Faculteit Sociale Wetenschappen Bachelor in de Communicatiewetenschappen
Overzicht Programma 2de Bachelor Programma 3de Bachelor Programma Master
2de Bachelor Communicatiewetenschappen Alle communicatiewetenschappers volgen dezelfde vakken De vakken maken nu deel uit van communicatiewetenschappelijk vakgebied
2de Bachelor Communicatiewetenschappen: VAKKEN Medialandschap Populaire cultuur: industrie ICT: technologie en toepassingen Mediasociologie Analyse van mediateksten Mediarecht Persuasieve communicatie Methoden en technieken van communicatieonderzoek Online zoekstrategieën Academisch Engels Academisch Frans
3de Bachelor Communicatiewetenschappen Vier gemeenschappelijke vakken Keuze uit één van de drie specialisatierichtingen: MEDIACULTUUR: 2 opties: Media en multiculturaliteit Filmtheorie en -analyse COMMUNICATIEMANAGEMENT: Reclame en persuasieve communicatie MEDIA-EFFECTEN: Gebruik en effecten van de media Aantal specifieke vakken v/d keuzerichting
3de Bachelor Communicatiewetenschappen Programma aanvullen met keuzevakken uit communicatiewetenschappen of politieke & sociale wetenschappen of andere faculteiten Mogelijkheid tot stage en extra taalvakken Hoor- en werkcollege videoproductie Stage communicatiewetenschappen
MASTERopleidingen na bachelor in de communicatiewetenschappen 4 MAJORS of specialisatierichtingen: 1. MEDIACULTUUR 2. ICT-MANAGEMENT 3. COMMUNICATIEMANAGEMENT 4. MEDIA-EFFECTEN
Vorm- en inhoudskenmerken van diverse media bestuderen 1. MEDIACULTUUR Studie van film, televisie, computergames als complexe sociaal-culturele fenomenen Vorm- en inhoudskenmerken van diverse media bestuderen - Hoe gaan bepaalde publieksgroepen met media om en welke invloed hebben media op hen
- Verband leggen tussen media en technologie 2. ICT-MANAGEMENT - Verband leggen tussen media en technologie - Aandacht voor technologische, praktijkgerichte taken (website bouwen, videoproductie, human-computer interaction) - Bestuderen van de ‘cybercultuur’, ook de juridische aspecten
3. COMMUNICATIEMANAGEMENT - Bestuderen van de effecten van reclame - Zicht krijgen op hoe bedrijven, non-profit organisaties en overheden communiceren met de verschillende doelgroepen - Studie van verschillende marketingstrategieën en strategieën voor efficiënte communicatie
4. MEDIA-EFFECTEN - Kijken naar de relatie tussen mediagebruik en percepties, opvattingen en gedrag van mensen - Vooral aandacht voor verband tussen gebruik van massamedia enerzijds en geweld, gezondheid, school en familie en digitale kloof anderzijds
MASTERopleidingen na bachelor in de communicatiewetenschappen Meesterproef Keuzevakken
MASTERopleidingen na bachelor in de communicatiewetenschappen Master in de bedrijfscommunicatie: Veel aandacht voor talen en taalgebruik Inzicht in structuur van organisaties en effectief communiceren (bedrijfscommunicatie)