Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media. Does the Brian Learn? Hoorcollege - Using Media blok 1 week 3.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Rekenen met muzieknoten
Advertisements

Voeding Ons dagelijks eten is een van de belangrijkste energie bronnen van het lichaam, Maar ook een van de belangrijkste bronnen van ziekte.
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Precht 2 Blz 53 t/m 101.
Van uitleggen leer je het meest
De hersenen zijn het controlecentrum van het lichaam…
Hogere denkvaardigheden
Heleen Schoots-Wilke.
Workshop creatief brainstormen
Logical Framework Approach
Reflectievaardigheden en instrumenten
Schoolrijpheid Infoavond 2 februari 2012.
Hall Of Fame Gemaakt door Demy van Bergen Alexander Steenis
Opbrengstgericht werken mbv peilingsactiviteiten
Klinische ontwikkelingsneuropsychologie
De neurale basis van structuur in taal Gideon Borensztajn
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Thema 2 Deel 1 Ontwikkelingspsychologie en pedagogiek
Weetjes over mannen..
De vierkantjes ! Dit is een puzzel om uw hersens eens goed te laten werken. De vraag is bij elk figuur hoeveel vierkanten u ziet.
Basisstof 6: Ontwikkeling bij de mens
Wie ben ik en zo ja hoeveel?
Pia Terstroet (Terpm) les 6 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Kennis verbreden en verdiepen
De vierkantjes ! Dit is een puzzel om uw hersens eens goed te laten werken. De vraag is bij elk figuur hoeveel vierkanten u ziet.
Presentatie Executieve functies
Aanpak problematisch gedrag
Kennismanagement & Sociale media
Het schrijven van een verhaal
Cognitieve Ontwikkeling. Cognitieve ontwikkeling = de ontwikkeling van het denken (Alkema, van Dam, Kuipers, Lindhout & Tjerkstra, 2006)
Dit is een puzzel om uw hersens eens goed te laten werken
Leerstijlen KOLB SJM.
Informatieavond 14 september 2015 Uitleg Groep 0/1 Schooljaar
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Kind in ontwikkeling deel A Thema 3 Adolescent
Ontwikkeling van het jonge kind
Kind in ontwikkeling deel A
Onderzoeksvaardigheden 3
Stromingen in de psychologie Hoorcollege 5
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
ISelf Internettool for Self-Evaluation and Learner Feedback.
Truc met het ei! Toon Hermans (1916 — 2000) cabaretier, zanger, kunstschilder en dichter.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Thema. Start activiteit Wat heb je nodig? Stopwatch Kennis van de lente Doel: Woordenschat vergroten over de lente.
MATHEKINGS - 25 JAAR KINDEROPVANG HUMANITAS -MATHEKINGSTENTOONSTELLING BERLIJN - ONDERDEEL VAN EEN RIJK ONTWIKKELINGSAANBOD.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
INTERDIOCESANE PROEFWERKEN Wat is de bedoeling van IDP? Met peilproeven, zoals de interdiocesane proeven, wordt gefocust op de realisatie van.
Meervoudige intelligentie
Wat is evolutie ?. Charles Darwin (1809 – 1882)
Thema 3 mijn school Week 1.
Verhip, Waar zijn de knieën van een kip?
Werken met verstandelijk Beperkten
Het schrijven van een verhaal
Ontwikkelingspsychologie
Deze les hfdst 1 verbanden gegevens verwerken
Onderwijspsychologie
Zelfvertrouwen en eigen verantwoordelijkheid?
Ontwikkelingspsychologie
Zelfvertrouwen en eigen verantwoordelijkheid?
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Ontwikkelingspsychologie 1.2
Ontwikkeling en leren van kinderen
Het succes van de taalbewuste docent
De ontwikkeling van het kind !
ontwikkelingspsychologie
BLOK 4 Rust en jouw voorbereiding Mijn lijfstijl, mijn keuze.
De vierkantjes puzzel Dit is een puzzel om uw hersens eens goed te laten werken. De vraag is bij elk figuur hoeveel vierkanten u ziet.
Transcript van de presentatie:

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media

Does the Brian Learn? Hoorcollege - Using Media blok 1 week 3

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Topics  Wat is leren  Wat gebeurt er in Het Brein ?  Processing

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Minglish

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Leerdoelen vandaag  Leren is een proces, dat gestuurd kan worden  Food for Thought: welke rol spelen media in dat proces

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoofdplaatje

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hersenplaatje

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Perception and human cognition Week 1 Week 2 Schema

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Het geheugen  Sterke Leerervaring Teaming – Up & Buzzen  0 jr - heden

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Had dit maken met …. School ? Taal? Instrument? Lichaam ? Rekenen of Wiskunde?

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Piaget Experiment Jean Piaget (Neuchâtel, 9 augustus Genève, 16 september 1980)Neuchâtel9 augustus1896Genève16 september1980 Een Zwitsers psycholoog die de psychologische ontwikkeling van kinderen bestudeerde.Zwitserspsycholoogkinderen

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Piaget Experiment

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Piaget Experiment

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Piaget Experiment

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Sensomotorische Fase - Geboorte tot twee jaar - Functioneren op lichaamsniveau (tasten, voelen, proeven) - Beperkt gezichtsveld en gezichtsvermogen (nog geen geestelijke plaatjes) - Motoriek ontwikkelen - Geheugenverbindingen ontwikkelen

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Preoperationele Fase - Twee tot zes jaar - Ontstaan geestelijke plaatjes - Begin van taal (strottenhoofd daalt) - Fijne motoriek - Egocentrisme (“ik!”, moeilijk verbanden leggen) - Animanisme (beer kan lopen, pop kan praten

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Kerktoren

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media

Fase van concrete operaties - Zes tot elf jaar - Rekenen (niet onder de nul) - Vergelijken (uitproberen) - Figuratieve dingen leren (de theorie kan gezien worden)

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Fase van de Formele Operaties -Logisch denken en consequenties trekken -Ruimtelijk denken ontwikkeld - Abstracte dingen leren (dingen die je niet kunt zien

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Leren heeft met Denken en Kennis te maken bij Aristoteles is het denken een amalgaam is van waarneming en verstand.Aristoteles

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Leren heeft met Denken en Kennis te maken Twee soorten Kennis -Declaratief -Procedureel

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Declaratief Slag bij Nieuwpoort 1600 Val van de Berlijnse muur E= Mc2 Relativiteitstheorie

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Procedureel Waarom was die slag ? Wat was eerder Berlijn of Nieuwpoort ?

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Procedureel Wat was eerder Berlijn of Nieuwpoort ?

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Procedureel Prins Maurits verslaat Spaans leger

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Procedureel Relativiteitstheorie

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Procedureel Metaforen Uitleg Nieuwe kennis hecht aan bestaande kennis Relativiteitstheorie

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Kenniscreatie Kenniscreatie ontstaat mede door de juiste kennis, in de juiste hoeveelheid, op het juiste tijdstip, op de juiste plek aanwezig te laten zijn, zodat het samenstellen en publiceren van onbetwiste, samenhangende, actuele informatie, die relevant is voor de praktijk en beleid, zo goed mogelijk kan gebeuren. kennis

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Leren is een proces Leren is niet het werpen van kennis

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ?

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ? Voorstelling / Imagine Hoe ziet het er uit ?

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Kennis opslag - Bibliotheek - Een rommelige zolderkamer - Computer - Een grote kast - of ……………

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ? TEST

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ? Een stuk fruit dat rijmt op keer

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ? Een groot dier dat begint met een o

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ? Dit dier blaft

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ? De appel valt niet ver van de …..

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ? mogelijkheden

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media bal 30,48 berg fut stank trap foot blaar eten tenen hak zwikken masssage Daltons eelt

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ? Associatief Netwerk

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ? Associatief Netwerk Met attributen

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe meer attributen een idee heeft hoe makkelijker we er nieuwe ideeën aan kunnen hangen.

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Leren met nieuwe media …..

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Leren met nieuwe media ….. Benut het associatieve netwerk van recipient

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Werk met associaties metaforen Vergelijkingen & relaties Prikkelende verrassingen

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Leren is een proces

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media