Webcolleges Internationaal belicht Studiedag OOF-project 13 september 2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
•Groei in smartphone gebruik •Smartphone altijd bij de hand •Steeds sneller mobiel internet •Eenvoudige en snelle communicatie.
Advertisements

OOF webcolleges Pilot lab & practicum video over werking en bediening van de goniometer Luc Vanden Abeele (docent lab fysica)
Het Forum Hoe ga je te werk met het forum?
Tijdelijk onderwijs aan huis voor kinderen met een chronische ziekte Els Meerbergen Studiedag 18 maart 2013 Platform van Onderwijs aan Zieke Leerlingen.
INTERCULTURELE TRAJECTBEGELEIDING UITGAANDE STUDENTEN.
eDiViDe: een leerplatform op afstand voor digitaal ontwerp
1 Samenwerkend leren met Google Docs Werking en mogelijkheden van online tekstverwerken.
Walk-in Pinnacle 14.
JLC BVBA Uw partner op de Informatiesnelweg. JLC BVBA Voorne ZOERSEL Tel : +32 (0) Fax : +32 (0)
Ook buiten de klas kennismaken met de taal van je ‘buren’!
Een Website Voor Je School FrontPage Door …  Hans De Four  KlasCement:  Classy:
Infosessie Ombudswerking 1.Wie zijn/ Wat doen ombudspersonen? 2.Aandachtspunten OER.
WORKSHOP E-THEMA’S VIDEO, PRESENTATIE, INTERACTIEF DIGIDIDACT.COM.
Innovatief leren met behulp van ICT
Welkom Informatiemiddag studiekeuzecheck
Seizoen Resultaten Leiden – Vlaanderen 68 – 3 Vlaanderen – Dukes8 – 34 Amsterdam – Vlaanderen44 – 15 Vlaanderen – Hilversum8 – 36 Vlaanderen.
E-learning site voor auteurs en cursisten. Krachtig en makkelijk bedienbaar raamwerk voor tekst, multimedia, oefeningen en toetsen. Auteurs maken zelf.
Onderwijsondersteuning in de praktijk – studenten SBIB en HUB Personeelsdag 7 februari 2014.
Bonhoeffer - Enschede Hogeschool Windesheim - Zwolle.
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Webcolleges voor multicampus onderwijs
DARE Wetenschappelijke communicatie in beweging Werkgemeenschap Informatiewetenschappen, 27 februari 2004 Lilian van der Vaart.
Adobe formulieren : stand van zaken.
Bibliografische beheertoepassingen Jan Bollansée Altus-seminarie Groep T, Campus Vesalius Leuven, 2 december 2010.
Overzicht van het SBO-programma. Paul Schreurs, IWT
Flexibilisering Decreet universiteiten ‘91 Flexibiliseringsdecreet Rechtspositieregeling van de student, de participatie.
Casus: Master Verpleegkunde en vroedkunde Prof. W. Sermeus K.U.Leuven
@ faculteit wetenschappen TOetsen en LEren Doeltreffend Ondersteunen TOLEDO voor assistenten.
Studenten als katalysator van elkaars leerproces Pilootstudies met studentgemedieerd leren in de bacheloropleidingen Wetenschappen.
WebDoc Het documentbeheersysteem van de beleids- en adviesorganen van de associatie.
The secrets of an auditorium
Infosessie ABAP 14 oktober 2013.
Toledo als hulpmiddel bij Campusoverschrijdend onderwijs Kenny Verbeke, Bert Coenen en Joke Van Hoeck.
Aan het personeel en de studenten van de K.U.Leuven
Ombudspersonen.
Oktober 2004Bedrijvig op het Internet1 Prof. Dr. Geert Poels Ann Maes Frederik Gailly.
Welkom bij Bioinformatica!
Welkom bij Bioinformatica!
Inleiding Wai-Pass = Who Am I – Pass Wat? Doelgroep?
Studieadviseurs Technische Geneeskunde
Inclusief Hoger Onderwijs: het perspectief van docenten. Een kwalitatieve bevraging. Nathalie Heurckmans Steunpunt Inclusief Hoger Onderwijs (SIHO) Leen.
Studenten ondersteunen eerstejaars
HK39/40: Internet Infrastructuur Docent: André Mariën (Ubizen) Assistent: Lieven Desmet.
Inhoud presentatie  Ontstaan TOPGGz  Missie, focus en positionering  Infrastructuur stichting  Planning  Lidmaatschap.
2011 International Year of Chemistry Het bestuur van het departement Scheikunde laat een scheikunde game ontwikkelen voor 2011 International Year of Chemistry.
G!DS Basismodule Trainingsdag 2 Naam, functie Datum, plaats.
Studeren in Japan en Korea
Studeren in Japan en Korea Korea BA & MA ♀ & ♂ Kans op beurs (ASEM- DUO)
Studeren in Japan en Korea Korea
Opdracht 1: Pak een s. Openen van materialen: Materialen in verschillende formats ontwikkeld (Word, Powerpoint, Zip) Programma Good Reader (gratis)
 Hilde Vanhuele & Marc Verheyen  Stafmedewerkers Tele-Onthaal West-vlaanderen, Vlaams-Brabant & Brussel Bron:
Video in het onderwijs 9 maart Doel workshop Op weg helpen en ondersteunen bij gebruik van video in eigen onderwijs Nieuwe ideeën opdoen Inzicht.
Opschaling weblectures: Eerste stappen Bas Bergervoet en Stijn van Laer Onderwijstechnologen bij LIMEL en DOO SURF SIG Media & Education
Ondertekening van overeenkomsten
voor jouw klanten Online werkplek op elk device
Uw VVT - instellingen voor uw nieuwsbrieven online veranderen.
Les 3 – Zullen we delen?.
HOGESCHOOL VHL, 9 SEPTEMBER 2014 Goed gejat! Het gebruik van open leermateriaal in je onderwijs Janina van Hees, projectmanager open en online onderwijs.
Personen met een arbeidshandicap als werkzoekenden
Feedback Wat Soorten Door wie
Introductie Carrière deel Elektrotechniek EC = ECS + ECV + ECN + ECA Coördinator ECV+ECN Daniël Holt Coördinator ECS+ECA Paul Witte.
Individueel Studieprogramma
Pag. 1 Opnemen van hoorcolleges en lezingen Afdeling Onderwijstechnologie Cel Multimedia DICT.
ICT op de campus Subfaculteit Handelswetenschappen Campus Antwerpen September 2015 Presentatie terug te vinden via link:
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Start digitaal portfolio LOB
Sprekende Powerpoint-presentaties
RVC – Clinical Assistant
PUBLIEK Projector 2+
Transcript van de presentatie:

Webcolleges Internationaal belicht Studiedag OOF-project 13 september 2011

Weblectures: wat? Een weblecture (of lesopname) is een online video van een opgenomen lessituatie. –Niet geheel nieuw –Nu wel: het gehele opnameproces, inclusief het beheer, de verwerking en verspreiding, kan (semi-)automatisch

Weblectures: waarom? Praktische redenen: –Werkstudenten, uitwisselingsstudenten, overlappende vakken, afstandsleren, multicampusonderwijs Onderwijsinnovatie: –Student centraal, extra leermateriaal, herhaling, verdieping, oefening, voorkennis, naslagwerk Bijzondere noden (toegankelijkheid): –Eigen tijd, eigen ritme, pauzeren, schermvullend beeld, luider/stiller, ondertitels, leerwijzers Kennis delen en profilering: –OER, marketing, onderwijscommunicatie

Voorbeelden: Princeton (USA)

Voorbeelden: MIT (USA)

Voorbeelden: OU (UK)

Voorbeelden: TUDelft (NL)

university/profiel/excellent/innovatief-onderwijs/ university/profiel/excellent/innovatief-onderwijs/ Voorbeelden: Tilburg University (NL)

Voorbeelden: Associatie K.U.Leuven Mens Machine Interactie

Weblectures: hoe? ➊ Auditorium Kies 'Lesopname' op het aanraakscherm in het auditorium. Meld je aan met jouw u-nummer. Klik op START. ➋ VideoLAB Eenmaal opgenomen ontvang je een e- mail; die brengt je naar VideoLAB. Kies 'publiceer' of 'weiger' na het bekijken van de opname. ➌ Toledo/Website Kopieer de hyperlink van de opname in VideoLAB, en plaats deze op het leerplatform.

Weblectures: wat wordt opgenomen?

Lessons to be learnt Op pedagogisch vlak –Doelgroepen –Onderwijsinnovatie –OER Op technologisch vlak –Productie –Post-productie (distributie, presentatie, archivering,…) –Integratie Op mediakundig vlak –Welke formaten? –Welke kwaliteit? Op organisatorisch vlak –Wie? Wat? Waar? Wanneer? Hoe? –Profilering, communicatie, PR

Vragen? Web: –Videolab: (tot sept 2011) (vanaf sept 2011) –Weblectures (onder constructie): Contact: K.U.Leuven – DML Kapeldreef 62 – bus Heverlee Tel: +32 (16) – Fax: +32 (16) Mail: