Teleshopping via TV Doelgroep? Producten? Motivatie?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Advertisements

ongewenste indringers op de computer
Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.
Communicatie met de achterban
verenigings- communicatie
Onderzoek Nibud*  4 van 5 Nederlanders maakt geen overzicht van de toekomstige uitgaven.  25% van de Nederlanders houdt.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Branche-analyse Boekenbranche
Internet door de jaren heen. Beginsituatie •Wij werken met WPS in Adobe readers, dit wordt op de computer gelezen •De lesstof is erg verouderd en teveel.
Internet en gezondheid.  Wie heeft internet thuis?  Wie heeft een smartphone of tablet?  Wie zoekt medische informatie op het internet?  Wie neemt.
Aankoop van duurzame consumenten goederen: Hoe denkt de consument… Steven Van Belleghem Sr. Consultant InSites Consulting.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
 QI&feature=related QI&feature=related.
Een gratis website voor uw appartement - waarom?
Elektronisch betalen OF ELEKTRONISCH BANKIEREN
Spam spam spam spam spam SPAM 15 mei 2008 Geert Dewaersegger.
Er zijn vele soorten goederen en diensten
Wat is Certipost?.
COV Antwerpen 6 oktober Broechem
GGD Fryslân Akke Hofstee en Abe van Reemst Leeuwarden
Iris Robijns Walter Van den Branden Ilse Van Looveren
Intranet Lieven Gils. Inhoud Wat is intranet? Voor wie is intranet? Het invoeren van intranet. Wat zijn de systeemvereisten? Wat is de kostprijs? Voordelen?Nadelen?
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
berichtgeving in de media
Meer bewegen via internet 28 juni 2011 – OU Open Kennisavond Denise Peels Stijn Friederichs.
Innovatie bij psychotherapie online
Social Media.
Bewegen voor meer evenwicht Fopas, dynamiek voor verandering.
Wat is Mibo en wat kan ik ermee?. Wat is Mibo? Mibo is gratis educatieve software via het internet Mibo wordt U aangeboden door: APS (
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Social Media Door Dyonne en Yanthe
In samenwerking met De nieuwe Electronische Identiteitskaart (EIK)Diepenbeek 15 Maart 2005.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
Informatieavond Kinderen, Ouders en Internet.  Blogs  Chatten  MSN  Beveiliging  Links.
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Detailhandelsmarketing
MARKETINGMIX.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
WAI-NOT Internet voor mensen met een mentale beperking
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Strategiekeuzes maken en 1-pagina strategieplan uitschrijven
2 Is alles waar? Groep 5 3 Wat doe jij op internet?
Jongeren & geld. Zakgeld Hoeveel zakgeld krijgen jongeren? leeftijdzakgeld (per maand) 12€ 19 13€ 23 14€ 25 15€ 30 16€ 31 17€ 36.
Hoe een website realiseren ? Horen, zien en ontsluiten Gooik, 27 januari 2006 Johnny Van Bavegem Heemkundige Kring van Gooik.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
Created by BM|DESIGN|ER Business model Schoonmaakrooster.com default 2e.
Aubid Sarwar 4FD Betalen via Internet Waarom dit onderwerp? Wij kozen dit onderwerp omdat er tegenwoordig veel inkopen via internet gedaan worden en.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Onlinehulptoepassingen in OCMW’s
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Thema 1 NU!.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Internetmarketing en oefentoets
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
Grafische Vormgever Joost van Ophuizen 3Ma1.
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Teleshopping via TV Doelgroep? Producten? Motivatie? VTM -> 120.000 kijkers -> 0.25% koopt Producten? Motivatie?

Via internet: shopping malls www.advalvas.be shopping sites www.proxis.be www.caddy-home.be www.azur.be ...

E-commerce Wie is de doelgroep? Wat zijn de typische producten? Wat is de motivatie om via internet aankopen te doen?

Toekomst Sterke groei VS: e-commerce vertegenwoordigt 15 % Belgie: Dit jaar 0.16% van de consumentenmarkt Inkomste e-commerce stegen met 420% Komende jaren zullen uitgaven verdriedubbelen

Problemen met e-commerce 28% van de online aankopen mislukt Laattijdige levering Beschadiging Geen levering Onverwachte extra kosten … Vertrouwen creëren is zeer belangrijk voor succesvolle ontwikkeling e-commerce

Elektronische kranten Traditionele krantenuitgevers: bijna allemaal een website In het begin kopie van papier versie Nu complementair: biedt extra diensten Nieuw communicatiemiddel Nieuwe manier om interactiviteit op te wekken Aparte online redactie is nodig

Extra diensten Archief (zoekfaciliteiten) Animatie en geluid Forum Nieuwsbrief Clubs, chatten Shoppen Kaartjes versturen Spelletjes…

E-zine/nieuwsbrief Nieuwsbrief Info die gemaild wordt, met verwijzingen naar URLs waar men meer info kan vinden

Electronische kranten Troeven: snelheid interactie Pushmogelijkheden Gratis? nadeel: geringe mobiliteit pc moeilijk om te laten betalen Geen/weinig reclame-inkomsten Meestal verlieslatend!!!

Webjournalistiek Lezen van scherm is moeilijk -> Korte zinnen, directe nerveuze stijl Kennis van techniek Niet te veel herhalen wat ook al via beeld of geluid wordt verteld Updaten is heel belangrijk

Portaalsites Gigantisch grote websites Diensten Informatie Shoppen SMS-jes verzenden Informatie Nieuws Horoscoop … Doel: vertrekpagina bij het surfen

Portaalsites Inkomsten uit reclame E-commerce Partnerships Doorspelen van persoonlijke informatie aan andere firma’s

Portaalsites Grote strijd aan de gang om de klant www.advalvas.be www.clickx.be www.planetinternet.be Evoluties Vortals Microportals

Internetbedrijven in moeilijkheden??! Online reclamemarkt groeit amper In tegendeel, veel internetbedrijven maken reclame voor hun zaak via traditionele media Inkomsten e-commerce vallen tegen Iedereen heeft zwaar geïnvesteerd om niet achter te blijven op concurrenten

Internetbedrijven in moeilijkheden??! Veel bedrijven bezuinigen of stoppen ermee Ontstaan van Ghostsites, vb:www.cafebelge.be Wil dit zeggen dat internetgroei echt stopt? Nee wel rechtzetting van een overgehypte toestand!