Faculteit Sociale Wetenschappen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Advertisements

Wat doet e-cultuur? Klaas Kuitenbrouwer, Kunstraad Groningen, 7 maart 2010.
Ontwikkeling Intercultureel Onderwijsnetwerk Spiritualiteit Spiritualiteitsonderwijs in een multiculturele setting Jos Huls.
Informatica  NL&T Ideeën voor een vruchtbare samenwerking tussen NL&T en informatica in de bovenbouw van havo/vwo René Franquinet, 2006.
Huidige pagina.
Welkom bij het Dagje Economie en Bedrijfseconomie Studeren
Faculteit der Letteren Communicatie- en Informatiewetenschappen
Voorlichting Sociologie Radboud Universiteit Nijmegen
Situational Influences on the Use of Communication Technologies A Meta-Analysis and Exploratory Study B. van den Hooff, J. Groot, S. de Jonge.
Communicatiewetenschappen
Nijmeegs Instituut voor Sociaal en Cultureel Onderzoek Communicatiewetenschap.
Biologie Medische Biologie Milieu-Natuurwetenschappen
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Wiskunde A, B, C en D op het vwo
Hartelijk welkom Informatieve ouderavond Onderwerp profielkeuze
HARTELIJK WELKOM. Ouderavond havo 3 profielkeuze Peter Tilman conrector havo/vwo Gerard van Gorkum decaan havo.
Media effecten Dr. Piet Bakker Communicatiewetenschap UvA.
Bachelor Politieke en Sociale Wetenschappen Afstudeerrichting Politieke Wetenschappen.
Infosessie eerste bachelor WELKOM Infosessie eerste bachelor Verwelkoming - K. Malfliet, decaan Structuur bacheloropleidingen en praktische.
Modeltrajecten Master in Overheidsmanagement en - beleid K.U.Leuven Faculteit Sociale Wetenschappen Instituut voor de overheid.
Modeltrajecten Master in Overheidsmanagement en - beleid K.U.Leuven Faculteit Sociale Wetenschappen Instituut voor de overheid.
Maatschappijwetenschappen
Communicatie in organisaties
High tech human touch Utwente.nl/bachelor
Wiskunde A, B en D op de Havo
Keuzebegeleiding VWO VWO 3 gaat kiezen !!!
Hartelijk welkom Informatieve ouderavond Onderwerp profielkeuze.
Welkom Informatie, Multimedia & Management mens, organisaties en informatietechnologie.
Communicatie- en Informatiewetenschappen 15 maart 2008.
Communicatie- en Informatiewetenschappen november 2007.
Theater-, Film- en Televisiewetenschap november 2007.
Voorlichting oktober Voorlichting Opleidingen Technische Informatica en Media en Kennistechnologie TU Delft Faculteit Informatietechnologie en Systemen.
Informatiekunde “Ik wil ‘iets’ (relevants) met computers…” Faculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica.
Woensdag 8 januari 2014 Ouderavond profielkeuze 3 vwo en 3 vwo-Xtra.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding VWO6
RGO Middelharnis Voorlichtingsavond H3/A3 21 september 2015.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
Hartelijk welkom Informatieve ouderavond Onderwerp profielkeuze vwo3 woensdag 27 januari.
Hogeschool Rhein-Waal 27 Januari 2016 Linda Lamer, Maike Kaufmann.
Premasters Communicatie- en Informatiewetenschappen Communicatie en Beïnvloeding International Business Communication Mw. Lucie Botterhuis - studieadviseur.
Wiskunde op het VWO Kies je voorzichtig of wil je meer? En waarom zou je dat willen?
Brief paper presentatie VELON/VELOV-Congres 2016 Donderdag 4 februari ronde 1 Zichtlijn 3: Opleidingspraktijk verbeteren door onderzoek Zaal D210 Joop.
Sociale en culturele pedagogiek Studie van pedagogische praktijken in relatie tot maatschappelijke uitdagingen vanuit de vraag hoe mensen samenleven vorm.
Master historische taal- en letterkunde Presentatie donderdag 8 mei 2008.
Opleiding Kunst-, Muziek en Theaterwetenschappen Informatie Minors & Majors in het opleidingsprogramma Kunstwetenschappen Bachelor II & III Prof. dr. Linda.
Programma(hervorming) Prof. dr. Jan Masschelein Prof. dr. Filip Dochy 15/02/20111.
Tandem project JEAN-CYRIL DE BOCK. Mijn tandempartner  Sarah Huygen  Interesse : Reizen, mode, koken en sport  Vooropleiding : Bachelor in.
MEDIAWIJSHEID IS MEER DAN MEDIAGEBRUIK
Scholengemeenschap Lelystad
Cultuureducatie, W&T en wereldoriëntatie
Instructie studieplanning Bachelor 2/3
Voorlichting studieprogramma bachelor Rechtsgeleerdheid
Programma van deze avond
MEDIAWIJSHEID IS MEER DAN MEDIAGEBRUIK
Opleiding, onderzoek en werkveld
Enkele interessante vragen!
Programma van deze avond
Profielkeuze avond Havo 3 23 november 2017
Consumenten-gedrag Sociologische blik
DIENSTVERLENING & PRODUCTEN
informatieavond Instroom 4 vmbo – 4 HAVO
Welkom op deze voorlichtingsavond
Consumenten-gedrag Mondige consument
Profielkeuze avond ( uur)
Informatieavond Profielkeuze
<naam bedrijf> & <naam school>
Kiezen in klas 2.
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Programma van deze avond
Hoe omarmen Nederlandse non-profit organisaties informatietechnologie?
Transcript van de presentatie:

Faculteit Sociale Wetenschappen Bachelor in de Communicatiewetenschappen

Overzicht Programma 2de Bachelor Programma 3de Bachelor Programma Master

2de Bachelor Communicatiewetenschappen Alle communicatiewetenschappers volgen dezelfde vakken De vakken maken nu deel uit van communicatiewetenschappelijk vakgebied

2de Bachelor Communicatiewetenschappen: VAKKEN Medialandschap Populaire cultuur: industrie ICT: technologie en toepassingen Mediasociologie Analyse van mediateksten Mediarecht Persuasieve communicatie Methoden en technieken van communicatieonderzoek Online zoekstrategieën Academisch Engels Academisch Frans

3de Bachelor Communicatiewetenschappen Vier gemeenschappelijke vakken Keuze uit één van de drie specialisatierichtingen: MEDIACULTUUR: 2 opties: Media en multiculturaliteit Filmtheorie en -analyse COMMUNICATIEMANAGEMENT: Reclame en persuasieve communicatie MEDIA-EFFECTEN: Gebruik en effecten van de media Aantal specifieke vakken v/d keuzerichting

3de Bachelor Communicatiewetenschappen Programma aanvullen met keuzevakken uit communicatiewetenschappen of politieke & sociale wetenschappen of andere faculteiten Mogelijkheid tot stage en extra taalvakken Hoor- en werkcollege videoproductie Stage communicatiewetenschappen

MASTERopleidingen na bachelor in de communicatiewetenschappen 4 MAJORS of specialisatierichtingen: 1. MEDIACULTUUR 2. ICT-MANAGEMENT 3. COMMUNICATIEMANAGEMENT 4. MEDIA-EFFECTEN

Vorm- en inhoudskenmerken van diverse media bestuderen 1. MEDIACULTUUR Studie van film, televisie, computergames als complexe sociaal-culturele fenomenen Vorm- en inhoudskenmerken van diverse media bestuderen - Hoe gaan bepaalde publieksgroepen met media om en welke invloed hebben media op hen

- Verband leggen tussen media en technologie 2. ICT-MANAGEMENT - Verband leggen tussen media en technologie - Aandacht voor technologische, praktijkgerichte taken (website bouwen, videoproductie, human-computer interaction) - Bestuderen van de ‘cybercultuur’, ook de juridische aspecten

3. COMMUNICATIEMANAGEMENT - Bestuderen van de effecten van reclame - Zicht krijgen op hoe bedrijven, non-profit organisaties en overheden communiceren met de verschillende doelgroepen - Studie van verschillende marketingstrategieën en strategieën voor efficiënte communicatie

4. MEDIA-EFFECTEN - Kijken naar de relatie tussen mediagebruik en percepties, opvattingen en gedrag van mensen - Vooral aandacht voor verband tussen gebruik van massamedia enerzijds en geweld, gezondheid, school en familie en digitale kloof anderzijds

MASTERopleidingen na bachelor in de communicatiewetenschappen Meesterproef Keuzevakken

MASTERopleidingen na bachelor in de communicatiewetenschappen Master in de bedrijfscommunicatie: Veel aandacht voor talen en taalgebruik Inzicht in structuur van organisaties en effectief communiceren (bedrijfscommunicatie)