Computergames, een cultuurvorm van de 21ste eeuw? Boek ‘GAME OVER’ Computergames, een cultuurvorm van de 21ste eeuw?
De kunst van het simuleren 1 Game Wiskundige versie van een realiteit Moet zo geloofwaardig over komen Illusie Idee Computersimulatie Virtuele realiteit Elementen kunnen posities innemen
De kunst van het simuleren 2 Simulatie Bepaald niet wat er gebeurt Bepaald wat er kan gebeuren Legt aantal regels vast Gevoel van controle Elk aspect is analyseerbaar, berekenbaar en plaatsbaar
Een spelletje verhaal Verhaal in computergame is op niveau’s Boxart Cutscenes kaderverhaal Werkt als katalysator Om sfeer te creëren Om acties van speler zin te geven Hoe meer je speelt, hoe meer informatie er vrijkomt
Introjectie en ludiek conflict In spel identificeer je jezelf met een avatar Je neemt fictieve rol aan Je beleeft die ook als persoon “echt” Je wordt in een virtuele wereld geworpen Je bevindt je ook echt in die wereld Vb. speler zegt; “Ik vind die code hier nergens de avatar omgeving in het spel
Competitief medium voor een competitieve wereld 1 Games zouden verslavend en gewelddadig zijn Volgens media Volgens publieke opinie Maar er is altijd al geweld geweest Bijbel Griekse Mythologie …
Competitief medium voor een competitieve wereld 2 Games kunnen behandeld worden als elk ander medium Volgens gamers: Geen hersenloze tijdsverspilling Maar actieve vorm van entertainment
einde