Aan de slag met verschillende geluiden op groot wit papier

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zeeleeuwen.
Advertisements

Dichtwedstrijd voor basisscholen. Dicht je taal..
Een digitaal verhaal maken
Cursus 1 het verhaal: “De nieuwe rok” “Sem en Igor in de speeltuin”
BEROEP VAN JE PAPA.
Spreekbeurt van Romy Vonk Gr 6M
Spreekbeurt Animatiefilms
Het geluidenspel Ontworpen door: Hans Bogaerts Geert Baens.
Digibordles Delfts blauw
De schoolbus De bus rijdt in volle vaart doorheen het land om kinderen op te halen en veilig terug naar huis te brengen. Laat de kinderen tellen hoeveel.
Achtergrondkennis verandert je waarneming
Taalbeschouwing 2 Taalleesboek 1 53 t/m 55. een enkelvoudig zelfstandig naamwoord (als onderwerp van een zin) krijgt een enkelvoudig gezegde 1=1 een meervoudig.
Autheur: Peter Zijsling
T1. Wat is biologie? B1. Levend – dood - levenloos
Gedeeltelijke terugkaatsing
Glimlach...en zet het geluid aan.
De springende kikker Origami uit Japan.
Trillingen en golven Sessie 6.
Door: Türken  Groep 2.  Groep 3.  Groep 4.  Groep 5.  Groep 7.  Groep 8.  En nog foto’s.
Neem over en zet de aangegeven hoek uit bij de blauwe punt
Geluid aan.
Elektriciteit Groep 6A Klik op onderstaande onderwerpen:
“Beleef de canon” Een vertelproject voor groep 5 t/m 8
Opdracht 1 1.Alle personen trekken even hard  alle krachten zijn even lang 2.De krachten “grijpen aan” op de plek waar de handen trekken 3.De krachten.
De breuken-quiz.
Optische illusie Tekenopdracht groep 7.
Klik telkens met de linkermuisknop om verder te gaan.
Glimlach...en zet het geluid aan. Glimlachen is besmettelijk,
Digibordles dieren categoriseren
Les 3 – Zullen we delen?.
Telkens als iemand zich tot de Heer wendt, Wordt de sluier weggenomen. Welnu, met de Heer wordt de Geest bedoeld, en waar de Geest van de Heer is, daar.
Een bestaande presentatie gebruiken
AUGMENTED REALITY. W IE ZIJN WIJ ? Maureen Verdonschot Hester Smolders Wij zitten zelf ook op school, op hogeschool De Kempel. Wij komen deze middag een.
Zomaar een vreemde!.
Medialessen groep 8.
Klik op de foto om te spelen
Dictee 5.13 Succes.
Les 1: Mijn vondst Zoek, bekijk en onderzoek je vondst…
Week 2 Docent: COMMUNICATIE. Huiswerk Opdracht 1 Hoe is het gegaan? Wat viel je op?
Thema 1 Basisstof 2 tekenen
Trillingen Klik op de pijltjes van je toetsenbord om naar de volgende of vorige dia te gaan. Hallo allemaal, we gaan het hebben over: dubbelklik.
1. Onderwerpen – Landschappen Herfst, 1909, olieverf op doekHuizen, 1929, olieverf op doek.
Wenboekje Wat fijn dat je er bent, hang je jas maar aan de kapstok..
Invullen van de tevredenheidspeiling door leerlingen via het Ouderportaal (uitleg aan de ouders)
IF() ELSE() LES 4: VOORWAARDEN. BOOL Een variabele die slechts 2 mogelijke waarden kan hebben: true(waar) of false(niet waar) duid je aan met bool bool.
MUZIEKPIETJES MAKEN Leven van een juf. BENODIGDHEDEN Per leerling: 1 gekleurd vel papier 4 satéprikkers 1 ballon 1 wc rol 3 of 4 strookjes gekleurd papier.
MODUUL 6 AFGESCHUINDE PIJP.
Voortgang. Mijn voortgang in python Binaire getallen De computer gebruikt binaire getallen om alles te doen. Het is de taal waarin de computer praat.
Stiftgedichten.
Voorleesverhaal Joep op de stoep.
Leer de notenamen ALLE NOTEN.
met anatomie en fysiologie
Klik telkens op het juiste blokje
F- en Z-hoeken Uitleg en opgave Mavo.
TF GRAFIEKEN TEKENEN : Oefening
KLIK VOOR ELK VOLGEND SCHERM !!!!!!!!!
Peter Verhelst Uit Tongkat (1999):
Kan je zelf een geschikte schaalverdeling maken
Mondeling Nederlands Cursus 1 – Module 4 Dag 1.
Kan je zelf een geschikte schaalverdeling maken
Hoe maak ik een goede mindmap?
Oorcheck op het mbo 1 Over gehoor en gehoorschade
Heey hallo, wat leuk dat je dit kerstspel komt spelen
Loopbaan en burgerschap les 3
“Knuffels” kleuren digibordpeuters.
Geluid aan.
Kies een spel en leer de vormen
Les 5: Verbale communicatie
Wat heb je nodig? Tekenmateriaal.
HOREN.
Transcript van de presentatie:

Aan de slag met verschillende geluiden op groot wit papier

Aan de slag met 1 geluid op een transparant

stappen ‘Ik hoor iemand stappen.’ A. tikt met zijn stift op en neer en zet puntjes telkens wanneer hij een voetstap hoort.

A. Tekent voetstappen Klik voor filmpje

grappig ‘Haha een grappig geluidje juf!’ P. Luistert naar zijn eigen opgenomen geluid en tekent via golven het volume van het geluid na.

water ‘Ik hoor iemand praten. Ik hoor water!’ F. Tekent een mannetje en ze kleurt het mannetje blauw. F. verteld dat het mannetje gevuld is met water.

Op een trommel ‘Het is een mannetje dat op een trommel slaagt.’ R. tekent een mannetje en trekt lijnen van boven naar beneden.

Tijd om te projecteren Eerst even oefenen in de hoek en daarna kunnen we onze werken laten zien voor heel de klas.