Van concept naar realisatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
© prof. dr. Lucas C.P.M. Meijs, prof.dr. Lucas C.P.M. Meijs Lonneke Roza MscBA Strategische filantropie.
Advertisements

STRATEGISCHE PLANNING
Bedrijfspresentatie Promavise
ROEIDAG 2012 Sponsoring uit eigen identiteit 1.
VISIE “Techniekmuseum HEIM is een interactief belevings- en ontmoetingscentrum waarin techniek, geschiedenis en wetenschap zijn gekoppeld aan vernieuwende.
Conditietest als basis voor samenwerking. De conditietest is een hulpmiddel voor vrijwilligersgroepen om: de huidige kwaliteit van de groep te meten en.
Bedrijventerreinen als economische motor Presentatie door drs. Gerrit Ybema Ybema Economy Solutions Bedrijventerreincongres 2006 Zutphen, 5 oktober 2006.
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
De kern van projectmanagement
BlueAssist: Europese middelen een hefboom ? Brussel, 31 maart 2014.
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
Olympische sport, leverage & legacy. Doelstelling Welke activiteiten (leverage) kunnen aanpalend aan een sportevenement georganiseerd worden om de legacy.
Evenementen organiseren voor UNICEF
1.1a2, Vereniging voor elektronisch geld instellingen in Nederland Toelichting op doelstelling en werkwijze Kees Klomp (voorzitter) 11 juni 2002.
Registratie. Waarom? Registratie Registratie kan: - input voor besluitvorming zijn - basis voor coaching zijn.
Valbonne Commercial Agency Denken in versnellingen Commercial agent – Sales en klantcreatie Dirigent - Creatie regie Strategist - Advisering en coaching.
Marketing presentatie
Hoofdstuk 3 Inzet voor een project
Inleiding tot marktonderzoek
O pdracht, O pdrachtgever, Product en P roces. I nhoudsopgave De opdracht De sturing.
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
Theorie, operationaliseren en onderzoeksopzet
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Turnaround (bij Multifunctionele Accomodaties)
prof. E.O.J. Jans m.m.v. Prof. Drs. K. Wezeman Dr. Van Dijk 20e druk
Swot analyse
A B Positioneren betekent vaststellen van de huidige positie (A) en de gewenste positie (B) van een organisatie. De keuze voor de gewenste positie B is.
Doelen Soorten vormgeving.
Citymarketing Hilversum 2006
Evenementenorganisatie
ENERGIENEUTRALITEIT IN DE GEMEENTE
Vraaggericht aanbod creëren. Lage Mierde, 13 november 2012Albert van Schendel 1.
Plan van Aanpak (PvA) = Projectplan
Brabantse Bromfiets Beurs. Wat stelde het voor Beurs voor sleutelaars Beurs voor verzamelaars Bijeenkomst van vrienden Rommelmarkt Georganiseerd zooitje.
Evenmanagment Crowdmanagement - risicoanalyse – financiering Brecht Bauwens West-vlaanderen.be, 2013.
IAM  V1 Kernproject Week 7. IAM - HvA Programm Case team Anneton 2 einddeliverables De begroting.
Animal events Locatiedirecteur Introductie dia – nog niets uitleggen.
Keuzes in regionale samenwerking Eerste verkennende regiobijeenkomst declaratieprocessen.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Kwaliteit en beleid
KWALITEIT EN ORGANISATIE WEEK 2 Schpa 2.57.
Tafel dagbesteding gemeenten
Toezicht op governance: waar draait het om en paralellen tussen de mediasector en de financiële sector Wijnand Nuijts – Manager toezicht Governance Gedrag.
D.M.H.C. de Graspiepers Jan en Els van Gammeren, Vrienden van “de Graspiepers” Een uniek concept?
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
Dienstenmarketing Week 4.
LAC FRISIA 1883 Onze vereniging Een historische vereniging die staat voor: Plezier en prestatief Top amateurvoetbal Maatschappelijke en sociale betrokkenheid.
Transitie oprichten beheerstichting Sport Alblasserdam Han de Krijger Tonia Ruybroek 9 oktober 2012.
Ervaring regio met ESF actie J Karin van Meer. Beeld van de regio Noordoost Brabant.
Oriëntatie op CIW hoorcollege 5: Corporate Communicatie Ali Oussaïd.
Stadsmarketing Stand van zaken College van B&W, 14 oktober 2008.
WELKOM MODULE LANDSCHAP ZAKELIJKE EVENEMENTEN Eventmanagement HKU / les 1 / 28 mrt 2011 / Periode 4 – 2010/2011.
Prisma Brabant Provinciale steunfunctie-instelling op het terrein van welzijn en educatie. De provincie Noord-Brabant is de grootste opdrachtgever. Bijdrage.
Stellingen vooraf 1 donderdag 5 juni 2014 start programma een slechte stelling geeft vaak een goede discussie. hoe botter de stelling, hoe.
WELKOM MODULE LANDSCHAP ZAKELIJKE EVENEMENTEN Eventmanagement HKU / les 3 en 4 / 11 april 2011 / Periode 4 – 2010/2011.
Transitiepaden AFL Van school  Naar kenniscentrum AFL Van werken binnen teams in opleidingen  Naar samenwerken binnen en tussen domeinen en met de 5.
We gaan van start met een filmpje!
WERKKAMER PRODUCTCERTIFICERING Jaarplan 2017 en verder
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Subsidies met effect Commissie FIRAP 22 mei 2012.
Subsidies met effect Commissie FIRAP 22 mei 2012.
Prijs Wordt per blikje rond de 2 euro verkocht.
RoeienVooreenAnder.nl.
Cursus Politiek Actief Bijeenkomst 2: De gemeente
Route 2020 Actielijn 1; Positionering en Marketing
De waarde van Le Grand Départ Utrecht 2015
De meerwaarde van side-events
De meerwaarde van side-events
Vzw Mechelen MeeMaken.
Transcript van de presentatie:

Van concept naar realisatie Eventmanagement Van concept naar realisatie

Wat is een evenement? Een georganiseerde gebeurtenis waar een vooraf bepaalde inhoud op een doordachte wijze wordt aangeboden aan een uitgekozen publiek, dat daarmee deelnemer aan deze gebeurtenis is geworden. G. Kuiper

Verschillen in organisatie Doelstelling Aard en omvang Financiering Openbaarheid Promotie

Publieksevenementen INHOUD PUBLIEK Inhoud met als doel: Esthetisch Ideëel (politiek, religie, sport) Amusement Economisch Sponsoring: aansluiten op bestaande inhoud INHOUD Publiek komt voor inhoud evenement Publiek trekken naar evenement met behulp van marketingmiddelen PUBLIEK

Publieksevenementen Eigenschappen Openbaar Consumenten Inhoud / activiteiten Mediakanalen Marketingmiddelen Gratis / kaartverkoop Commerciële inkomsten Sponsoring

Proces publieksevenement Totaal concept Programmering Sponsoruitingen Initiator: inhoudelijke doelstelling Rol 1: Conceptontwikkeling Sponsors Subsidie Promotie t.b.v. kaartverkoop Rol 2: Accountmanagement Eventmanager Organisatie Rol 3: Projectmanagement Toeleveranciers: uitvoering

Zakelijke evenementen Opdrachtgever: product op maat maken passend bij match opdrachtgever en publiek PUBLIEK Speciaal voor publiek inhoud creëren Inhoud beïnvloedt publiek op doordachte wijze INHOUD

Zakelijke evenementen Intern Extern Vermakelijke evenementen Charity events

Proces zakelijk evenement Opdrachtgever: communicatiedoelstelling Verkoop Rol 1: Accountmanagement Creatie Rol 2: Conceptontwikkeling Eventmanager Organisatie Rol 3: Projectmanagement Toeleveranciers: uitvoering

Eventmanager in zakelijke en publieksevenementen: 3 rollen Projectmanager: Onderzoek Organisatie Planning Begroten Budgetteren Toeleveranciers Communicatie ‘achterkant’ Conceptontwikkelaar: Onderzoek Creatie Vertaling vraag naar beelden dramaturgie Accountontwikkelaar: Acquisitie Klantencontact Verkooptraject Communicatie ‘voorkant’