Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media
Does the Brian Learn? Hoorcollege - Using Media blok 1 week 3
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Topics Wat is leren Wat gebeurt er in Het Brein ? Processing
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Minglish
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Leerdoelen vandaag Leren is een proces, dat gestuurd kan worden Food for Thought: welke rol spelen media in dat proces
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoofdplaatje
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hersenplaatje
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Perception and human cognition Week 1 Week 2 Schema
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Het geheugen Sterke Leerervaring Teaming – Up & Buzzen 0 jr - heden
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Had dit maken met …. School ? Taal? Instrument? Lichaam ? Rekenen of Wiskunde?
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Piaget Experiment Jean Piaget (Neuchâtel, 9 augustus Genève, 16 september 1980)Neuchâtel9 augustus1896Genève16 september1980 Een Zwitsers psycholoog die de psychologische ontwikkeling van kinderen bestudeerde.Zwitserspsycholoogkinderen
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Piaget Experiment
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Piaget Experiment
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Piaget Experiment
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Sensomotorische Fase - Geboorte tot twee jaar - Functioneren op lichaamsniveau (tasten, voelen, proeven) - Beperkt gezichtsveld en gezichtsvermogen (nog geen geestelijke plaatjes) - Motoriek ontwikkelen - Geheugenverbindingen ontwikkelen
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Preoperationele Fase - Twee tot zes jaar - Ontstaan geestelijke plaatjes - Begin van taal (strottenhoofd daalt) - Fijne motoriek - Egocentrisme (“ik!”, moeilijk verbanden leggen) - Animanisme (beer kan lopen, pop kan praten
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Kerktoren
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media
Fase van concrete operaties - Zes tot elf jaar - Rekenen (niet onder de nul) - Vergelijken (uitproberen) - Figuratieve dingen leren (de theorie kan gezien worden)
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Fase van de Formele Operaties -Logisch denken en consequenties trekken -Ruimtelijk denken ontwikkeld - Abstracte dingen leren (dingen die je niet kunt zien
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Leren heeft met Denken en Kennis te maken bij Aristoteles is het denken een amalgaam is van waarneming en verstand.Aristoteles
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Leren heeft met Denken en Kennis te maken Twee soorten Kennis -Declaratief -Procedureel
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Declaratief Slag bij Nieuwpoort 1600 Val van de Berlijnse muur E= Mc2 Relativiteitstheorie
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Procedureel Waarom was die slag ? Wat was eerder Berlijn of Nieuwpoort ?
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Procedureel Wat was eerder Berlijn of Nieuwpoort ?
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Procedureel Prins Maurits verslaat Spaans leger
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Procedureel Relativiteitstheorie
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Procedureel Metaforen Uitleg Nieuwe kennis hecht aan bestaande kennis Relativiteitstheorie
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Kenniscreatie Kenniscreatie ontstaat mede door de juiste kennis, in de juiste hoeveelheid, op het juiste tijdstip, op de juiste plek aanwezig te laten zijn, zodat het samenstellen en publiceren van onbetwiste, samenhangende, actuele informatie, die relevant is voor de praktijk en beleid, zo goed mogelijk kan gebeuren. kennis
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Leren is een proces Leren is niet het werpen van kennis
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ?
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ? Voorstelling / Imagine Hoe ziet het er uit ?
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Kennis opslag - Bibliotheek - Een rommelige zolderkamer - Computer - Een grote kast - of ……………
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ? TEST
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ? Een stuk fruit dat rijmt op keer
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ? Een groot dier dat begint met een o
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ? Dit dier blaft
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ? De appel valt niet ver van de …..
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ? mogelijkheden
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media bal 30,48 berg fut stank trap foot blaar eten tenen hak zwikken masssage Daltons eelt
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ? Associatief Netwerk
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ? Associatief Netwerk Met attributen
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe meer attributen een idee heeft hoe makkelijker we er nieuwe ideeën aan kunnen hangen.
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Leren met nieuwe media …..
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Leren met nieuwe media ….. Benut het associatieve netwerk van recipient
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Werk met associaties metaforen Vergelijkingen & relaties Prikkelende verrassingen
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Leren is een proces
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media