Indiase multinationals Relatie India – Verenigd Koninkrijk

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Grammar Chapter 4 – G3 Aangeplakte vragen = Question tags.
Advertisements

Grammar Chapter 1-G3 Vragen.
Hst 1: De wereld: Systeem van landen en relaties
Over consumenten, gedrag en marketing
REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
1 Facilitating Online Learning Conversations Exploring tool affordances in higher education Jakko van der Pol IVLOS, UU/ Onderwijscentrum VU.
Leren redeneren en experimenteren met concept cartoons
(Semi)-Perifere regio’s in de wereld: actuele ontwikkelingen
User Centred Development
Informatievaardig bij Trendanalyse: M eer dan Google Jaroen Kuijper, informatiespecialist
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Hst 1: De wereld: Systeem van landen en relaties
Leraar, school en opleiding
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
Grammar Chapter 4 – G2 If + past simple. Je wist al dat je voor het woordje als in het Engels if kunt gebuiken. We gaan hier even mee verder. Het kan.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
1 Docentenhandleiding De integratie van verantwoord ondernemen Studie-avond Syntra West 13 september 2007 Marijke De Prins.
Deltion College Engels A2 Lezen [Edu/002]/subvaardigheid ‘koken’….!
Workshop arbeidsmarktinformatie (PSW/UWV),
1 Challenge the future Placement Test Engels. 2 Challenge the future Situatie op de TU: ITAV Instituut voor Talen en Academische Vaardigheden 7 docenten.
Leergroepcoachen als onderwijsconcept
Paragraph  People wanted to avoid war in the future.  League of Nations (1919) had failed.  In 1945: 2 nd try: United Nations.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
Westerse wereld.
Deltion College Engels A2 Lezen [Edu/001] thema: What about smoking in this B&B? can-do : kan specifieke informatie vinden en begrijpen in eenvoudig, alledaags.
Page 1 Workshop thema 4 21 mei 2013 Hanneke Koopmans.
Wat staat er achter de blokjes? Vlgnd. dia Instructie: 1.De maker plaatst foto’s achter de blokken van elke dia. Om te spelen: 1.Bedenk (eenvoudige)
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1999 Joel Houston/Hillsong Publishing 1/6 EVERYDAY (Joel Houston) 1. What to say Lord it's.
C USTOMER A DVOCACY T HE C USTOMER C ONNECTION 28 januari 2009 NICOLETTE WURING.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Spelen Instructions: 1) Verdeel klas in teams. 2) Stel een vraag aan een team. 3) Bij een goed antwoord mag er aan het rad gedraaid worden. 4) Typ het.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
Differentiatie Hanneke Tuithof Roxanne Elt Wouter Meijer.
Het “Nieuwe Werken” Ties Arts Oude wijn in nieuwe zakken? Of onontkoombaar……..
 Welke foto hoort niet in het rijtje thuis?.  Thema: de ‘Barbaarse wilde’  3 rondes  3 centrale vragen HERKOMST Wie heeft het stereotiepe beeld van.
“De geesteswetenschappelijke discipline heeft afstand genomen van haar taak om leraren op te leiden en richt zich nu ook voornamelijk op onderzoek. Geesteswetenschappen.
1. 2 Hoe gaan leerlingen om met (les over) evolutie in relatie tot hun levensbeschouwing? Interviews  visies op evolutie (+eigen). Lessen: Wat is evolutie.
John Rawls: Rechtvaardigheid buiten Nederland
Gepersonaliseerd leren:
De Betekeniseconomie.
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Standaarden en spelregels voor de Slimme Stad
Salt & Light Zout & Licht
IMAGINE John Lennon.
Where To Buy Orlistat “People are always asking me about him, and how he is doing,” she said of her now three-year-old son Beckett buy orlistat australia.
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
ECOLAB; GEDREVEN DOOR ONZE MENSEN
Internationale beurs voor excellente leerlingen
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Vreugde Joy.
IMAGINE John Lennon.
Who knows something about scenarioplanning?
IMAGINE John Lennon.
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
IMAGINE John Lennon.
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Transcript van de presentatie:

Indiase multinationals Relatie India – Verenigd Koninkrijk Didactische workshop Indiase multinationals Relatie India – Verenigd Koninkrijk workshop nascholingscursus 17 december 2010 Pauw (VU) & Beneker (UU)

workshop nascholingscursus 17 december 2010 Pauw (VU) & Beneker (UU) Introductie leerlingen over de wereld en hun ak-onderwijs mno’s uit het zuiden, voorbeeld Tata Group opdracht: waardekwadrant: Tata’s toekomst Opdracht Nabespreking workshop nascholingscursus 17 december 2010 Pauw (VU) & Beneker (UU)

workshop nascholingscursus 17 december 2010 Pauw (VU) & Beneker (UU) Mondiaal bewustzijn Doel aardrijkskundeonderwijs Onderwerp nascholingsdag Onderzoek: ‘global awareness / world mindedness’ en ‘geography education’ Eerste uitkomsten Inspiratie voor opdracht vandaag workshop nascholingscursus 17 december 2010 Pauw (VU) & Beneker (UU)

workshop nascholingscursus 17 december 2010 Pauw (VU) & Beneker (UU) It is important that we educate people to understand the impact that current policies might have on future generations I enjoy trying to understand people’s behavior in the context of their culture People from my country can learn something of value from all different cultures Any healthy individual, regardless of race or religion, should be allowed to live wherever he wants in the world workshop nascholingscursus 17 december 2010 Pauw (VU) & Beneker (UU)

I have very little in common with people in underdeveloped nations (R) Our country should permit the immigration of foreign people even if it lowers our standard of living It would be better to be a citizen of the world than of any particular country workshop nascholingscursus 17 december 2010 Pauw (VU) & Beneker (UU)

discussion, presentation, personal opinion knowledge discussion, presentation, personal opinion workshop nascholingscursus 17 december 2010 Pauw (VU) & Beneker (UU)

workshop nascholingscursus 17 december 2010 Pauw (VU) & Beneker (UU)

workshop nascholingscursus 17 december 2010 Pauw (VU) & Beneker (UU) Thema & vorm workshop Thema: actueel en passend binnen examenprogramma (vergelijking India en UK, plus investeringsstromen mondiaal) Vorm: discussie/debat, waardegericht, perspectief vanuit zuiden, ‘verre buitenwereld’ dichterbij workshop nascholingscursus 17 december 2010 Pauw (VU) & Beneker (UU)

workshop nascholingscursus 17 december 2010 Pauw (VU) & Beneker (UU) Thema: EMNCs workshop nascholingscursus 17 december 2010 Pauw (VU) & Beneker (UU)

workshop nascholingscursus 17 december 2010 Pauw (VU) & Beneker (UU) Fortune Global 500 http://money.cnn.com/magazines/fortune/global500/2010/full_list/ workshop nascholingscursus 17 december 2010 Pauw (VU) & Beneker (UU)

workshop nascholingscursus 17 december 2010 Pauw (VU) & Beneker (UU) FDI door EMNCs Omvang: snelle stijging Herkomst: landen Azie belangrijkste bron, Rusland (maar ook: Centraal Europa, Latijns-Amerika, Zuid-Afrika, Golfstaten Richting: Regionaal, Zuid-Zuid en Zuid-Noord (vb LA>US/S; SA>UK) Sector: grondstoffen winning, dienstverlening, telecommunicatie Strategie: resource / efficiency / market seeking workshop nascholingscursus 17 december 2010 Pauw (VU) & Beneker (UU)

workshop nascholingscursus 17 december 2010 Pauw (VU) & Beneker (UU)

workshop nascholingscursus 17 december 2010 Pauw (VU) & Beneker (UU) Tata in VK Tata Limited 1907 Londen (global gateway) Familie: huizen, opleiding ed 2000: Tetley Tea 2007: Corus 2007: Jaguar, Land Rover (via Ford) workshop nascholingscursus 17 december 2010 Pauw (VU) & Beneker (UU)

workshop nascholingscursus 17 december 2010 Pauw (VU) & Beneker (UU) The Prime Minister said that 90,000 people are employed in the UK by Indian firms, and "many more" because of the activities of British firms in India. workshop nascholingscursus 17 december 2010 Pauw (VU) & Beneker (UU)

Aan de slag: een werkvorm Domein Wereld 4b. Het proces van mondialisering beschrijven, herkennen en in hoofdlijnen verklaren 4b 2. een centrum-land en een (semi-perifeer land in mondiaal perspectief Groot Brittannië en India Domein Vaardigheden Waarderende vragen: o.a. de achter de norm liggende waarden herkennen Vragen gericht op het maken van keuzes en het oplossen van problemen: o.a. het prioriteren van criteria op grond van achterliggende waarden workshop nascholingscursus 17 december 2010 Pauw (VU) & Beneker (UU)

Opdracht waardekwadrant: Tata’s toekomst Investeringsdilemma: Focus op Groot Brittannië OF Wereldwijd? Stel je voor: Ratan Tata vraagt om jouw advies! Maak de opdracht in overleg daarna met je buurman of buurvrouw Wat is de mening van de vier personen? Plaats deze op de assen: horizontaal en verticaal Wat vind jij er van? Zet je eigen initialen in het kwadrant Geef tenminste twee argumenten voor je keuze workshop nascholingscursus 17 december 2010 Pauw (VU) & Beneker (UU)

Nabespreking: hoe doe je dat? Bedenk een aanpak voor de nabespreking van deze opdracht in de klas Mogelijke vragen: Welke meningen bespreek je eerst? Waarom? Welk onderdeel van de opdracht vind je belangrijk om te benadrukken? Waarom? Welke valkuilen kan een docent verwachten? Hoe ga je als docent met die valkuilen om? workshop nascholingscursus 17 december 2010 Pauw (VU) & Beneker (UU)

workshop nascholingscursus 17 december 2010 Pauw (VU) & Beneker (UU) Nabespreking (2) Wat kan de leerling leren? ‘India’ of ‘Groot Brittannië’ is meer dan een staat, ook bedrijven en burgers ‘Reasonable people can reasonably dissagree’ Verschillende mening, dezelfde waarde er achter Dezelfde mening, verschillende waarde er achter Achter een mening, dus ook je eigen mening, schuilen argumenten en waarden Aandachtspunten: - Hoe voorkom je dat oude stereotypen vervangen worden door nieuwe: ‘India neemt Engeland over’? - Leerlingen vinden het (te) moeilijk; hoe organiseer je dat ze de teksten goed begrijpen (zonder ze als docent zelf te veel te helpen)? workshop nascholingscursus 17 december 2010 Pauw (VU) & Beneker (UU)