Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
College wk 2 ‘onderzoek’ V1 Kernproject. 1.Belang van onderzoek 2.Onderzoeksmethoden 3.Aanpak & output 4.Over de Debriefing Vandaag:
Advertisements

College wk 2 ‘onderzoek’ V1 Kernproject. 1.Belang van onderzoek 2.Onderzoeksmethoden 3.Aanpak & output 4.Over de Debriefing Vandaag:
Wie zijn we en wat drijft ons? Cameleon, cultuur die je beleeft.
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
Het bereiken en vasthouden van de verzekeringsconsument Prof.dr. Ed Peelen.
> Volgende week krijgen jullie het eindcijfer > Beoordeling uitsluitend door opdrachtgever > Voor begin pitch: lever in pitchdocument en reflectie (met.
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
HALLO OPLETTEN : Waarom sql DOEN : Introductie opdracht
Briefing V1, blok 3 Case CC.
het succes van een organisatie het welbevinden en succes
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
Woensdag 24 juni 2009 Web 2.0 en Technologie Bram de Kruijff.
Valbonne Commercial Agency Denken in versnellingen Commercial agent – Sales en klantcreatie Dirigent - Creatie regie Strategist - Advisering en coaching.
Plan van aanpak Homechasers.
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen. OGO – ontwerpgericht onderwijs Hoe leer je ontwerpen? doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: modelleren: probleem.
Kernproject V1 College 1 9 februari 2009 Instituut voor Interactieve Media.
College wk 3 ‘brainstormen over strategie & concept’
BO case BO case > PM vaardigheden Projectmanagementvaardigheden > manage je team in het V1project Tijdens deel 1 van de BO case maakt de student.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
Marketing Werkgroep 6.
Programma maandag 31 januari 2011: Kick Off V1 Kernproject (blok 3) &
Van mediatypes naar mediastrategie
Using Media ’09/’10 Blok 2 Werkcollege 1. OPDRACHT 1-Presenteer je magazine Iedereen heeft 1 minuut om het magazine te presenteren (40 minuten) Bladerkwartier;
Kick Off V1 Kernprojecten Welkom!. “Ontwikkel het beste interactieve concept voor je projectpartner en werk dit uit tot een demo” “Wees onderzoekend,
IAM V2 Trendanalyse 6 sept 2007 Intro. IAM - HvA Trendanalyse Vandaag Relevantie > waarom doen we dit Relatie met V2 kernproject IAM themalijnen Toetsing.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Medmec04 Engagement Les 2. agenda teams vormen maatschappelijk thema bepalen ontwerpprocedure opstellen dummie procesverslag.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Medmec04 – Engagement Les 5
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
HAPPY AGING Eindpresentatie ADP Tim Bosje & Janine Huizenga.
2IO20: OGO 1.2 Van Model tot Systeem Ed OGO Hoe leer je ontwerpen? –doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: –modelleren: probleem terugbrengen.
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen Ed OGO Hoe leer je ontwerpen? –doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: –modelleren: probleem terugbrengen.
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen. OGO – ontwerpgericht onderwijs Hoe leer je ontwerpen? doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: modelleren: probleem.
Basisboek marketingcommunicatie
ICT in het Onderwijs bij TBM
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
Planning Dinsdag 4 september 10:00-11:30 Kick Off en Briefing Little Chicken (GDD), Butterfly Games (GAR), IJsfontein (IAD) Woensdag 5 september 11:30-13:00.
Blancko Rutgers Nisso Groep
Marketingproject-communicatieplan
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
HvA – School voor interactie HvA IAM Projectmanagement 9 Februari 2009 Projectmanagement is in het kort: Vooruitkijken tot het eind vh project Mensen en.
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
Webdesign & (Digital) Marketing Portfolio Stage
Interactieve Media Kick Off V2 Kernproject. Onderwerpen Kick Off o Intro o Doelstellingen V2 Kernproject o Organisatie o Werkplekken o Deliverables o.
Kick Off V1 Kernproject 09/10. Propedeuse o 20 weken o 10 teams per projectpartner o Strakke organisatie (vastgestelde presentaties) o Nog geen verschil.
Cross Media. Functies binnen team Strategie Voorbereiden van debriefings Op de hoogte blijven van (markt) ontwikkelingen van klanten / concurrenten Adviseren.
W.I.M Stefan Roest Rick van der Heiden Samentha van der Weiden
Rick, Youri, Tim, Rick, Jeroen
Communicatie en Instumenten
Voorlichting en Werving De juiste student op de juiste plaats.
IAM  V1 Kernproject Week 7. IAM - HvA Programm Case team Anneton 2 einddeliverables De begroting.
Team Creja. Wie zijn wij? Renske BorstProjectleider Amber QualmVormgever Jill de LeeuwVormgever Christopher PendersMarketingman Eliel VicenteProgrammeur.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
Test die teksten! Of (toch) niet!? Testen bij de Belastingdienst Jac Brouwer Landelijk Huisstijlcoördinator Taal Centrum voor kennis en communicatie, Utrecht.
Digitale Hulpmiddelen Organiserende hulpmiddelen (bv. wiki, blog, portfolio, stageverslag) neerslag en reflectie van activiteiten in de praktijksituatie.
VISUALISATIE Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
Communicatie bij OCB Doel presentatie: Gedrag, symboliek en communicatie Indruk geven van mijn aanpak Managers betrekken bij imago Hoe gedrag beïnvloeden?
LL. HvHK_Kuurne Organisatieontwikkeling >> Strategische planning.
Inbound marketing en bloggen
23 maart 2017 profilering.
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Sieberdam/ROCS & KODOS
Programma Bruggen Bouwen
DE TOEKOMST VAN ONLINE FONDSENWERVING
Transcript van de presentatie:

Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media

Opzet vandaag: 1.Opzet 2.Projecten 3.Programma en aanpak 4.Briefing elementen 5.Naslagwerken 1. Opzet V1 kerncases

Jullie doel: Ontwikkel een interactieve concept dat een overtuigende oplossing is voor de pitch-opdracht!  Wees onderzoekend, creatief, slim, kritisch, professioneel, eigenwijs, zelfstandig, etc Opzet V1 kerncases

Leerdoelen: Onderzoek –Markt-, doelgroep- en gebruikersonderzoek Strategisch en conceptueel denken Integreren leerlijnen: –marketing, communicatie, technologie, design, cultuur Uitwerking en visualisatie –user scenarios en user interfaces Communicatieve- en presentatievaardigheden 1. Opzet V1 kerncases

Vakken B1/B2Projecten B3  Stage B4 Marketing Communicatie Onderzoek Technologie Concept- ontwikkeling Info-architectuur Future Lab Presenteren 1. Opzet V1 kerncases toepassen & oogsten Onderzoek

2. Over de 10 concept projecten V1 Kerncases

De ‘reikwijdte’ van een communicatie / interactief concept concept Strategische keuzes opdrachtgever Media & middelen Creatie & uitwerking Content & boodschap 2. Over de 10 projecten

De 10 concept-opdrachten: Verschillende concept-‘karakters’ –Online campagnes, interactieve media formats, events, games, cross mediaal, blog etc. Gericht op interactiviteit (Seth Godin) –Communities, user generated content, actiematig, serious games, aanzetten tot actie, discussie etc. De gebruiker centraal! –Denk/werk vanuit user scenarios / use cases 2. Over de 10 projecten

Concepting = werken & spelen 2. Over de 10 projecten

Concepting = Schetsen & zeker weten 2. Over de 10 projecten Gevoel & ratio

Concepting = onderzoeken = google (nooit als primaire bron) & boeken!! 2. Over de 10 projecten

Concepting = maken & testen 2. Over de 10 projecten

Starten met onderzoek! Intern: –Expertise van team –Creativiteit, technische knowhow, netwerk, ervaring in andere projecten Extern: –Markt- en doelgroeponderzoek Op zoek naar: –Actuele ontwikkelingen –Best practices (ook internationaal!) –De gebruiker! 2. Over de 10 projecten

3. Programma en aanpak V1 Kerncases

3. Programma & aanpak Colleges Wk 1: Briefing, team Wk 2: Onderzoek Wk 3: Creatieve technieken Wk 4: Van idee naar Concept Wk 5: rooster vrij Wk 6: Gastspreker Interactieve concepten Wk 7: Testing Wk 8: Presentatie cue’s ‘Mijlpalen Wk 2: Debriefing doc. Wk 3: Persona’s Wk 4: 4 ideeen Wk 5: roostervrij Wk 6: Concept Wk 7: Uitwerking Wk 8: Test Wk 9: Presentatie Colleges = rode draad in conceptontwikkeling en ondersteunend aan werkgroepen

Rollen en taken: 1 projectleider –Contact met projectpartner –Voorzitter teammeetings Rest van het team: –Strateeg, researcher, visualiser, tech-expert, marketeer, communicatie-adviseur etc... –Planning en materiaal beheer Zorg dat er wekelijks werk op tafel ligt van iedereen! 3. Programma & aanpak

“spelregels”: Conceptontwikkeling vereist creatieve vrijheid maar.... Planmatig werken olv de projectleider Individuele & teamverantwoordelijkheid Elke week ‘deliverables’ toonbaar op tafel Tijdsbesteding: 2 dagen per week per persoon Gebruik de kennis uit voorgaande vakken! 3. Programma & aanpak

1) Business & Organisatie 2) Marketing & communicatie 3) Content & Functionaliteit 4) Media & Middelen 4. De interactieve (de)briefing

1) Business & Organisatie Missie en Visie Organisatie Business doelstellingen Kernwaarden/identiteit Product portfolio 4. De interactieve (de)briefing

2) Marketing & Communicatie Markt ontwikkelingen Positionering Marketing Doelstellingen Doelgroepen Communicatie doelstellingen Propositie Creatie 4. De interactieve (de)briefing

3) Content & Functionaliteit (beschikbare) Content (mogelijke) Interactie (gewenste) functionaliteit (mogelijke) informatie architectuur 4. De interactieve (de)briefing

4) Media & Middelen Mediamix –Online & offline Middelen –Mensen en materialen Budget –Ontwikkeling en beheer Uitvoering –Planning & productie 4. De interactieve (de)briefing

Naslagwerken Concepting summary (geleend uit Merkentheorie, Jan Rijkenberg, pdf Unleashing the ideavirus, Seth Godin, pdf Wishfulthinking.co.uk, Mark McGuinness, pdf 5.Theoretisch kader