Computergames, een cultuurvorm van de 21ste eeuw?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Een gewone timmerman….
Advertisements

GAMES in het onderwijs.
Verlichtingsdenker: vertrouwen in de rede
Samenvatting hoofdstuk 15-16
Hybriditeit De Souza e Silva: • Het vervagen van de grens tussen fysiek en digitale ruimten • Het intreden van virtuele communities in de fysieke ruimte.
Precht 2 Blz 53 t/m 101.
Samenvatting Book of lenses
Inleiding op het lineair perspectief
Lagoonia Je vliegtuig is neergestort op een eiland in de Stille Zuidzee en je bent een van de overlevenden. Zult u in staat om andere overlevenden te vinden,
Hoofdstukken 15 en 16.  als spelers meer keuze hebben kunnen nieuwe verhalen ontstaan. Hoe kan ik meer keuzes brengen?  Conflicten leiden tot meerdere.
Fictieanalyse College 3.
Maarten Steenhagen KUNSTFILOSOFIE COLLEGE 2 EEN FILOSOFISCHE BENADERING VAN DE KUNSTEN DE NABOOTSINGSTHEORIE Maarten Steenhagen.
Wat gaan we vandaag doen? … >> de planning >> Introductie Waar gaat SplitsZ over?  Een beroemdheid maken > Jouw SplitsZ-ster Dit doe je in de rol van.
The art of game design Hoofdstuk 17 tot 19. Trandsmedia worlds Games video's en speelgoed zijn poorten in trandsmedia worlds.
VOETBAL Meest populaire sport. DE REGELS  Bij elke wedstrijd moet er een team op het veld komen met om te kunnen spelen. De regels zijn heel simpel als.
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
Samenvatting Book of lenses
Een marketing concept geboren uit reclame doeleinden
6e EMEG item Mathijs van Zantvoort
Maarten Steenhagen KUNSTFILOSOFIE COLLEGE 3 EEN FILOSOFISCHE BENADERING VAN DE KUNSTEN EXPRESSIETHEORIE Maarten Steenhagen.
Jeugdsubculturen en jongerencultuur
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
The art of game design Hoofdstuk 15 en 16. Opbouw van een verhaal Tweevoudig: Sommige games hebben goede verhaalelementen Sommige games hebben goede gameplay.
The art of game design Blz Opbouw van een verhaal Tweevoudig: Sommige games hebben goede verhaalelementen Sommige games hebben goede gameplay.
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
ADP Tussenopdracht: Horseman Student: Kaj Metz Richting: GAR Module: Design & Research Vak: Action Design Principles Docent: Karel Millenaar Datum:
Liefhebben Het is niet moeilijk,                                              om lief te hebben .
“No problem can be solved from the same level of consciousness that created it. We must learn to see the world anew.” Albert Einstein.
Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional
FAR CRY 3GAMING “speel een game uit de top 100 een aantal uur”
Game concept Samenvatting hoofdstuk 20 & 21. De waarde van esthetiek Het kan spelers aan trekken die het spel anders niet hadden gespeeld Het kan jouw.
Samenvatting hoofdstuk 17&18
BRIDGET JONES The edge of reason Kijk een film (dvd/bluray) met het commentaar van de regisseur en ga opzoek naar de succesfactor.
Top games In deze powerpoint kom je alles te weten over games!
en mooie plekjes in Bokrijk
Stichting Visible Results
Emoties door Games Door: Vera Prins. “ Wat is de meerwaarde van emoties door games ?
Wat gebeurt er onder onze voeten? Transport Water & energie Constructies & opslag Integrale benadering van de ruimte is noodzakelijk om overlappende.
6 September 2012 Lotto Arena - Antwerpen. Wat zijn je verwachtingen vooraf? Wat is je ervaring geweest? ONDERZOEKSVRAGEN.
Hoofdstuk 8: The game is made for a player. Ken de spelers  Einstein: Leer luisteren naar je publiek en weet wat je doet.  Project yourself: Plaats.
Medmec04 les 1 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Rules and effects in games that lessen the differences of value used to measure competition between players.
Kan serieus gamen je gevoel van kunnen zorgen voor een geliefde met dementia verbeteren? Onderzoeker: Eduard Novak (MD, neuropsychiater) Thesis onderzoek.
Specht en de wezel samen door de lucht Mediabegrip week 11/12.
Game ON!. Wat gaan we doen: Introductie: wie ben ik? Inspiratiebronnen Game On! 2008.
Mark Overmars Universiteit Utrecht
Het schrijven van een verhaal
Verhalen over leven dood
Lesbrief Jongerenprogramma Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het.
SOCIAL RETURN SERIOUS GAME voor iedereen die social return serieus op de kaart wil zetten.
Thema jongeren en de publieke ruimte : social media/de digitale leefwereld.
Gameverslaving: facts and stories
Maak je persoonlijke veranderverhaal
2 Welke media kies je? Groep 3 en 4 3 Je wilt een film kijken Welke media kies je?
Het Virtuele Rollenspel Een kosteneffectieve manier om de Kwaliteit van het Onderwijs te verhogen? Presentatie voor:Conferentie “Durf te Leren”, WGV Zorg.
Veilig Online. Wat als Facebook een dag niet werkte?
Algodoo als katalysator voor ontdekkend en ontwerpend leren Fontys Lerarenopleiding Sittard, Jos Smits, vakgroep natuurkunde.
Presentatie over de Olympische spelen
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
Les 5 gamen CLIËNT EN MEDIA WIJSHEID//. Wie gamet er regelmatig? Ken je mensen die verslaafd zijn aan gamen? Wat zijn de gevolgen van game verslaving?
Vulkaan Stromboli Door Quinten Lacquaye en Gilles Janssens.
Gino Vanherweghe. -Een aanzet tot… mogelijkheden en suggesties aanbieden, geen ‘volledigheid’. -Snel evoluerende wereld -Opkomst tablets-iPads -Focus.
K. Rupel Boom FC Tactische richtlijnen Wim Scheers.
Het schrijven van een verhaal
Welkom VWO 5..
1.
Het 24 spel.
Games.
Mamma Beer speelt buiten met haar kleintjes
Transcript van de presentatie:

Computergames, een cultuurvorm van de 21ste eeuw? Boek ‘GAME OVER’ Computergames, een cultuurvorm van de 21ste eeuw?

De kunst van het simuleren 1 Game Wiskundige versie van een realiteit Moet zo geloofwaardig over komen Illusie Idee Computersimulatie Virtuele realiteit Elementen kunnen posities innemen

De kunst van het simuleren 2 Simulatie Bepaald niet wat er gebeurt Bepaald wat er kan gebeuren Legt aantal regels vast Gevoel van controle Elk aspect is analyseerbaar, berekenbaar en plaatsbaar

Een spelletje verhaal Verhaal in computergame is op niveau’s Boxart Cutscenes  kaderverhaal Werkt als katalysator Om sfeer te creëren Om acties van speler zin te geven Hoe meer je speelt, hoe meer informatie er vrijkomt

Introjectie en ludiek conflict In spel identificeer je jezelf met een avatar Je neemt fictieve rol aan Je beleeft die ook als persoon “echt” Je wordt in een virtuele wereld geworpen Je bevindt je ook echt in die wereld Vb. speler zegt; “Ik vind die code hier nergens de avatar omgeving in het spel

Competitief medium voor een competitieve wereld 1 Games zouden verslavend en gewelddadig zijn Volgens media Volgens publieke opinie Maar er is altijd al geweld geweest Bijbel Griekse Mythologie …

Competitief medium voor een competitieve wereld 2 Games kunnen behandeld worden als elk ander medium Volgens gamers: Geen hersenloze tijdsverspilling Maar actieve vorm van entertainment

einde