User Centred Development

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gewoon even lezen Inclusief de Nederlandse vertaling.
Advertisements

User Centred Development UCD Werkcollege blok 1 week 5.
Stefan Kolgen – C.H.I.P.S. vzw 1. “ Web 2.0 is the business revolution in the computer industry caused by the move to the internet as platform, and an.
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
LEESVAARDIGHEID Tips & Tricks.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/002] thema: CV and letter of application can-do : kan complexe zakelijke teksten schrijven © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: applying for a job can-do : kan een eenvoudig sollicitatiegesprek voeren © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/006]/subvaardigheid schrijven notulen en kort voorstel thema: ‘What shall we do about non- active group.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
I made this presentation, which will not been published, for those who like soft music. Enjoy it. I maakte deze presentatie, die niet gepubliceerd wordt,
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/008] theme: ‘I have to arrest you, you’ve stolen my heart’ … can-do : kan een eenvoudig face-to-face gesprek.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
Deltion College Engels B1 En Gesprekken voeren[Edu/003] thema: I hate my nose… can-do : kan persoonlijke standpunten, commentaar en meningen geven over.
Deltion College Engels A2 Spreken/presentaties [Edu/001] thema:Sight-seeing in Holland Can-do: kan een kort, eenvoudig, vooraf ingeoefend praatje houden.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/004] thema ‘Today I will talk to you about… ‘ can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Wednesday, 01 April 2015 woensdag 1 april 2015 Click Klik.
Nothing Is As It Seems Introduction Lesson. What are we going to do? - We gaan deze periode spreek, luister, lees en schrijflessen in een thema oefenen.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/005] thema: The Weakest Link or Weekend Millionaire… can-do : kan in brieven of s feitelijke zaken beschrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Nothing Is As It Seems Lesson 4 Romeo and Juliet.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Nothing Is As It Seems Lesson 5 What’s Cooking?. What are we going to do? -Jullie gaan samenwerken om een recept te ontcijferen. -Je gaat werken met ‘n.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/003]/ Subvaardigheid lezen Thema: Once upon a time… can-do : kan een verhaal(tje) vertellen © Anne.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Spelen Instructions: 1) Verdeel klas in teams. 2) Stel een vraag aan een team. 3) Bij een goed antwoord mag er aan het rad gedraaid worden. 4) Typ het.
Time management Howdoyouset priorities?. Priorities:thingsthatyouthinkare important.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
Lamb to the Slaughter Who or what is ‘the Lamb to the Slaughter’ in this story?
1 functie Presentation TEEB-stad tool The value of green infrastructure in cities Lian Merkx Platform31.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
de markt voor 2e hands auto’s “Een Experiment”
Key Process Indicator Sonja de Bruin
de markt voor 2e hands auto’s “Een Experiment”
Salt & Light Zout & Licht
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
Verlangen naar God Longing for God
MAKING A BAND.
A Healthy sense of Trust
ACTmodel van psychopathologie
English 23 April 2018.
Software Development fundamentals
Assignment: calling for a meeting about internet use at work
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Matthew 16 “But who do you say that I am?”  Simon Peter replied, “You are the Christ, the Son of the living God.”  And Jesus answered him, “Blessed are.
Even voorstellen: ‘Little Inventors’!
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Transcript van de presentatie:

User Centred Development UCD Werkcollege blok 1 week 5

Agenda Observatie resultaten Opdracht voor volgende week Interviewen Interview spel Persona’s

Observaties

Interviewen - Thuisopdracht

Opdracht You have been asked by hyves to investigate the use of social media (think here hyves, Twitter, facebook, YouTube, Flickr, etc., and perhaps even email) by 40+’ers Their goal is to make their offer more attractive to that group Interview 4 people between the ages of 40 and 65 about their use of social media* to find out if they use social media: If yes then what, how and why? If no then why not and what alternatives do they use? Use the results of interviews to make a persona (see format at the end of this presentation) of a 40+ user of social media Use this persona to recommend to hyves how they might attract more 40+’ers to their offer *You can interview two (one per team member) of your parents and perhaps two of their friends or neighbours

Hoe ga je dit doen Bespreek samen de opdracht Bedenk het doel van je interviews Bedenk een vragenstrategie Interviews Maak notities Bereid je presentatie en advies voor

Interview technieken

OEN Open Eerlijk Nieuwsgierig

LSD Luisteren Samenvatten Doorvragen

Bouw het gesprek op Bewaar de heftigste vragen voor het laatst Begin met makkelijkere vragen om een band op te bouwen en vertrouwen te winnen

Type vragen Gesloten vragen Te antwoorden met een simpel Ja/Nee Vind je je baan leuk? Niet goed voor interviews Open vragen Geeft de mogelijkheid voor uitgebreide antwoorden Wat vind je leuk aan je baan?

Basis vragen Wanneer Wie Wat Waar Hoe Waarom

Tips Gebruik korte en heldere vragen Luister. Ga niet te snel door naar de volgende vraag Vraag om verduidelijking waar nodig Geef non-verbale feedback op antwoorden De beste antwoorden komen soms na het interview Observeer de persoon tijdens het interview Vraag dezelfde vraag op verschillende manieren

Don’ts Leidende vraagstelling: Vind u ook niet dat hyves erg onhandig is? Voor de hand liggende vragen: Baalde je ervan dat je televisie kapot is? Checklist afwerken Je bent bezig met een gesprek, geen ondervraging. Dus werk niet je zomaar je vragenlijst af, maar improviseer Krijg hun verhaal, vertel niet het jouwe. Lever geen commentaar of kritiek

Interview spel Slide 15

Personae

Persona Archetype based on patterns discovered during field studies Represent different types of user Not actual people but with goals and behaviours that allow you to use them as your “proefkonijnen” when trying to develop positive user exepriences

Example persona

Opdracht You have been asked by hyves to investigate the use of social media (think here hyves, Twitter, facebook, YouTube, Flickr, etc., and perhaps even email) by 40+’ers Their goal is to make their offer more attractive to that group Interview 4 people between the ages of 40 and 65 about their use of social media* to find out if they use social media: If yes then what, how and why? If no then why not and what alternatives do they use? Use the results of interviews to make a persona (see format at the end of this presentation) of a 40+ user of social media Use this persona to recommend to hyves how they might attract more 40+’ers to their offer *You can interview two (one per team member) of your parents and perhaps two of their friends or neighbours

Inleveren Maak een pdf met jouw persona en advies aan hyves Mail het naar ucd09jos@gmail.com Deadline: maandag 23.59 Presenteer je persona en advies in volgende werkcollege Lees je verplichte literatuur! Zie manual

Inleveren – vergeet je niet! Maak een pdf met jouw persona en advies aan hyves Mail het naar het gmailaccount van je docent UCD Deadline: is per klas verschillend Presenteer je persona en advies in volgende werkcollege Lees je verplichte literatuur! Zie manual