NoVo Track record
Aantal telewerkers 91% van de populatie mag telewerken Populatie –FOD = 1250 p –Finance Tower Brussel = 1000 p Effectief aantal telewerkers –Eind 2008 : 173 telewerkers –2009 : 195 telewerkers –Totaal : 368 telewerkers (excl. AS-IS * ) Aantal telewerkers (incl. AS IS): 420 p Ratio –FOD = 34 % –Finance Tower = 42 % * AS-IS = telewerkers vóór 2007 en voor het project NoVo
Aantal prikkers Vrije keuze voor tijdsregistratie of niet Begin september 2009 –Tijdsregistratie: 41,33% –Geen tijdsregistratie: 58,67% Situatie op 1/1/2010: –Tijdsregistratie: 26,67% –Geen tijdsregistratie: 73,45%
Turnover en absenteïsme Turnover lager dan federaal gemiddelde –Turnover cijfer 2008: 4,36% –Turnover cijfer 2009: 4,77% –Gemiddelde federale overheid 2008: 10,70% Absenteïsme 2009 –FOD SZ: 5,47% –Gemiddelde federale overheid 2009: 5,67%
Evaluatiecycli (ontwikkelcirkels) Team evaluaties en teamdoelstellingen voor 101 teams Individuele cyclus van 1 jaar voor hele organisatie –Plannings- en evaluatiegesprekken: 91,45% in 2009 –Verplichte opleiding voor evaluatoren –Vrijwillige opleiding voor medewerkers 10 interne coaches begeleiden evaluatiecycli zowel individueel als voor teams
Tevredenheid Enquête 2008: 502 deelnemers, 42% Gemiddelde tevredenheidsscore FOD SZ: 6,38/10 Benchmark 8 federale organisaties: 5,92/10
Leadership assesment Tweejaarlijkse evaluatie van alle chefs Deelnamecijfers 2007 –Medewerkers (vrijwillig): 51% –Selfassesment chefs: 81% –Chef van de chef: 97% Deelnamecijfer december 2009 –Medewerkers (vrijwillig): 49%
Ratio kantooromgeving In Finto: –1000 personen –668 werkplekken –154 overlegplekken (lounge en cocoons) –25 vergaderruimtes (van 8 tot 24 personen) Kantooroppervlakte: – m² privatieve kantooroppervlakte (inclusief medisch centrum + kelderruimtes + serverlokaal) –Kantooromgeving: 10 plateaus van 1500 m² personen per plateau = 15m²/p 2 plateaus van 1000 m² - 70 personen per plateau = 14,2 m²/p
Aantal actieve netwerkconnecties per dag September 2009 –Min: 70 (volgende waarde 268 p) –Max: 613 personen (volgende waarde 560 p) Oktober 2009 –Min: 433 (volgende waarde 435 p) –Max: 619 personen (volgende waarde 606 p)
Resultaten Facility Management M²: van m² naar m² = m²(-40%) –Jaarlijkse Kost huur: 300 €= –Jaarlijkse Kost huurlasten: 70 € = –Jaarlijkse Kost schoonmaak: 30 €= = –Eenmalige Kost inrichting: 250 €= –Eenmalige Kost meubilering: 150 € = =
Papier: –Voor: 9 paletten papier per maand (108 p/jaar) –Na: 4 paletten papier per maand (48 p/jaar)= -55% Aantal printers, faxen en copiers –Voor: 450 toestellen –Na: 30 MFP’s * + 10 printers + 10 colorprinters= -88% Aantal items: –Voor: stukken kantoormeubilair –Na: +/ stukken kantoormeubilair= -60% Resultaten Facility Management * MFP = multifunctionele printers (printen, faxen, kopiëren, scannen)
Digitalisering van dossiers van personen met een handicap Cijfers mei 2009 – dossiers verhuisd van FOD SZ naar RVP voor scanning – dossiers gescand – via scan-on-demand Resultaten DigiHAN
Ventilatie van papieren archief na verhuis in aantal meter en in % 22% van papieren archief of 1496 meter vernietigd Aantal papieren archief vernietigd