwikkelingen van goed doel.

Doelgroep (wie) Doelgroepen Op wie ga je je richten met je communicatie; Wie wil je bereiken; Welke doelgroep wordt onderscheiden; Wat zijn de kenmerken van de doelgroep; Wat is de belangrijkste doelgroep.

Kenmerken doelgroepen Algemeen Domeinspecifiek Merkspecifiek

Algemene kenmerken Geografisch Socio-economisch (dinky’s) Psychografisch (levensstijl en waarden MOODBOARD)

Domeinspecifiek Betrokkenheid Product eigenschappen Productbezit en gebruik

Merkspecifiek Kennis en attitude merk (DE/ Max Havelaar)

Doelgroep/gedachtegoed Doelgroep Nike (fanatieke sporters) Nu: Iedereen die sportiviteit en doorzettings-vermogen als levensinstelling omarmt. Ook mensen van zestig jaar en ouder en invalide mensen

Doelstelling (wat) Communicatiedoelstelling basis marketingcommunicatiestrategie

Communicatiedoelstelling Bevordert goede afstemming tussen marketinginstrumenten Onmisbare schakel bij mc-strategie Hulpmiddel opstellen van het budget Inspiratiebron conceptontwikkeling Criteria om je concept te kunnen toetsen

Doelstelling: welk doel wil je bereiken met jouw campagne Een voorbeeld van een goede doelstelling is: “Het Rode kruis een volwaardig geaccepteerd A-merk houden, met een stijging van 20% aan donaties in 2006 t.o.v. 2007” (effect niet meetbaar op school)

Positionering Positionering is de positie van een merk t.o.v. andere merken in de perceptie van de consument consumentenvoordeel

Wat belooft jouw goed doel de consument te bieden? Propositie Wat belooft jouw goed doel de consument te bieden?

Mogelijkheden om de belofte te ondersteunen Informationele positionering Transformationele positionering Tweezijdige positionering Uitvoeringspositionering

Informationele positionering KPN Mine Voordelen (nieuwe manier van tv kijken) Probleemoplossend karakter (eén druk op de knop) USP richt zich naar jouw smaak, jouw voorkeuren en interesses

Transformationele positionering Imago (lifestyle) Bezittingen en gedragingen Model in campagne Voordelen van merk verbinden met lifestyle doelgroep

Tweezijdige positionering ‘Life on Board’ Volvo Campagne. Functionele producteigenschappen (Duurzaam) Productvoordelen (Veilig)

Uitvoeringspositionering Merk wordt gekoppeld aan symbool, of uniek element Jan Mulder (Postbank) Slogan heineken Noem voorbeelden.....

Belang van een goede strategie Welke boodschap (propositie) wordt gecommuniceerd. Voorbeelden propositie (boodschap) Pampers ‘droge billetjes’ Ariel ‘verwijderen hardnekkige vlekken’ Blue Band ‘zorg voor opgroeiende kinderen’

Propositie is geen slogan

Strategie voor een nieuw product Essentie product overbrengen. De voordelen van het product. De voordelen voor de consumenten als ze het nieuwe product gaan gebruiken

Strategie volwassen product Felle concurrentie; Betere prestatie benadrukken; Zelfde prestatie lagere prijs Versterken psychosociale betekenis (belevenis) Bevestigen tevredenheid.

Strategie prod. eindfase Ingrijpende productaanpassing communiceren Nieuwe toepassings mogelijkheden communiceren Nieuwe doelgroepen aantrekken

Vragen?